Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?



Toon eerste reactie

778 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Dimitri,

Onze Klantexpert Kaassausje geeft het al terecht aan, we kunnen ook in het Engels reageren! Ik zal het in dit geval in het Nederlands en Engels doen, dan reageer je daarna zoals je wilt.:)

Ik zie terug dat jouw aansluiting onderdeel is van een grootzakelijk abonnement. Hierbij kan het bedrijf er voor kiezen om bepaalde blokkades te plaatsen op de aansluitingen. Je moet dan ook bij de telecombeheerder van jouw bedrijf zijn om na te vragen of zij/hij dit kan laten opheffen. Misschien is dit sowieso niet mogelijk, maar dat is aan jouw telecombeheerder. Wij hebben hier bericht over nodig van hem of haar, omdat diegene de beslissingen neemt over deze aansluitingen.

ENGLISH

Your subscription is a part of a larger business rateplan. For these subscriptions a company can choose to bar certain services. To get more information on this matter and see what is possible, you have to contact your telecom administrator. He or she can make decisions in regards to these subscriptions. If you need any information or help, you can contact him or her directly.

Als wij nog ergens bij kunnen helpen, laat het ons weten! / If you need any help from us, let us know! ;)
Hoi DimitriDen, welkom op het klantenforum.

Engels wordt ook geaccepteerd op het forum. Geef het gerust aan als je liever in het Engels communiceert. :)

In de app zou je het moeten vinden onder 'More > ('Settings') 'Barrings'. Die optie zou je naar 'Data & settings' moeten sturen, de vier bovenste instellingen zijn Buitenland-blokkades.

Als daar niets geblokkeerd staat, kan het zijn dat er een blokkade actief is die alleen door T-Mobile opgeheven kan worden. Een T-Mobile Moderator kan dat voor je nakijken.
Hoi,

Expat-gebruiker hier, sorry voor de armen, vertaald Nederlands.

Ik denk dat mijn oproepen / gegevens geblokkeerd zijn als ik in het buitenland ben, maar ik kan niet vinden waar ik de blokkade op de My T-Mobile-website of -app kan uitschakelen.

Alle wijzers?

Bij voorbaat bedankt,

D.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Erwin,

Ik heb ook op jouw eigen topic gereageerd. In het vervolg kun je het bij één bericht per vraag houden, zodat het niet als spam wordt gezien. Je kunt in dit topic eventuele verdere vragen stellen!
Ik zit in Roemenie voor 10 dagen en kan met geen enkel netwerk verbinden. Wat kan ik zelf doen en kunnen jullie dit misschien oplossen?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Casevaye,

Aan de wintersport, toevallig? :D

Dit heb ik direct even voor je gecontroleerd en er stond nog een blokkade op jouw aansluiting. Deze heb ik nu voor je opgeheven, zodat je weer kunt bellen. Even opnieuw opstarten zou voldoende moeten zijn!

Nog een mooie tijd in Oostenrijk!
Reputatie 7
Badge +18
Dan word het even wachten tot er een TM moderator reageert...
Hi Folkert,
Oostenrijk Go 17.2 abonnement t-mobileA
Reputatie 7
Badge +18
In welk land ben je? Heb je prepaid of een abonnement? Welke netwerk operator heb je nu in gebruik?
Op https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland kun je zien welke netwerken je per land kunt gebruiken. Bij prepaid kun je soms alleen gebeld worden.
Hi,
Ook ik kan niet bellen vanuit buitenland, maar wel gebeld worden. Heb volgens mij alle zaken die zou kunnen doen nagelopen, maar niets heeft geholpen. Kun jij wat voor mij doen?
Reputatie 4
Badge +13
Hey Imke,

Supernice om te lezen dat je jouw contract bij ons verlengd hebt met een Sim Only-abonnement! Pff ik ben jaloers, waar gaat de reis volgende week naartoe? 😃

Geen zorgen hoor, ik ben het natuurlijk direct voor je in ons systeem gaan nakijken. Daar zie ik op dit moment geen blokkades voor het buitenland. Dit komt omdat wij jou al kennen (van Prepaid), hierdoor word je niet gezien als nieuwe klant en is de blokkade niet geactiveerd.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan vooral weten, ik help je graag verder. Voor nu alvast een hele fijne vakantie!
Hoi! Ik heb gister m’n T-mobile prepaid naar een T-mobile sim only abonnement omgezet. Op jullie site stond dat dit standaard met een blokkade van 2 maanden komt wb bellen/smsen in/naar het buitenland. Ik ga volgende week op vakantie, dus zou die blokkade er graag af willen. Is dit mogelijk? M’n abonnement gaat aankomende maandag in. Alvast bedankt voor het antwoord!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bo22,

Hoe is het daar in Mallorca? :8 Vast veel lekkerder dan hier!

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat mijn vriendelijke collega jou al verder heeft geholpen! Werkt alles weer naar behoren? Als ik nog iets kan doen, hoor ik het graag!
Ik zag gisteren dat ik een factuur open had staan en een aanmaning had gekregen. Wss daarom geen service. Ik had meteen betaald en t zou binnen een uur worden opgeheven. Is nu volgende dag en nog steeds geen service. Was dit wel de oorzaak?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Danivs,

Ik heb het gelijk voor je gecheckt en er stond nog een blokkade op het gebruik van het abonnement in het buitenland. Deze heb ik direct voor je verwijderd, zodat je in het buitenland gewoon kunt bellen. 🙂 Alvast een hele goede reis en als we nog wat voor je kunnen doen dan horen we het graag van je!
Hoi! Het lukt mij sinds ik abbonnee ben ook niet om te bellen in het buitenland. Binnenkort ga ik voor langere tijd weg en wil wel graag kunnen bellen. Ik heb zelf geen blokkade ingesteld, dus hopelijk kunnen jullie het voor me oplossen!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jos,

Heel goed dat je al van alles hebt uitgeprobeerd. Als je belt vanuit Spanje dan is dat wel internationaal dus als het wel werkt door een blokkade aan te zetten dan wil ik je adviseren om dat te doen. In ons systeem staat namelijk alles correct en aangezien je ook aangeeft dat internet en sms wel goed werken, lijkt er toch iets mis te gaan met je toestel instellingen.

Laat je even weten of het nu wel goed lukt?
ik heb in mijn instellingen bij blokkades internationaal aan gezet en toen deed hij het wel.
toen ik het weer terug zette deed hij het weer niet.
ik bel vanuit spanje , dat lijkt me niet internationaal. buitenland bellen staat ook aan.
verder alles geprobeerd. wat aanbevolen wordt ook andere aanbieder enz.
internet en sms doet het wel.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Liz,

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat er iets veranderd is aan het netwerk in de omgeving, waardoor Digicel niet meer goed functioneert. Er staan dus geen blokkades op jouw aansluiting, dus dat is in dit geval niet het probleem. Aan onze kant zie ik ook de opties om Travel & Surf-pas aan te schaffen, dus dat kunnen wij anders nog voor je doen, maar dat zou zonde zijn als er geen netwerk in jouw omgeving is. Digicel zou 3G kunnen leveren, maar dat is dus ook nog afhankelijk van jouw locatie, positie ten opzichte van de mast en het aantal toestellen wat aangemeld is op de mast in jouw omgeving. Probeer het in ieder geval nog op een aantal locaties, dan weet je in ieder geval meer over de dekking!

Hopelijk werkt het roamen alsnog binnen de periode waarin je op St. Lucia bent! Geniet ervan! 🙂
Trouwens - voor de duidelijkheid - ik kan wel bellen (via Digicel) maar heb geen access tot internet of bvb data diensten zoals whatsapp behalve als ik op wifi ben. Roaming & data staat aan. Ik heb een welcome bericht (sms) ontvangen "Welkom op Aruba (!)" en daarvoor had ik Welkom op Jamaica - allebei in de caribbean maar best ver van St Lucia! Maar als ik op de roaming link klik in de sms krijg ik een foutmelding "Could not activate mobile data network" - dus geen kans om mb's of een data pack te kopen....
@David - ik heb nu pas jouw bericht gezien en helaas heb nog steeds geen contact hier. Ik gebruik normaal gesproken Digicel voor raoming - ben hier opgegroeid dus kom ieder jaar en nooit een probleem gehad (ook jarenlang heb ik t-mobile via mijn werkgever). Heb alles gecheckt van roaming enz - ben in Oktober vorig jaar geweest met hetzelfde telefoon en alles werkte toen prima. Weet wel dat wij vanaf 1 januari een nieuwe contract hebben bij jullie (Transavia). Is er toch ergens een vinkje dat verkeerd staat??
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Iri,

Lekker zeg, Suriname! Vast een stukje warmer dan hier? 😉

Ik zie in ons systeem terug dat je ondertussen ook telefonisch contact met ons hebt gehad. Er staan aan onze kant geen blokkades op het gebruik van jouw aansluiting in het buitenland. Mijn collega heeft je aantal tips gegeven om dit probleem op te lossen, heb je dit ook al uitgevoerd? Heb je het probleem met alle nummers of alleen met één nummer? Je kunt ook kijken of het met een andere provider wel werkt. In Suriname kun je kiezen tussen Digicel en Telesur.

Hopelijk lukt het snel weer om te bellen! Als wij je nog kunnen helpen, laat het dan gerust weten!
Ik ben in Suriname en kan niet bellen. Uitgaande oproepen zijn geblokkeerd. Hoe kom ik hier z.s.m. vanaf ??? Suriname/ Paramaribo staat wel in het contract.
Reputatie 7
Badge +20
Nice, enjoy the States! 🙂
@david i changed my service operator to tmobile and now it works. Thanks 🙂

Reageer