Vraag

Hoe kan ik voortaan in het buitenland verbinding met wifi krijgen

• 18 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 307 Bekeken

Sinds enkele jaren heb ik telkens problemen om in onze hotels in het buitenland wifi te krijgen (vaak mededeling geen veilige internetverbinding!). Mijn medereizigers kunnen dan zonder problemen wifi aanzetten, maar ik niet. Afgelopen week ben ik met mijn man in Londen geweest en weer geen wifi mogelijk in ons hotel. Nu ineens ook niet op het toestel van mijn man! Frappant detail: hij heeft sinds enkele maanden een t-mobile abonnement. In alle hotel bemoeien de knapste koppen zich met ons probleem en niemand lukt het om wifi te activeren. Nu het toestel van mijn man ook geen wifi contact kon leggen, begin ik toch het vermoeden te krijgen, dat het aan t-mibile ligt. Wie kan mij helpen??

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste @Andrea123

Wifi op je mobiele telefoon heeft echt niets met je provider te maken.

Welk merk en type telefoon gebruik je? En welke browser?

Het is gebruikelijk om bij openbare netwerken een waarschuwing te krijgen dat dit niet veilig is. Openbare netwerken zijn per definitie niet veilig.
Vaak moet je nadat je verbonden bent met een openbaar netwerk je browser openen waarna je naar een speciale webpagina word geleid waar je akkoord moet gaan met de voorwaarden van b.v. het hotel.
Pas daarna heb je verbinding.

Groet, Folkert
Dag Folkert. Ik heb een Samsung S2 en mijn man heeft een Wolfgang. Een jaar of drie geleden had ik dit probleem op Sicilië. Iemand van het hotel heeft toen google chrome vervangen door google. En dat werkte...Ook is het mij in Spanje wel eens gelukt op internet te komen door de APN gegevens handmatig te wijzigen (destijds info gelezen op T-mobile forum). Ook toen met succes. Helaas werkten deze trucs in Londen op beide apparaten niet. Ik ga jouw tip mbt het openen van de browser zeker uitproberen. Dank voor je hulp. Grt. Andrea
Reputatie 7
Badge +18
Beste Andrea,

Het lijkt erop dat je twee dingen door elkaar haalt. Er zijn 2 opties om verbinding met internet te maken in het buitenland namelijk via openbare Wifi en via een mobiel netwerk van een buitenlandse provider 2G, 3G of 4G.

Wifi verbinding maken werkt hetzelfde als Wifi thuis behalve dat je soms geen wachtwoord in hoeft te typen. Het is onafhankelijk van T-Mobile.

Verbinding via een mobiel netwerk gaat wel indirect via T-Mobile, de buitenlandse netwerk provider heeft een overeenkomst met T-Mobile en laat jou daarom toe op het mobiele netwerk aldaar.
In dit geval is de APN instelling wel belangrijk maar als mobiel internet in Nederland werkt (3G, 4G) dan werkt het in het buitenland meestal ook wel. Je moet wel een databundel hebben, prepaid of abonnement.

Ik beveel mensen altijd aan om mobiele netwerken te gebruiken. Het kost je wel data maar het is veel veiliger dan openbare Wifi, dat is een technisch verhaal.

De Samsung S2 zou nog wel moeten werken al is het een oud toestel dat alleen 3G netwerken aankan. De juiste APN instellingen kun je hier vinden. (Smartphones verouderen helaas snel qua mogelijkheden en software, kapot gaan ze niet maar je kunt er steeds minder mee)
Over de Wolfgang kan ik zo niets zeggen, ze hebben diverse modellen geproduceerd. Inmiddels is het merk failliet. Maar wellicht kun je hier de juiste instellingen vinden.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk verhaal is en dat je er verder mee komt.

Groet, Folkert
Daf Folkert. Bedankt voor het informatieve antwoord. Met mijn nieuwe databundel kan ik nu idd wel gewoon internetten en app's ontvangen in het buitenland. Alleen de toegang tot wifi geeft problemen. Ik heb alle van jou en elders op dit forum gevonden aanbevelingen en tips verzameld. Binnenkort vertrek ik naar Mallorca. We gaan het zien! Nogmaals van harte bedankt. Groet, Andrea

Reageer