Beantwoord

ik bel nooit vanuit het buitenland....maar....

• 5 oktober 2011
  • 4 reacties
  • 399 Bekeken

Hoi , wie geeft mij raad ? Ik woon in Terneuzen...Zeeuws-Vlaanderen.

In bepaalde gebieden , krijg ik een sms ; welkom in Belgie...en dan ben ik gewoon in

Nederland, b.v in Sas van Gent....Eén keer zag ik het ook op mijn rekening, een buitelands gesprek , gelukkig niet veel...ik kreeg de pers. die ik wou spreken niet te pakken , want ik kreeg alleen wat franstalig te horen....het was bij camping de Braakman in Hoek.

Zijn er hier te weinig steunzenders of zo ? Ook zou ik T- mobile willen laten weten dat ik nooit uit het buitenland bel.

Nog wat , een TIP ; als ze elke maand een sms-je sturen dat mijn rekening klaar ligt : ik zou liever dan gelijk het bedrag zien, wel zo makkelijk....!
icon

Beste antwoord door leniedewit 7 oktober 2011, 15:34

Hoi , bedankt voor de tip ....is het zo dat ik dat steeds moet doen , als mijn tel. aangeeft dat ik in het buitenland zit ?

Of is dat éénmalig die instelling ? Ik denk het eerste ?

Met vr.gr lenie
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
@Leniedewit:

Dat smsje dat je rekening klaar ligt is een automatisch en standaard smsje, dit kunnen ze zomaar veranderen. Dat zou tevens ook veel misverstanden kunnen opleveren.

Je zou je klachten over te weinig steunzenders op kunnen geven op de dekkingskaart
Ik hoop je zo genoeg geholpen te hebben,

Britt
Reputatie 7
@leniedewit
Welkom op het T-Mobile Forum. :)

Op de T-Mobile website vind je de volgende uitleg:
"Een mobiel netwerk houdt niet op aan de landgrens. Soms komt het voor dat het signaal van een zendmast van een netwerk aan de andere kant van de grens sterker is dan dat van het plaatselijke netwerk in Nederland. Uw toestel kan dan automatisch overschakelen op het sterkere, buitenlandse netwerk. Hoewel u fysiek in Nederland bent, maakt u in een dergelijk geval wel gebruik van het buitenlandse netwerk en betaalt u de hiervoor geldende tarieven.

U kunt dit voorkomen door uw toestel in te stellen op 'handmatig netwerk kiezen'. Hoe en waar u dit doet in het toestel, vindt u in de handleiding. Ook kunt u daarvoor terecht bij de T-Mobile Toestelhulp."

Volgens mijn gegevens heb je een Samsung C260. Dit toestel staat helaas niet in T-Mobile Toestelhulp. Je kunt het netwerk in je toestel handmatig op T-Mobile zetten via Netwerkdiensten - Netwerk kiezen - Zelf zoeken.

Bedankt voor je tip om het factuurbedrag in de sms te vermelden. T-Mobile heeft er voor gekozen om het bedrag niet te vermelden in de sms. Je kunt op My T-Mobile het factuurbedrag zien en ook direct de factuur en specificatie bekijken.
Hoi , bedankt voor de tip ....is het zo dat ik dat steeds moet doen , als mijn tel. aangeeft dat ik in het buitenland zit ?

Of is dat éénmalig die instelling ? Ik denk het eerste ?

Met vr.gr lenie
Reputatie 7
Als u u telefoon instelt op handmatig netwerk kiezen kiest u dus het netwerk bv t-mobile nl en dat is dus niet in het buitenland. Hij kan niet automatisch naar een ander netwerk gaan

Reageer