Beantwoord

H of H+ i.p.v. 4G?

• 28 juli 2018
  • 8 reacties
  • 1038 Bekeken

Hier in Italië heb ik bijna alleen maar H of H+ netwerk i.p.v. 4G, hoe kan dat?
Mijn vrouw heeft altijd 4G met Vodafone.
Een paar maanden terug had ik dit ook in Duitsland, maar dacht dat het toen te maken had met een reset naar factory settings, die ik toen blijkbaar moest doen (Italiaanse S9 via Belsimpel).
Grt. Erwin
icon

Beste antwoord door Hakuin 29 juli 2018, 10:20

Het is niet zo handig je telefoonnummer als gebruikersnaam te gebruiken. De moderator zal het wel voor je veranderen.
Heb je al handmatig geprobeerd verbinding te krijgen met de providers Tim of Wind 4g?
Het kan ook zijn dat op de plaats waar je bent Tim of Wind geen 4g aanbieden en vodafone wel.
Vodafone 4 g zal waarschijnlijk niet lukken, omdat tmobile daar geen contract mee heeft.
In nederland heb je wel 4g?
Bekijk origineel

8 reacties

Het is niet zo handig je telefoonnummer als gebruikersnaam te gebruiken. De moderator zal het wel voor je veranderen.
Heb je al handmatig geprobeerd verbinding te krijgen met de providers Tim of Wind 4g?
Het kan ook zijn dat op de plaats waar je bent Tim of Wind geen 4g aanbieden en vodafone wel.
Vodafone 4 g zal waarschijnlijk niet lukken, omdat tmobile daar geen contract mee heeft.
In nederland heb je wel 4g?
Hoi Hakuin, dank vd reactie.
Dat klopt, realiseerde ik me gisteravond ook ja.
Is heel wisselend, daarnet steeds 4G of 4G+ en nu weer H+ :-(
Kan nog weleens handmatig TIM als operator kiezen.
Ja, in NL vaak 4G ja, wel soms wat problemen met de verbinding op A4 vanaf Bergen op Zoom en bij knooppunt Klaverpolder.

Grt.
vandaag in venetië en op burano bijna hele tijd 4G/4G+, maar op camping ca'savio bijna hele tijd H/H+, hoe kan dat?
Reputatie 5
Badge +10
T-Mobile heeft redelijke romming overeenkomsten.
Maar je bent wel afhankelijk van het italiaanse netwerk.
Kijk eens welke providers beschikbaar zijn met je mobiel een probeer een andere
geen, als ik de telefoon laat zoeken vind ik er geen. bij 4G zie ik wel eens TIM staan. omdat ik eerder dit jaar ook al problemen had in bad bentheim Duitsland, twijfel ik of het misschien niet aan T-mobile ligt? nogmaals; ben jarenlang bij Vodafone geweest en daar was de dekking veel beter.
Reputatie 7
Badge +9
Je bent in het buitenland 100% afhankelijk van de providers in dat land.

T-Mobile heeft alleen contracten om jou toegang te geven tot dat netwerk, ze hebben verder niets te vertellen over de kwaliteit.
Het is aan elke lokale provider de vrije keus of ze wel of geen contract afsluiten met een buitenlandse provider.
Klachten over een buitenlands netwerk moet je indienen bij de provider waar het netwerk van is.

(En even preventief, want die opmerking komt meestal wel langs: nee, Telekom DE is niet hetzelfde als T-Mobile NL. Ze hebben hetzelfde moederbedrijf, maar zijn opzichstaande bedrijven. Net zoals dat Albert Heijn en de Etos niet dezelfde winkel zijn, maar wel van hetzelfde moederbedrijf. Je kan ook niet naar de Etos met een pakje bedorven ham van de AH.)

Overigens is het bereik aan de grens sowieso shit, van elke provider. Altijd al geweest.
(Ik woon zelf op steenworp afstand van Bad Bentheim. Trust me, de Nederlandse kant is ook nog steeds om te huilen. 4G? Je mag blij zijn als je E haalt.)
okee, dan zal ik ermee moeten leren leven helaas.
Als je naar Italië gaat heb je vaak een betere verbinding met vodafone dan tmobile, omdat vodafone een eigen netwerk in Italië heeft waar ze tmobile niet op toelaten.
In Duitsland en Oosterrijk zul je een betere verbinding hebben met tmobile. In Frankrijk vind ik tmobile beter dan vodafone naar mijn ervaring.

Reageer