Beantwoord

Hotspot en MB-verdeler in Belgie

• 11 juli 2017
  • 4 reacties
  • 265 Bekeken

Hallo,

Ik heb een MiFi en die werkt an sich prima.
In België heb ik zojuist ontdekt dat we met twee T-mobile abonnementen wel Hotspot aan kunnen zetten, maar geen internet kunnen gebruiken op laptop. Je ziet ook "Verbindingn, geen internet". Bij de management-tool van de Mifi idem.
Hotspot gebruik via telefoon (zelfde iPhone) van mijn vrouw (zakelijk - KPN) werkt wel.....

Op de Mifi (MB-Verdeler kaartje) krijg ik verbinding, maar geen Internet, Roamings staat aan. Hetzelfde dus als met een hotspot. Internet op de telefoon werkt wel.
In Nederland werkte dit wel allemaal en vandaag ook heel kort in België. We hebben geen GO-abonnement en 1 en 6GB aan data.
We kijken geen films oid, dus ook geen extreem datagebruik of zo. Laptop is voor mail, weerbericht en geocaching.

Het lijkt (Lijkt dus, ik weet dat niet zeker) dat T-Mobile iets afsluit of ergens zit toch een fout. Nogmaals, in Nederland werkt het prima en verder ook geen klachten.
Iemand een idee wat er fout kan zijn?

groetjes, Eric
icon

Beste antwoord door David 12 juli 2017, 13:14

Hey Eric,

Zoals beloofd een reactie op jouw eigen topic!

Op het nummer waar jij mee bent ingelogd zie ik geen MB-verdeler terug, maar ik snap dat dit om het nummer van jouw vrouw gaat waar de verdeler aan gekoppeld is. Er staan geen blokkade op het gebruik, dus ik geef je instructies mee om het te testen. Van welke Mifi-box maak jij gebruik? Heb je de verdeler al eens in een ander apparaat geplaatst, als je deze mogelijkheid hebt? Het zou natuurlijk aan de MiFi-box zelf kunnen liggen. Het is dan afhankelijk van het model of wij daar ondersteuning in kunnen bieden.

Probeer anders ook nog even een andere provider te selecteren, zodat je ook dat hebt uitgesloten als mogelijke oorzaak. In België kun je gebruikmaken van Telenet-BASE, Orange en Proximus. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de geselecteerde provider onvoldoende bereik biedt en dat je daardoor tegen dit probleem aan loopt. Zou je dit eens kunnen testen? Misschien kun je in de tussentijd jullie telefoon gebruiken voor mail, weer enzovoorts?

We zien jouw reactie graag tegemoet! 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Eric,

Zoals beloofd een reactie op jouw eigen topic!

Op het nummer waar jij mee bent ingelogd zie ik geen MB-verdeler terug, maar ik snap dat dit om het nummer van jouw vrouw gaat waar de verdeler aan gekoppeld is. Er staan geen blokkade op het gebruik, dus ik geef je instructies mee om het te testen. Van welke Mifi-box maak jij gebruik? Heb je de verdeler al eens in een ander apparaat geplaatst, als je deze mogelijkheid hebt? Het zou natuurlijk aan de MiFi-box zelf kunnen liggen. Het is dan afhankelijk van het model of wij daar ondersteuning in kunnen bieden.

Probeer anders ook nog even een andere provider te selecteren, zodat je ook dat hebt uitgesloten als mogelijke oorzaak. In België kun je gebruikmaken van Telenet-BASE, Orange en Proximus. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de geselecteerde provider onvoldoende bereik biedt en dat je daardoor tegen dit probleem aan loopt. Zou je dit eens kunnen testen? Misschien kun je in de tussentijd jullie telefoon gebruiken voor mail, weer enzovoorts?

We zien jouw reactie graag tegemoet! 🙂
Hallo David,

Fijn dat je zo snel reageert.
Ik heb een abonnement en mijn dochter (met MB-verdeler), beide staan op mijn naam.
Mijn vrouw heeft een abonnement via haar werk (KPN)
Alle drie een iPhione 6 (s)
Mijn mifi is een TP-Link 7310 en werkt prima.

Zowel met een hotspot via mijn toestel als via mijn dochter geeft wel verbinding, maar geen internetconnectie (uitroepteken laptop). Ook via de mifi hetzelfde probleem. Beide toestellen kunnen wel gewoon op internet, (provider Orange Mobistar, ook bij de andere werkt het niet)

Hotspot via mijn vrouw werkt wel (zoals ik nu werk). Zelfde Belgische provider.
We hebben gewoon 4G verbinding.

Eerder werkte hotspot in het buitenland wel, voor zowel mijn dochter als mij. De MB-verdeler werkte in NL iig prima.

Groetjes, Eric
Update:
Niets veranderd, maar nu beide wel via hotspot een internetconnectie. Raar maar waar.
Ging dus ook de MB-verdeler via de MIFI testen en die werkte (nog) niet, tot ik opeens bedacht om een profiel te maken met een andere APN. Je raadt het al: nu werkt ook de MB-verdeler. :-)

Blij dat het dus niet aan T-Mobile of mijn apparatuur lag!
Reputatie 4
Hoi EricHo,

Fijn dat het weer werkt! Dat is een slimme oplossing van je. :D

Nog veel plezier in België!

Reageer