Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?

Toon eerste reactie

758 reacties

Reputatie 7
Badge +20
@Bas,

Fijn dat alles weer werkt. Mocht je in de toekomst weer vragen hebben dan kun je altijd bij ons terecht.

@Brammobile,

Je kan sowieso gebruik maken van je EU MB's in Duitsland je hebt namelijk geen blokkade. Je had wel een blokkade voor bellen in het buitenland omdat je een nieuwe klant bent, maar deze heb ik nu ook verwijderd zodat je morgen gewoon bereikbaar bent.

Ik wens je nog veel plezier in Duitsland en als ik nog iets betekenen, hoor ik het graag! 🙂
ik zit in spanje kan wel gebeld worden maar niet bellen hoe kunnen we dit oplossen?
Reputatie 7
Badge +15
Hi Pietpula,

Slim dat je dit aan ons laat weten! Er was bij jou een klantverzoekblokkade actief op internationaal bellen. Omdat je aangeeft dat je hier wel gebruik van wilt maken heb ik de blokkade zojuist voor je verwijderd. Als het nog niet werkt kun je het beste je toestel even herstarten.

Wist je overigens dat je deze blokkades ook zelf kunt verwijderen via My T-Mobile?Wellicht slim om daar eens te kijken wat er nu geblokkeerd is en wat je eigenlijk niet geblokkeerd wilt hebben. Ik kan mij namelijk voorstellen dat het frustrerend is om op een reactie van ons te wachten. :)

Veel plezier nog in Spanje! 😃
Hallo, ik ben in Italië en ik kan niet bellen. Graag uw hulp deblokkeren abonnement.
Hoi Mijn vrouw en ik hebben een zakelijk abonnement bij jullie. Maar wij kunnen allebei niet bellen in het buitenland. Kunnen jullie dit oplossen aub.
Reputatie 6
Badge +17
@Silvia,

Begrijpelijk dat je ook in Italië gewoon wilt kunnen bellen! In het systeem zie ik dat de blokkade voor nieuwe klanten al op 28/07 is verwijderd, dus je zou gewoon moeten kunnen bellen. Ik zie dat je op dit moment verbinding hebt met het netwerk in Italië en een Travel & Surf pas hebt aangeschaft. Kun je eens handmatig kiezen voor een ander netwerk, lukt het dan wel? Probeer je te bellen naar een Nederlands nummer? Heb je +31 voor het nummer gezet? Kun je helemaal niet bellen of alleen een specifiek nummer niet? En kun je wel internetten en/of sms'en?

Ik zie je reactie graag tegemoet!

@Jbroek,

Ai, beiden niet kunnen bellen is natuurlijk niet fijn! Ik heb gelijk in het systeem voor jullie gekeken en ik zie dat er nog een blokkade actief was waardoor je niet kon bellen. Deze heb ik gelijk verwijderd. Als jullie beiden je telefoon even uit en aan willen zetten, moet het weer werken.

Ik zie overigens wel dat de factuur van 24/08 nog openstaat. Ik wil je adviseren om deze zo snel mogelijk te betalen, om te voorkomen dat jullie nogmaals een blokkade krijgen waardoor je o.a. niet meer kunt internetten en bellen in het buitenland. Dat zou natuurlijk niet fijn zijn aangezien jullie op dit moment in het buitenland zijn.

Laat je even weten of het gelukt is? Ik wens jullie in ieder geval nog een fijne tijd toe in Italië!
Ik kan ook noet bellen of gebeld worden in het buitenland.. Kan iemand hier naar kijken. Ik zit namelijk de hele week in Frankrijk en het thuisfront wil af en toe ook wel graag weten hoe et gaat..
Reputatie 7
Badge +20
Hey Benniebb,

In ons systeem zie ik dat je op 22 oktober de blokkade op roaming hebt verwijderd. Je hebt vlak voor je bericht ook een Travel & Surf-pas geactiveerd en ik zie dat je hier ook MB's van hebt kunnen verbruiken. Het lijkt er dus op dat je het hebt weten op te lossen!

Mocht er nou nog een probleem met het netwerk zijn, selecteer dan ook even handmatig een ander netwerk voor de zekerheid.

Nog een mooie tijd in Frankrijk!
Hallo,
Ik kan ook niet bellen vanuit Belgie. Ik heb wel een nieuw abonnement waar ik mee naar nederland kan bellen. Wat nu? Heb alle blokkades al bekeken. Alles staat als toegestaan.
Hallo,
Ik heb 120 belminuten in het buitenland maar kan niks bellen. Ik heb al een aantal jaren een T-Mobile abonnement en begin deze maand overgestapt van een zakelijk naar privé met nummer behoud.
Ik heb alles gecontroleerd en staat goed en las op dit forum dat er een blokkade is voor nieuwe klanten.
Is het mogelijk dat ik ook zo'n blokkade heb en kan dit opgeheven worden?
Alvast bedankt voor de medewerking.
Groet Dennis
Reputatie 7
Badge +15
@Pernille94,

Je hebt ondertussen contact gehad via Facebook en mijn collega Michiel heeft je daar al verder geholpen. 🙂

@Dennis,

Er was bij jou inderdaad nog een blokkade actief omdat je contract net is ingegaan. Uiteraard heb ik de blokkade zojuist direct voor je verwijderd. Wil je laten weten of het nu wel lukt?
@Pernille94,

Je hebt ondertussen contact gehad via Facebook en mijn collega Michiel heeft je daar al verder geholpen. 🙂

@Dennis,

Er was bij jou inderdaad nog een blokkade actief omdat je contract net is ingegaan. Uiteraard heb ik de blokkade zojuist direct voor je verwijderd. Wil je laten weten of het nu wel lukt?

@ allen die mij geholpen hebben bedankt ik kan nu bellen.
Top dat je zo goed en snel geholpen wordt.:D:D:D
Reputatie 7
Badge +15
Hey Dennis,

Graag gedaan natuurlijk heel fijn dat het weer werkt. 😃

Veel plezier nog over de grens!
Waarom kan ik niet bellen naar het buitenland?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Manueel,

Waar bevind je je op het moment? Ergens zonnig toevallig? ;)

Ik heb even gekeken en zie dat er een factuur nog niet betaald was. Dit heb je vanochtend gedaan en de blokkade op het gebruik in het buitenland is ook opgeheven. Je zou nu gewoon weer moeten kunnen bellen! Laat je weten of alles weer werkt?
Ook ik kan niet bellen in het buitenland, dit terwel ik een onbeperkt EU bellen abonnement heb !!!! Hoe kan dit ?
Zelfde probleem vanuit Bosnie ik kan niet belllen naar Nederland geeft aan dat ik een blokade heb moet dringend bellen kinnen jullie dit oplossen
Reputatie 7
Badge +15
@Frans45,

Aangezien je een vrij nieuw abonnement hebt was er nog een blokkade actief op bellen in het buitenland. In de openingspost van dit topic kun je hier meer over lezen. Uiteraard heb ik de blokkade zojuist voor je verwijderd. 🙂

@Glenn Loeve,

Ik heb jouw gegevens net bekeken en ik zie dat er geen blokkade actief is op het bellen naar het buitenland. Ben je wel verbonden met een netwerk? Ik heb net op deze pagina gekeken en ik zag dat je als PrePaid gebruiker te maken hebt met beperkingen in Bosnië-Herzegovina. Op die pagina kun je bekijken met welk netwerk je het beste verbinding kunt maken. In de instellingen van je toestel kun je vervolgens handmatig een netwerk selecteren.

Wil je laten weten of het gelukt is? 🙂
Hoi T-Mobile,

Afgelopen zomer kon ik niet bellen en SMSen in het buitenland (zuid-afrika, afgelopen augustus).
Vooral vervelend omdat ik wilde laten weten dat we goed waren aangekomen. Gelukkig werkte de SMS van mijn vriend wel, via een andere provider.
Ik had hier al veel eerder over willen berichten, maar kwam er steeds niet van. Zou iemand kunnen checken of er ook ergens een blokkade bij mij staat?

Daarnaast zijn mijn SMSjes naar mijn moeder, die een Belgisch telefoonnummer heeft, zwaar vertraagd de laatste tijd. Kan dit met elkaar te maken hebben?

Groetjes en bedankt
Reputatie 7
Badge +15
Hi L-eau,

Slim dat je dit navraagt! Er zijn bij jou momenteel geen blokkades actief op het gebruik in het buitenland. Dit zou dus wel moeten werken! Ik wil je een volgende keer adviseren om voor vertrek op deze pagina te kijken van welk netwerk je het beste gebruik kunt maken op plaats van bestemming. Je kunt vervolgens in je instellingen van het toestel het juiste netwerk selecteren. 🙂

De sms'jes naar je moeder zouden wel redelijk snel aan moeten komen. Hoeveel vertraging zit hier tussen? Heb je op het moment van verzenden wel gewoon netwerk? Merk je bijvoorbeeld ook problemen met bellen? Dit zou namelijk kunnen komen door je simkaart. Ik zie namelijk dat je jouw simkaart al een hele tijd in gebruik hebt. Ik heb daarom zojuist een nieuwe simkaart voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen 3 werkdagen op de deurmat en je kunt hem vervolgens zelf gemakkelijk activeren.

Wil je laten weten of je verschil merkt met de nieuwe simkaart? :8
Hi L-eau,

Slim dat je dit navraagt! Er zijn bij jou momenteel geen blokkades actief op het gebruik in het buitenland. Dit zou dus wel moeten werken! Ik wil je een volgende keer adviseren om voor vertrek op deze pagina te kijken van welk netwerk je het beste gebruik kunt maken op plaats van bestemming. Je kunt vervolgens in je instellingen van het toestel het juiste netwerk selecteren. 🙂

De sms'jes naar je moeder zouden wel redelijk snel aan moeten komen. Hoeveel vertraging zit hier tussen? Heb je op het moment van verzenden wel gewoon netwerk? Merk je bijvoorbeeld ook problemen met bellen? Dit zou namelijk kunnen komen door je simkaart. Ik zie namelijk dat je jouw simkaart al een hele tijd in gebruik hebt. Ik heb daarom zojuist een nieuwe simkaart voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen 3 werkdagen op de deurmat en je kunt hem vervolgens zelf gemakkelijk activeren.

Wil je laten weten of je verschil merkt met de nieuwe simkaart? :8

Hi Amy,
Dank voor je reactie. Die link is handig, daar zal ik de volgende keer rekening mee houden.
Afgelopen weekend duurde het ongeveer 1,5 uur voordat de SMSjes waren aangekomen (toen zat ik ondertussen alweer naast haar)
Ik had op dat moment voldoende bereik; toen ik merkte dat de berichten niet verstuurd werden, heb ik ook mijn vriend geSMSt, die verstuurde toen meteen.
Met bellen heb ik geen problemen geconstateerd; wel heb ik altijd weinig bereik, ik woon in een niet optimaal gedekt gebied.

Ik probeer de nieuwe SIM-kaart, als er problemen mee zijn laat ik het weten.

Groetjes,
Ilona
Reputatie 7
Badge +15
Hi Ilona,

Bedankt voor de snelle reactie! Het is natuurlijk super onhandig als er zo veel tijd tussen zit dus ik hoop dat de nieuwe simkaart z'n werk gaat doen! 😉

Laat het maar weten van de week!
Ik kan niet bellen in het buitenland. Weet niet van blokkades, maar er is haast bij!
Ik kon begin Oktober ook niet bellen of gebeld worden in het buitenland (Italie).
Na enig speurwek erachter gekomen dat bij nieuwe abonnees een blokkade actief is tot er 2 facturen betaald zijn.

Inmiddels heb ik 2 facturen betaald, zou iemand voor mij kunnen nakijken of de blokkade er nu af is?
Ik ga namelijk volgende week wederom naar het buitenland.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Vdster;

Ik zie dat de blokkade gister is verwijderd. Je kunt nu dus bellen en gebeld worden in het buitenland. ;)

@Edwin.E,

Je hebt goed speurwerk verricht. Er zit inderdaad een standaard blokkade op tot er 2 facturen zijn betaald. Jouw facturen zijn betaald en dus is de blokkade allang verwijderd. Je kan dus zorgeloos gaan bellen en gebeld worden in Italië!

Ik wens je alvast heel veel plezier daar! 🙂

Reageer