Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?

Toon eerste reactie

758 reacties

@Edwin.E,

Je hebt goed speurwerk verricht. Er zit inderdaad een standaard blokkade op tot er 2 facturen zijn betaald. Jouw facturen zijn betaald en dus is de blokkade allang verwijderd. Je kan dus zorgeloos gaan bellen en gebeld worden in Italië!

Ik wens je alvast heel veel plezier daar! :)

Dank je wel Hajar!
Reputatie 7
Badge +20

@Edwin.E,

Je hebt goed speurwerk verricht. Er zit inderdaad een standaard blokkade op tot er 2 facturen zijn betaald. Jouw facturen zijn betaald en dus is de blokkade allang verwijderd. Je kan dus zorgeloos gaan bellen en gebeld worden in Italië!

Dank je wel Hajar!

Prego! (no thanks in het Italiaans :P)
Ik kan niet bellen of gebeld worden vanuit het buitenland dus ook niet met t mobile wat nu ?
Reputatie 3
Beste Cocar,

Welkom op het forum van T-Mobile!

Ik begrijp dat het heel vervelend is, dat je momenteel geen gebruik kunt maken van je T-Mobile aansluiting in het buitenland.
Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn, die hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn.
Daarom heb ik voor alle klanten met dit probleem, een speciale topic aangemaakt, waarin je alle mogelijk oorzaken kunt vinden, met daarbij de bijbehorende oplossing.

Als je op deze link klikt, kom je op deze speciale topic uit.

Laat even weten, of je het hebt kunnen oplossen.
Nog veel plezier in het buitenland!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Cocar,

Begrijpelijk dat je in het buitenland ook goed bereikbaar wilt zijn! Ik heb jouw vraag even verplaatst naar het algemene topic hierover. Ik zie dat Michel al goede tips heeft gegeven (dankje!). Verder zie ik dat je gisteravond contact hebt gehad met mijn collega van de klantenservice en dat nog een blokkade actief was. Deze is inmiddels verwijderd. Klopt het dat je weer kunt bellen?

Ik wens je nog een goede tijd toe in het buitenland! En als ik je nog ergens bij kan helpen, hoor ik het graag!
Ik heb een vraag, ik kan niet internetten en of bellen in belgie, ik ben hier al de hele week en heb aleen wifi in het hotel.door middel van handmatig verbinden hoopte ik alsnog een netwerk verbinding te kunnen krijgen maar dan zegt mijn telefoon(gs7) dat de simkaart de verbinding niet toe staat. Is er mischien een blokade op gezet of iets van dien aard? Graag hoor ik van u wat ik hier aan kan doen want ik zit volgende week weer in belgie ivm werk.
Mvg k. Postma
Reputatie 7
Badge +20
Hey Kpostma,

Een logische vraag, zeker aangezien je regelmatig in het buitenland bent!

Je hebt inderdaad een blokkade op het gebruik van jouw abonnement in het buitenland. Op het moment heb je namelijk een lopende betalingsregeling en één van de voorwaarden hiervan is dat deze blokkade geactiveerd wordt tijdens deze regeling.

Er staan nog 2 termijnen van deze betalingsregeling open, maar je kunt deze ook direct voldoen. Op deze manier zorg je er voor dat de blokkade op het gebruik in het buitenland gelijk wordt opgeheven en kun jij volgende week in België jouw telefoon gewoon gebruiken. Via deze methoden kun je het openstaande saldo direct voldoen. Het exacte openstaande bedrag kun je ook vinden op My T-Mobile, zodat je precies weet wat je over moet maken.

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk graag van je! 🙂
David,
Hartstikke bedankt voor de vlotte response. Fijn om te weten wat er aan de hand is, ik ga maar eens even kijken wat ik ermee kan doen.

Mvg k.postma
Reputatie 7
Badge +20
Graag gedaan! Laat je het weten als wij je nog ergens bij kunnen helpen? We zitten er klaar voor. 🙂
Zou het kunnen dat er bij mij een blokade op de sim zit aangezien ik vanuit het buitenland niet kan bellen maar wel gebeld worden? Groetjes jan
Reputatie 7
Badge +15
Hey Janvan_alphen,

Lekker op vakantie? :8

Slim dat je even aan de bel trekt! Ik heb jouw gegevens zojuist even bekeken en er was inderdaad nog een blokkade actief. Deze heb ik zojuist voor je verwijderd.

Als je jouw toestel opnieuw opstart ben je weer volledig bereikbaar. Laat je het weten als we je verder nog kunnen helpen?
Hi Vdster;

Ik zie dat de blokkade gister is verwijderd. Je kunt nu dus bellen en gebeld worden in het buitenland. ;)

@Edwin.E,

Goedemiddag,

Ik ben op momenteel op Sint Maarten (helaas morgen weer thuis) en ik kan nu wel gebeld worden en sms-berichten ontvangen maar zelf bellen of sms-berichten versturen lukt nog steeds niet.

Geprobeerd naar Nederlandse en Amerikaanse nummers maar zonder resultaat.
Als ik probeer te bellen krijg ik de melding "Ongeldig getal".
Als ik 1233 (Voicemail) probeer te bellen krijg ik de melding "Ongeldig getal".
Als ik een sms probeer te versturen krijg ik de melding "Mislukt".

Dit bijzonder vervelend, ik zou graag zien dat dit probleem opgelost wordt.

Ik heb hier verbinding via provider CHIPPIE (op het scherm staat "CHIPPIE - T-Mobile NL).

Met vriendelijke groet,
Edwin
Reputatie 7
Badge +15
Hi Edwin,

Ik vermoed dat je ondertussen weer onderweg naar Nederland bent maar het is in ieder geval gek dat dit niet lukt! Je zou met het Chippie- UTS Setel netwerk wel netwerk (2G)moeten hebben daar en gewoon moeten kunnen bellen.

Had je het juiste landnummer voor het nummer gebruikt? Had je wel stabiel netwek of had je ook 'geen service' op sommige momenten? Het is namelijk wel zo dat in veel landen het netwerk nog niet zo stabiel is als het netwerk dat wij in Nederland gewend zijn.. Heb je sinds Hajar de blokkade voor je verwijderd heeft verder wel gewoon gebruik kunnen maken van je toestel in het buitenland?

Ik ben benieuwd naar je reactie! Hopelijk heb je wel een fijne tijd gehad op het mooie Sint Maarten!
Goedendag ik heb geen provider in frankrijk zomaar uit het niets? En kan nu niks?
Heb dringend hulp nodig want moet een belangerijk telefoontje plegen!! Gelukkig heb ik op dit moment wifi maar geen provider u bent niet aangemeld! Geef mn telefoon aan
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen Umit,

Ik heb zojuist op je gereageerd in dit topic 🙂
Hi Edwin,

Ik vermoed dat je ondertussen weer onderweg naar Nederland bent maar het is in ieder geval gek dat dit niet lukt! Je zou met het Chippie- UTS Setel netwerk wel netwerk (2G)moeten hebben daar en gewoon moeten kunnen bellen.

Had je het juiste landnummer voor het nummer gebruikt? Had je wel stabiel netwek of had je ook 'geen service' op sommige momenten? Het is namelijk wel zo dat in veel landen het netwerk nog niet zo stabiel is als het netwerk dat wij in Nederland gewend zijn.. Heb je sinds Hajar de blokkade voor je verwijderd heeft verder wel gewoon gebruik kunnen maken van je toestel in het buitenland?

Ik ben benieuwd naar je reactie! Hopelijk heb je wel een fijne tijd gehad op het mooie Sint Maarten!

Hoi Amy,

We zijn inmiddels helaas weer thuis...

Ik heb op Sint Maarten op geen enkel moment "geen service" gehad, aan het bereik lag het niet.
Ik heb op een aantal dagen geprobeerd te bellen, zowel naar Amerikaanse als Nederlandse nummers (mobiel en vast). Voor Nederland zowel 0031 als +31 geprobeerd, zonder resultaat.

Dit was de eerste keer na het opheffen van de blokkade dat ik weer in het buitenland was.

De nummers staan in mijn telefoongeheugen opgeslagen, bij vorige providers (Vodafone en Simyo) nooit problemen gehad om deze nummers vanuit het buitenland te bellen.

Ik ben waarschijnlijk met Kerst weer in het buitenland, dan zou het wel fijn zijn als ik even naar huis kan bellen.... hopelijk kun je me helpen!

Met vriendelijke groet,
Edwin
Reputatie 7
Badge +20
Hey Edwin,

Mooie tijd op Sint-Maarten gehad? Ga je daar met kerstmis weer heen of ga je dan naar een ander land?

Zoals eerder al aangegeven stond er geen blokkade of iets dergelijks actief. Had je de instellingen uit het openingsbericht al overgenomen in jouw toestel? Als alles goed staat, dan zou het gewoon horen te werken, er is namelijk niets dat dit in de weg staat. Mocht je weer naar Sint-Maarten gaan en het werkt weer niet, kun je dit dan zo snel mogelijk laten weten? Het lastige is namelijk dat wij het alleen kunnen laten checken als je daadwerkelijk in het buitenland bent, niet als je in Nederland bent.

Laat het ook even weten als je ergens anders heen gaat, dan kunnen we zoveel mogelijk info hierover geven, zodat je goed voorbereid bent. 🙂 Hopelijk kun je dan gewoon bellen tijdens de kerstdagen!
hallo, ik ben nu in duitsland en ik kan niet bellen??? het lijkt alsof alle nummers waar ik naar bel in gesprek zijn..
Ik ben in het buitenland en mijn telefoon doet het niet.Ik kan niet bellen en ook niet sms. Ik snap het niet
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Dunchannel,

Goed dat je hierover contact opneemt. Ik ben gelijk voor je gaan kijken of er blokkades actief zijn op het netwerk. Dit was wel het geval, dus heb ik deze meteen voor je opgeheven. Als je over 15 minuten je toestel één keer helemaal uit en weer aan zet dan zou je overal gebruik van moeten kunnen maken.

Zou je ons willen laten weten of het is gelukt? Ik ben erg benieuwd.

Nog een prettig verblijf bij onze oosterburen. ;)

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Solanch,

Wat vreemd dat ook jij niet kan bellen in het buitenland. Voor jou heb ik natuurlijk ook gelijk gekeken of er blokkades actief zijn, maar dit is niet het geval. Je zou dus gewoon verbinding moeten kunnen maken met één van de beschikbare providers. Zou je kunnen aangeven in welk land je bent?

Heb je de openingspost van dit topic al doorgelezen? Welke melding krijg je te zien? Heb je bijvoorbeeld de netwekselectie op handmatig gezet en zelf een provider geselecteerd? Werkt je simkaart wel in een ander toestel?

Ik ben erg benieuwd naar je reactie Solanch!
Hi, ik heb t zelfde probleem! Ik kan in t buitenland niet bellen en heb geen bereik.. ook
Geen internet. Ben ik ook
Geblokkeerd?!?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Lieskattepies,

Lekker op vakantie? :8

Ik ben meteen het systeem ingedoken en ik zag dat er een klantverzoekblokkade actief was op dataroaming. Ik heb de blokkade zojuist direct voor je verwijderd. Zou je jouw toestel eens opnieuw willen opstarten en ons daarna willen laten weten of het nu allemaal wel werkt?

Ben benieuwd naar je reactie!
Hoi ik kan niet bellen en gebeld worden in met name Duitsland, 112 kan wel

Reageer