Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?

Toon eerste reactie

763 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey OPV,

Gelijk voor je nagekeken en zie dat je in mei vorig jaar blokkades op het gebruik in het buitenland hebt geactiveerd. Zowel voor roaming, als bellen. Ik heb de blokkade voor internationale gesprekken nu opgeheven, de blokkades op service nummers en data roaming heb ik wel met rust gelaten, aangezien je het specifiek over het bellen hebt.

Mocht je de andere blokkade ook willen verwijderen, dan kan dit via je My T-Mobile en als je er hulp bij nodig hebt, horen we dat graag. Tschüss!
Ik ben in Switzerland en kan ook niet bellen.. Mijn zusje met het zelfde abbonoment kan dit wel, blokkade?? Zou iemand kunnen helpen?
Reputatie 6
Badge +16
Hallo FauveSmits,

Wat gaaf dat je in Zwitserland bent, heb je het naar je zin daar? Sneeuwt het trouwens al daar?

Goed dat je dit navraagt bij ons. Er was inderdaad een blokkade actief, die automatisch ingeschakeld is gedurende de eerste 2 maanden van je contractperiode. Deze blokkade heb ik voor je gedeactiveerd zodat je alsnog kan bellen.

Zet over 15 minuten je toestel één keer helemaal uit en weer aan zodat je overal gebruik van kan maken!
@Issam Heel erg bedankt dat je het heb kunnen uitzetten! Fijn dat ik nu ook kan bellen. En nee het sneeuwt nog niet echt maar er wordt wel nog sneeuw verwacht!
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Fauve,

Graag gedaan hoor, goed om te lezen dat je overal weer gebruik van kan maken.

Ohh hopelijk snel dan! Hier (in Nederland) heeft het vannacht ook gesneeuwd, maar alles is helaas weer gesmolten. 😞

Geniet nog van je verblijf in Zwitserland!
Hey Edwin,

Mooie tijd op Sint-Maarten gehad? Ga je daar met kerstmis weer heen of ga je dan naar een ander land?

Zoals eerder al aangegeven stond er geen blokkade of iets dergelijks actief. Had je de instellingen uit het openingsbericht al overgenomen in jouw toestel? Als alles goed staat, dan zou het gewoon horen te werken, er is namelijk niets dat dit in de weg staat. Mocht je weer naar Sint-Maarten gaan en het werkt weer niet, kun je dit dan zo snel mogelijk laten weten? Het lastige is namelijk dat wij het alleen kunnen laten checken als je daadwerkelijk in het buitenland bent, niet als je in Nederland bent.

Laat het ook even weten als je ergens anders heen gaat, dan kunnen we zoveel mogelijk info hierover geven, zodat je goed voorbereid bent. 🙂 Hopelijk kun je dan gewoon bellen tijdens de kerstdagen!

Goedemiddag!

Het problem lijkt opgelost te zijn, met Kerst was ik in Atlanta (USA) en kon ik zonder problemen naar Nederland bellen en sms'en.

Ik ben weer helemaal blij.

Iedereen hier op het forum een mooi 2017 toegewenst!
Reputatie 7
Badge +20
Hartstikke mooi! 😃 Jij ook een fantastisch 2017!
Hallo, ik ben regelmatig in Noorwegen, heb "bellen NL en EU", maar in geheel Noorwegen heb ik geen contact... Contact met netwerk wordt wel gemaakt als ik vanuit Noorwegen aankom met de boot in Denemarken... in Noorwegen dus geen enkel netwerk waar mijn mobiel contact mee kan maken, kan dus niet bellen en niet gebeld worden. Heb "roaming" altijd aanstaan, wat kan de oorzaak zijn?
Reputatie 7
Badge +20
Hey G1TomTom,

Apart dat je geen verbinding kunt maken in Noorwegen. Als het in Denemarken wel lukt, dan lijkt dit niet te komen door een instelling. Ook heb je verder geen actieve blokkades staan!

Zou je kunnen aangeven van welke provider je gebruik maakt wanneer je in Noorwegen bent en waar je precies bent in Noorwegen? In Noorwegen hebben wij een overeenkomst met Telia, Telenor en Network Norway. Met één van deze drie zou het dus moeten lukken om een verbinding op poten te zetten.

Ben je toevallig spoedig weer in Noorwegen? Als je daar bent en het lukt alsnog niet, stuur ons dan (indien mogelijk) gelijk een bericht. We kunnen dan hopelijk direct met je meekijken wat er verkeerd gaat!
Vorige week was ik in België en vandaag ga ik weer. Ik heb gekeken op de site of er iets openstaat maar alle facturen staan betaald. Toch heb ik totaal geen netwerk in België, staat er toch iets geblokkeerd. Groetjes
Leuk werken via de app. Ik zit vaak in België en vandaag weer. Toch heb ik totaal geen netwerk daar. Ondanks dat er volgens de site geen openstaande facturen zijn. Kunnen jullie kijken groetjes
Reputatie 7
Badge +15
Hi Sarifia,

Slim dat je aan de bel trekt! Ik kan mij goed voorstellen dat dit erg onhandig voor je is!

Ik heb je gegevens net bekeken en er zijn momenteel geen blokkades actief. Ik zie ook dat je momenteel nog in Nederland bent. Wanneer je in België bent heb je dan helemaal geen netwerk of kun je wel bellen maar heb je geen internet? In dat geval kun je het beste even in je instellingen kijken of je dataroaming aan hebt staan. Je zou in principe namelijk wel gewoon bereik moeten hebben in België. Mocht je in België toch problemen hebben met het netwerk dan kun je het beste dit topic even doornemen.

Wil je ons hier op de hoogte houden? 🙂
Dank je Amy. Ik zal vanmiddag kijken. Maar het gaat dus dat ik echt totaal geen netwerk heb. Dus niet kan bellen, smsen internetter. We zullen zien.
Ik ben op dit moment in België en voor de zoveelste keer heb ik weer geen services. Kan niet bellen, internetten etc. Zit nu via een wifi
Badge +13
Staan de instellingen van je telefoon wel goed?
Aangezien Amy aangeeft dat er geen blokkades actief zijn.
Ja me instellingen staan goed. En handmatig een netwerk zoeken gaat ook niet. Krijg geen SMS welkom in België altijd gehad. Me roaming staat gewoon aan.
Ik heb geen ontvangt er staat niets bij mijn "streepjes/ antenne"
Handmatig netwerk zoeken doet hij niet. Automatisch wel. Dan krijg ik alle buitenlandse netwerken hier met een blokkade teken ervoor
Reputatie 6
Badge +16
Heel vreemd Sarifia, het lijkt er op dat er toch iets in de instellingen van je telefoon niet helemaal correct staat. Is dit niet het geval dan is er iets mis met je simkaart.

Om vast te stellen wat de oorzaak is wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te testen. Werkt je simkaart wel dan ligt het aan je toestel en zou je nogmaals moeten kijken naar de instellingen.

Werkt je simkaart ook niet in een ander toestel dan ligt het aan je simkaart. We sturen je dan kosteloos een nieuwe simkaart toe.

Als je een iPhone gebruikt wil ik je vragen om de netwerkinstellingen te herstellen. Dit kan je doen door te gaan naar: instellingen > algemeen > stel opnieuw in > herstel netwerkinstellingen.

Voor de zekerheid heb ik ook de registratie van je simkaart op het netwerk gereset. Zet over 15 minuten je toestel één keer helemaal uit en weer aan om jezelf opnieuw op het netwerk aan te melden.

Laat ons weten wat je bevindingen zijn. We zijn erg benieuwd!
Goedenavond. Ik wil zeker wat doorgeven. Ik heb dus totaal geen netwerk gehad in België ook niet nadat ik hem aan en uit gezet had etc. Wel toen ik in Nederland terug was had ik gelijk weer netwerk na 30 min. kreeg ik in beeld simkaart mist mm 2. Is die dus dan toch langzaam aan het kapot gaan?
Simkaart er weer uitgehaald en simkaart geeft daarna geen melding meer. Kan gewoon alles weer in Nederland
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sarifia,

Zou je een ander simkaart in jouw toestel kunnen uitproberen en jouw simkaart in een ander toestel zoals Issam hierboven ook voorstelt? Zo kunnen we controleren waar het probleem ligt. Mocht het aan je simkaart liggen dan sturen we je kosteloos een nieuwe simkaart op.

Ik hoor graag van je wat het resultaat is.
Ik verblijf momenteel op Tenerife doch krijg daar geen verbinding met een netwerk.
Er word ook geen netwerk gevonden.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Moeten er mogelijk er instellingen veranderdwordenin mijn mobiel.?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Berjan2,

Wat gaaf dat je op Tenerife bent! Hopelijk voor een welverdiende vakantie? 🙂 Wel zo fijn als je ook zo ver van huis bereikbaar bent natuurlijk. Ik zie dat je gisteravond via My T-Mobile een aantal blokkades hebt verwijderd, waaronder bellen, gebeld worden en sms versturen in het buitenland. Op dit moment zijn er geen blokkades meer actief die ervoor zouden zorgen dat je geen verbinding kunt maken. Maar in het systeem zie ik dat je nog geen verbinding hebt met een netwerk in Tenerife. Heb je je toestel al even uit- en aangezet naar het aanpassen van de blokkades? En kun je bij jouw instellingen controleren of je roaming aan hebt staan? Kun je verder eens kijken of je handmatig een netwerk kunt selecteren? Lukt het dan wel om verbinding te maken?

Ik hoor het graag van je! Mocht het toch niet lukken, dan kunnen we samen kijken naar een oplossing. Ik wens je in ieder geval nog veel plezier toe op Tenerife!
Beste Thalinna,
Het probleem was inderdaad de blokkades die ik op mijn mobiel hadden ingesteld.
Het netwerk wat ik nu heb geselecteerd is Vodafone / t-mobile.
Op de plaats waar wij vertoeven is het altijd al moeilijk geweest om verbinding met een netwerk te verkrijgen.( Costa del Silencio)
Uiteraar dank ik je voor deze snelle reactie.
Met een vriendelijke groet,
Jan Berends

Reageer