Beantwoord

Go Unlimited en roaming USA

• 12 januari 2017
  • 8 reacties
  • 1587 Bekeken

Met Go Unlimited EU + USA krijg je voor een vast bedrag per maand Unlimited internet, Unlimited minuten + sms, Unlimited roamen in de EU + USA. Je kunt maandelijks bijstellen. € 60,- per maand bij een 2-jarig Sim Only abonnement.

Je kan dus voor 120 euro 2 maanden onbeperkt internetten in de USA en daarna weer terug gaan naar Go Next of Go Unlimited EU. Ik neem aan dat ik dit goed heb begrepen :?
icon

Beste antwoord door Mitch 13 januari 2017, 12:35

Hoi Chris,

Welkom op het T-Mobile forum. Met Go Unlimited EU (+ VS) kun je onbeperkt datagebruiken in Nederland en 60 dagen in de EU (en VS). Vanaf dag 61 is het 10 GB per maand voor de EU (en VS). Net als bij Stel Samen en Stel Bij kun je je Go abonnement iedere maand bijstellen.

In theorie kun je dus inderdaad twee maanden Go Unlimited EU + VS gebruiken, (aaneengesloten) 60 dagen in de VS data gebruiken en je bundel wijzigen naar Go Unlimited EU of Go Next. Mocht je na die 60 dagen dan nog in het buitenland zijn in de EU (met een Go Unlimited EU) dan kun je 10 GB per maand gebruiken.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Hoi Chris,

Welkom op het T-Mobile forum. Met Go Unlimited EU (+ VS) kun je onbeperkt datagebruiken in Nederland en 60 dagen in de EU (en VS). Vanaf dag 61 is het 10 GB per maand voor de EU (en VS). Net als bij Stel Samen en Stel Bij kun je je Go abonnement iedere maand bijstellen.

In theorie kun je dus inderdaad twee maanden Go Unlimited EU + VS gebruiken, (aaneengesloten) 60 dagen in de VS data gebruiken en je bundel wijzigen naar Go Unlimited EU of Go Next. Mocht je na die 60 dagen dan nog in het buitenland zijn in de EU (met een Go Unlimited EU) dan kun je 10 GB per maand gebruiken.
Nou morgen dan maar eens een Go Unlimited EU gaan bestellen....en eind maart omzetten naar Go Unlimited EU + VS. Bij terugkomst eind Mei weer omzetten naar Go Unlimited EU. Ik ga pas 31 Maart naar de USA en kom 27 Mei weer terug. Ik ga fietsen van SanDiego naar Jacksonville. Is het bereik redelijk tijdens dit traject ? Wat als er wel een mogelijkheid is om via het AT&T netwerk verbinding te maken ?
Het overzetten van GO Unlimeted naar GO USA is dat snel geregeld of zitten daar wachtdagen op ?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Chris,

Ik zie dat jij jouw abonnement mag verlengen en dus kun je gelijk al voor het Go Unlimited abonnement gaan. 🙂 Ik kan je niet zo goed zeggen of het bereik optimaal is op dat traject, maar je kan in ieder geval wel kiezen voor het T-Mobile netwerk en dan kun je gebruiken maken van je bundel. Zodra je in de USA bent en op het T-Mobile netwerk zit, blokkeren we je netwerkinstellingen. Zo voorkomen we dat je per ongeluk met een ander netwerk verbinding maakt, en vermijden we onverwachte kosten. Mocht je gebruik willen maken van AT&T netwerk dan kun je dit zelf aanpassen via SMS. Het bijstellen van bundels wordt direct geregeld. Dit kun je straks ook zelf controleren via My T-Mobile.

Gaaf trouwens dat je daar gaat fietsen. Lijkt mij een hele mooie ervaring! 🙂
Telt elke dag dat je op netwerk in EU/USA zit mee met de 60 dagen limiet of alleen als je daadwerkelijk belminuten/data verbruikt dat etmaal?
Reputatie 1
Hoi Jeroen,

Elke dag dat je verbinding hebt gemaakt met een buitenlandse mast. Door een helemaal geen gebruik te maken van je telefoon, maar wel bereikbaar te zijn, verlies je al 1 van je 60 dagen.
Jammer dat niet-actief gebruik ook meetelt met 60 dagen limiet, dan wordt het in het weekend de telefoon helemaal uitzetten 😢
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jeroen,

Het klopt niet helemaal wat Gerjan zegt. Bij T-Mobile Go Unlimited EU/VS geldt iedere dag dat jouw simkaart data gebruikt op een buitenlands netwerk, tellen we als een roamingdag. Het maakt niet uit hoeveel data je gebruikt of hoe lang. Dus alleen als je data verbruikt, gaat dat van de 60 dagen af. Het bereikbaar zijn of bellen hoort daar niet bij. Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid! Ik wens je een fijne tijd in de VS. 🙂
@Jeroen
Als ik nog een aanvulling mag geven op Hajar.
Ben je in het buitenland en je hebt je roaming uit staan, dan telt deze dus niet mee in die 60 dagen! Pas wanneer je internet gebruikt, roaming aan hebt, dan gaan die 60 dagen tellen :)

Ga je nu naar de VS en je bent er 14 dagen waar je maar 5 dagen je roaming aan hebt, dan heb je nog 55 dagen over. Kan natuurlijk ook wel eens handig zijn om die gewoon even uit te zetten, als je toch zeker weet dat je het een hele dag niet nodig hebt. Zodra je het aan hebt telt het als 1 dag.

Veel plezier in de VS!

Reageer