Beantwoord

Hotspot als streamen gebruikt data

• 12 juli 2018
  • 1 reactie
  • 766 Bekeken

Hallo,.

Momenteel zijn wij op vakantie met de camper.
Voor vertrek heeft mijn vrouw op haar gsm wat films gedownload.
Ik heb in de camper een tv met chromecast, op mijn telefoon maak ik een hotspot aan, aan die wifi hotspot koppel ik de chromecast en mijn vrouw haar gsm en stream via mijn wifi network( hotspot ) naar de chromecast. Mijn telefoon dient dus alleen als doorgeef luik. Maar toch gebruik ik data.

Dit is niet correct. Ik verbruikt nl geen data. Films zijn al gedownload, en worden alleen via mijn gsm naar de chromecast gestreamd.

Even resumé. Mijn gsm is een wifi hotspot. Vrouw heeft films op haar gsm, stream via mijn gsm naar chromecast alleen verbruik ik bij streamen volledige data??? Dit is niet fair lijkt me.
icon

Beste antwoord door Hakuin 12 juli 2018, 19:00

Je gebruikt wel data, want je streamt data eerst naar tmobile en die geeft het door aan de chromecast. Daar kan tmobile niks aan doen, want zo werkt chromecast nu eenmaal en je gebruikt daadwerkelijk data. Dus dat is niet unfair van tmobile.
Je kan beter de films op een laptop zetten en die aansluiten op de tv.
Misschien kan je je mobiel op de usb poort van de tv aansluiten en via een mediaspeler van de tv afspelen. Of dat lukt hangt af van je tv.
Bekijk origineel

1 reactie

Je gebruikt wel data, want je streamt data eerst naar tmobile en die geeft het door aan de chromecast. Daar kan tmobile niks aan doen, want zo werkt chromecast nu eenmaal en je gebruikt daadwerkelijk data. Dus dat is niet unfair van tmobile.
Je kan beter de films op een laptop zetten en die aansluiten op de tv.
Misschien kan je je mobiel op de usb poort van de tv aansluiten en via een mediaspeler van de tv afspelen. Of dat lukt hangt af van je tv.

Reageer