Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?


Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 4666 reacties
Wanneer je in het buitenland bent en je niet kunt bellen is dat natuurlijk erg vervelend. Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben. In dit topic zetten we ze voor je op een rijtje.
icon

Beste antwoord door Amy 1 december 2015, 10:47

Nieuw abonnement
In het verleden kwam het voor dat een nieuw abonnement een automatische blokkade kreeg. Dit is sinds mei 2017 niet meer het geval. Het kan echter zo zijn dat je wellicht daarvoor een contract af hebt gesloten en vervolgens nooit gebruik hebt hoeven maken van jouw aansluiting in het buitenland. In sommige gevallen kan dit betekenen dat de blokkade nog actief is.

Openstaande factuur
We vergeten allemaal in alle drukte weleens om een factuur te voldoen. Dit kan er toe leiden dat je een blokkade op de simkaart hebt staan voor het gebruik vanuit en naar het buitenland. Het is daarom altijd handig om via My T-Mobile na te gaan of er een factuur openstaat. De rekening of rekeningen kunnen direct via iDeal voldaan worden via de button op My T-Mobile, onder het kopje 'Facturen'.

Blokkade
Het kan zijn dat je ooit zelf een blokkade hebt geplaatst op het gebruik van jouw aansluiting in het buitenland. Je kunt dit controleren op My T-Mobile onder 'Gegevens & Instellingen', bij het kopje 'Blokkades'. Hier kun je precies instellen wat je wel en niet wilt blokkeren.

Geen netwerk in het buitenland
Het kan voorkomen dat T-Mobile geen netwerkovereenkomst heeft met het land waarin je je bevindt of dat de dekking van een bepaalde provider in het desbetreffende land niet voldoet in jouw omgeving. Je kunt op de website nakijken welke netwerken beschikbaar zijn.

Via de instellingen van je toestel kun je handmatig een netwerk selecteren. Komt een land niet voor in het overzicht. Dan heeft T-Mobile geen afspraken met een mobiel netwerk in dat land of is de dekking in jouw omgeving niet toereikend van die provider.

Is het probleem niet verholpen door één van de bovenstaande tips? Neem dan een kijkje in het FAQ-topic voor gebruik in het buitenland of laat een reactie achter in dit topic.
Bekijk origineel

773 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Nieuw abonnement
In het verleden kwam het voor dat een nieuw abonnement een automatische blokkade kreeg. Dit is sinds mei 2017 niet meer het geval. Het kan echter zo zijn dat je wellicht daarvoor een contract af hebt gesloten en vervolgens nooit gebruik hebt hoeven maken van jouw aansluiting in het buitenland. In sommige gevallen kan dit betekenen dat de blokkade nog actief is.

Openstaande factuur
We vergeten allemaal in alle drukte weleens om een factuur te voldoen. Dit kan er toe leiden dat je een blokkade op de simkaart hebt staan voor het gebruik vanuit en naar het buitenland. Het is daarom altijd handig om via My T-Mobile na te gaan of er een factuur openstaat. De rekening of rekeningen kunnen direct via iDeal voldaan worden via de button op My T-Mobile, onder het kopje 'Facturen'.

Blokkade
Het kan zijn dat je ooit zelf een blokkade hebt geplaatst op het gebruik van jouw aansluiting in het buitenland. Je kunt dit controleren op My T-Mobile onder 'Gegevens & Instellingen', bij het kopje 'Blokkades'. Hier kun je precies instellen wat je wel en niet wilt blokkeren.

Geen netwerk in het buitenland
Het kan voorkomen dat T-Mobile geen netwerkovereenkomst heeft met het land waarin je je bevindt of dat de dekking van een bepaalde provider in het desbetreffende land niet voldoet in jouw omgeving. Je kunt op de website nakijken welke netwerken beschikbaar zijn.

Via de instellingen van je toestel kun je handmatig een netwerk selecteren. Komt een land niet voor in het overzicht. Dan heeft T-Mobile geen afspraken met een mobiel netwerk in dat land of is de dekking in jouw omgeving niet toereikend van die provider.

Is het probleem niet verholpen door één van de bovenstaande tips? Neem dan een kijkje in het FAQ-topic voor gebruik in het buitenland of laat een reactie achter in dit topic.
Ik ben nu in België, ik kan niemand bellen maar kan gebeld worden. Aub helpppp!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ozguratik,

Allereerst welkom op het forum!

Goed dat je even contact met ons opneemt, want ik begrijp dat je natuurlijk goed bereikbaar wilt zijn! Ik heb gelijk je gegevens bekeken en ik zie dat er een blokkade voor bellen in het buitenland behalve naar Nederland geactiveerd was. Deze heb ik gelijk voor je verwijderd. Kun je je toestel even uit- en aanzetten? Lukt het weer om te bellen?

Nog een goede tijd toegewenst in België! Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!
Hoi, ik kan ook niet naar Nederland bellen vanuit België (zelfs nog verschillende netwerken geprobeerd) Ik kan wel gebeld worden.
Ook een blokkade???
Heb hetzelfde probleem als de andere mensen hier, kan niet bellen of sms'en in het buitenland (België), maar wel gebeld worden.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Marcel & Simon,

Bij jullie beiden was ook een blokkade actief. Ik zeg 'was' omdat ik deze nét heb verwijderd! Alles moet nu weer naar behoren werken! Mocht dat niet het geval zijn, zet het toestel dan even uit- en weer aan. 🙂

Als ik nog iets voor jullie kan betekenen, trek dan even aan de bel!
Hoi Amy, bedankt voor je snelle service! Top, bedankt!
Dankjewel hoor!
Hallo amy! Ik kan ook niet bellen en smsen in het buitenland maar zo ver ik kan zien is het bij mij niet geblokkeerd hopelijk kan je mij ook helpen!!

Groetjes
Hoi Amy,
Ik zit in de Dominicaanse Republiek, en kan ook niet bellen en gebeld worden hier.
Heb al verschillende netwerken geprobeerd. Hopelijk kan je mij ook helpen!!
Hoi Amy,

Ik zit op dit moment in Spanje en in augustus was ik in België en op beide momenten kan ik niemand bellen als ik in het buitenland ben (ook niet met de goede landcode), ik kan wel gebeld worden.
Ik hoop dat je me kan helpen! Alvast bedankt!

Groetjes Sabrina
Ik heb hetzelfde probleem in Duitsland. Ik kan zelf niemand bellen maar wel gebeld worden. Graag uw hulp!
@ Imke

Allereerst mijn excuses voor de late reactie. Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met een collega via de chat, de blokkade is toen verwijderd. Ik hoop dat je, ondanks deze hinder, een fijn verblijf in het buitenland hebt gehad!

@ jlsound

Zo zo, dat klinkt heerlijk! Azuurblauwe zee en parelwitte stranden, vermoed ik! 😉 Ik heb de blokkade ook in jouw geval verwijderd. Via onze website zie je welke netwerken je daar kunt gebruiken. Geniet van je tijd daar!

@ Sabrina

Ook in jouw geval was deze blokkade nog geactiveerd. Ik heb dit direct aangepast en als het goed is kan je er nu weer volledig gebruik van maken. Laat het maar even weten, mijn excuses voor het ongemak!
Hee willem het werkt weer, dankjewel!
Hoi Amy,
Bedankt voor de snelle service
Reputatie 7
Badge +20
@ Sabrina:

Super om te horen dat je weer kan bellen! Geniet lekker van je tijd in Spanje en als we verder nog iets voor je kunnen doen, laat het ons dan weten! :)

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Amy,
Bedankt voor de snelle service


Hi Jlsound,

Ik zie dat Willem de blokkade voor jou heeft verwijderd. Kun je nu weer bellen en gebeld worden?

Ik wil je in ieder geval veel plezier wensen in het Dominicaans zonnetje! :8
Hallo,

Ik ben nu in Spanje en Ik kan niet bellen naar spaanse numers en ook niet naar Nederlandse numers. Als ik bel, staat dat dit niet toegestaan is en dat ik naar klantenservice moet bellen. Slim, klantenservice numer is ook niet toegestaan... Kunt u mij hier helpen? Ik keek bij andere forums dat een sort blockade is er.

Groetjes
Ik kan niet bellen in het buitenland. Ben sinds 16 december weer terug bij tmobile. Ik zou het zeer op prijs stellen als de blokkade er zo snel mogelijk wordt afgehaald. Ben nu in Polen
Maandag is mijn abonnement veranderd,zit nu in Oostenrijk,kan wel gebeld worden,maar zelf niet bellen of sms.
Help, ik kan niet bellen of grbeld worden in Oostenrijk. Sinds een paar weken weer terug bij t-mobile met een nieuw abo. Not amused met deze regeling
Ik ben ook weer terug als klant en ook zeker not amused!!
Hoi, ik kan ook niet naar Nederland bellen vanuit Pools (zelfs nog verschillende netwerken geprobeerd) Ik kan wel gebeld worden.
Ik ben nu in belgië en kan nu niet bellen/gebeld worden, help!!
Reputatie 6
Badge +17
@Laruska,

Allereerst welkom op het forum!

Goed dat je hierover contact met ons opneemt, want ik begrijp dat je natuurlijk gewoon bereikbaar wilt zijn in het buitenland! Ik heb gelijk in ons systeem gekeken en ik zie dat er een blokkade stond op bellen in het buitenland. Ik heb deze blokkade gelijk voor je verwijderd. Als je je toestel even uit- en aanzet, dan moet alles weer werken!

Laat je even weten of alles zo in orde is? Nog een fijne tijd toegewenst in Spanje!


@Keverardus
Ook welkom op het forum!

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega en dat zij de blokkade heeft verwijderd. Klopt het dat je weer kunt bellen? Op dit moment wordt de blokkade voor klanten met een Stel Samen & Stel Bij abonnement binnen een week automatisch verwijderd, zodat je ook in het buitenland kunt bellen/internetten. We zijn bezig met een snellere oplossing!

Ik wens je in ieder geval een fijne tijd toe in Polen met je familie! Wesołych Świąt! 🙂 En als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust!


@Kerstenmontage
Goed dat je hierover contact opneemt, want ik begrijp dat je natuurlijk ook in Oostenrijk bereikbaar wilt zijn. Ik zie dat je net contact hebt gehad met mijn collega en dat de blokkade is verwijderd. Klopt het dat alles weer werkt?

Mocht je nog aanvullende vragen hebben, stel ze gerust! Veel plezier nog toegewenst in Oostenrijk!


@Ang_bl
Begrijpelijk dat je gewoon bereikbaar wilt zijn in het buitenland! Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met mijn collega en dat de blokkade verwijderd is. Is alles zo weer in orde?

Waar in Oostenrijk ben je als ik vragen mag? 🙂 Ik ben toevallig net in Wenen geweest, mooie stad! Goede tijd nog toegewenst in ieder geval! Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!

Reageer