Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?

Toon eerste reactie

758 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jan,

Fijn om te horen dat het is opgelost! Nu weer lekker genieten van je tijd op Tenerife, ik ben stiekem wel een beetje jaloers 😉

Als je nog andere vragen hebt, nu of in de toekomst, laat het gerust weten!
Beste Tmobile,
Momenteel ben ik in het buitenland en kan ik geen sms versturen en bellen lukt ook niet. Gebeld worden kan ik wel. Als ik wil bellen krijg ik een gesproken bericht waarin gezegd wordt dat ik een blokkade heb en contact op moet nemen met de klantenservice. Ik heb al gekeken in mijn instellingen maar er staat volgens mij geen blokkade op bellen.

Zouden jullie alstublieft er even naar kunnen kijken?
Ik zit nu in Oostenrijk en kan niet bellen of sms'n. Vorig jaar hetzelfde euvel gehad in Spanje.
Reputatie 5
Badge +13
Al handmatig netwerk proberen te selecteren? Zo ja, kreeg je een melding?
Reputatie 6
Badge +17
@Danielle,

Dat is inderdaad niet fijn als je in het buitenland bent! Ik heb trouwens even jouw forum naam veranderd, aangezien je jouw 06-nummer had gebruikt en dit voor iedereen zichtbaar was op deze manier. Terug naar jouw vraag: ik zie inderdaad dat je op dit moment een blokkade hebt voor internationale gesprekken. Deze blokkade heb ik gelijk voor je verwijderd. Als je je toestel even uit- en aanzet, moet alles weer werken.

Laat je weten of alles zo in orde is? Nog een fijne tijd toegewenst in het buitenland!

@Ed,

Ik heb jouw vraag even verhuisd naar dit algemene topic over niet kunnen bellen in het buitenland. Zo houden we alles overzichtelijk bij elkaar :)

Maar nu jouw vraag, want begrijpelijk dat je in het buitenland gewoon bereikbaar wilt zijn! Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat je nog een blokkade actief hebt staan voor bellen in het buitenland. Dat is niet de bedoeling begrijp ik uit jouw verhaal, dus ik heb 'm gelijk voor je verwijderd. Kun je je toestel even uit- en aanzetten? Dan zou je weer moeten kunnen bellen en sms'en.

Ben je voor de wintersport in Oostenrijk? Ik ben stiekem wel een beetje jaloers :8 Ik ben gek op sneeuw! Heel veel plezier nog daar toegewenst!
Helaas heb ik met mijn nieuwe Go-abonnement ook niet uitgaand kunnen bellen in de EU (Zweden) het afgelopen weekend. Data en gesprekken ontvangen ging gelukkig wel. Volgens Telia SE betrof het inderdaad een administratieve blokkade, mogelijk i.v.m. een nieuw abonnement.

Is het nog wel van deze tijd om een hoog voorschot te vragen voorafgaand aan de eerste 2 rekeningen? Het kan gewoon uit de bundel en daarnaast is de door de EU vastgestelde maximale opslag 6 cent/minuut incl. BTW voor bellen binnen de EU. Het financieel risico voor T-Mobile is nihil, terwijl het ongemak voor de nieuwe klant veel groter is. En nogmaals, het betreft gewoon bellen binnen een bundel.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Bram,

Dat is het inderdaad niet meer echt nee, daarom doen we het bij de nieuwere abonnementen nu ook anders. Bij oudere abonnementen lag er nog een verhoogd risico op problemen met de kosten die toen geldig waren, maar bij de nieuwe abonnementen is dit inderdaad niet meer zo. Bij deze prijsplannen wordt de automatisch binnen een aantal dagen opgeheven. Dit was bij jou helaas te laat, maar ik heb deze handmatig voor je verwijderd, dus daar heb je geen last meer van.

Hopelijk kun je verder goed uit de voeten met het Go-abonnement? Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan weten!
Ik kan niet bellen alleen gebeld worden. Gister was dat niet zo waarom kan ik nu niet bellen naar Nederlandse nrs Hij gaat niet over en hoor alleen piep piep piep
Hoi Marjanvandenbrom,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Oh jee, een muis je telefoon overgenomen? :)
Nee, alle gekheid, dit is natuurlijk niet leuk en erg vervelend. Heb je je telefoon al eens helemaal uit en weer aangezet? Even je simkaart eruit halen en beetje schoonmaken met een schone theedoek, soms wil dat ook wel eens helpen.

Je zou even kunnen kijken in je telefoon bij instellingen. Misschien staat daar wel opeens een vinkje niet bij je netwerk of staat er helemaal geen netwerk geselecteerd. Weet niet wat voor toestel je hebt, maar bij instellingen kan je wel iets vinden over MOBIEL NETWERK. Misschien dat je dit eerst eens kan bekijken.

Heb je dit allemaal gecontroleerd in je toestel dan zou het volgende nog mogelijk kunnen zijn. Begrijp dat je alleen nog gebeld kan worden, dan is mijn gedachten over een niet betaalde factuur misschien niet juist. Maar om er helemaal zeker van te zijn zou je even kunnen kijken in je My T-Mobile facturen. Misschien staat er ergens achter een factuur dat deze nog niet is voldaan. Je kan deze dan direct betalen door de link, achter het factuur, aan te klikken.

Mocht dit nu niet het probleem zijn dan zou je nog even kunnen controleren of er misschien toch niet per ongelijk een blokkade staat op uitgaande telefoon verkeer in het buitenland (weet dat het gisteren wel kon, maar kijken is nooit erg, lijkt me). Bekijk dat in je My T-Mobile instellingen onder blokkades.

Wil dit alles helemaal niet lukken, wacht dan even op iemand van T-Mobile, die kan met je mee kijken in het systeem. Maar laat dan in ieder geval hier even weten dat je alle controles hebt gedaan, dan weten ze dat ze je verder kunnen helpen.

Succes!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Marjan,

Dat is inderdaad niet handig als je in het buitenland bent! Ik heb jouw vraag even verhuisd naar het algemene topic hierover. Uiteraard heb ik ook gelijk gekeken naar een oplossing voor jouw vraag. Ik zie dat er nog een blokkade actief was bij jouw abonnement. Ik zeg bewust was, want ik heb 'm net voor je verwijderd. Als je je toestel even uit- en aanzet, moet alles weer werken.

Laat je weten of het zo in orde is? Veel plezier nog toegewenst in het buitenland!
Hallo,

Ik heb exact hetzelfde probleem als Bram. Ik zit in het buitenland binnen de EU, heb een GO abonnement voor 120 minuten bellen of sms'en in het buitenland maar dit lukt niet.

Kan iemand me helpen om dit op te lossen want ik heb het bellen en sms'en hard nodig.

Ben net een nieuwe klant en vind het nu al aardig vervelend..

Maaike
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Maaike,

Goed dat je dit bij ons aangeeft. We helpen je hier graag bij!

Ik heb gelijk de blokkade die actief stond op je contract gedeactiveerd. Als je jouw toestel één keer uit en weer aan zet dan kan je ook in het buitenland bellen, sms'en en internetten. Laat je ons weten of het is gelukt?

Ik wens je nog een prettig verblijf toe in het buitenland Maaike. Geniet ervan. 🙂
Ook ik heb het zelfde probleem als xjustmaaike, dus kan dit worden opgelost?

Alvast bedankt
Bedankt voor de snelle reactie Issam, het is gelukt
momenteel ben ik in Duitsland en ik kan niet naar een Duits nummer bellen noch naar een Nederlands nummer ondanks dat de net nummers correct zijn toegevoegd. Graag zie ik dit zo snel mogelijk opgelost zijn. Dit is echt van de zotte! Internetten lukt wel! Ik ben vorige week net een nieuwe klant geworden en het abonnement wat ik heb is er juist voor. Ik zie dan ook graag een passende oplossing (blokkade er af en een financiële compensatie).
Van de zotte dat je inderdaad meteen om compensaties gaat lopen vragen...

Zou fijn voor je zijn als het spoedig wordt opgelost, niets zo vervelend als onbereikbaar zijn als je daar wel vanuit ging. Echter, een forum opkomen en als allereerste reactie om compensatie gaan vragen...

"Pretty please with a cherry on top", werkt beter... Fijn weekend!
Goedenavond, sinds kort klant met een unlimited Go abonnement. Ik kan nu niet bellen vanuit België naar Nederland. Graag probleem oplossen. Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +20
@Maaike; Super het weer werkt! :)

@Mforum; Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie inderdaad dat je een blokkade hebt op bellen in het buitenland. Deze heb ik direct verwijderd en als het goed is moet je nu weer kunnen bellen. Zou je jouw toestel even uit en aan kunnen zetten? Dan zou het moeten werken. Verder zit hier geen compensatie aangekoppeld. Zoals je ook in dit topic kunt lezen helpen wij onze klanten graag om hun probleem op te lossen door middel van blokkades te verwijderen indien nodig of door handige tips te geven. Laat je even weten of alles weer werkt? Ik wens je nog een fijne tijd in Duitsland. :)

@kiocheng; Ook jij had een blokkade actief staan voor bellen in het buitenland. Deze heb ik inmiddels verwijderd. Als je jouw toestel even uit en aanzet dan zou je weer moeten kunnen bellen. Laat je even weten of alles weer naar behoren werkt? 😉
@Hajar; geweldig dat je het zo snel hebt oppakt. Bedankt. Ik ben morgen pas weer in het buitenland dus dan kan ik het gelijk even testen, maar ik neem aan dat het helemaal goed gaat komen. Uit nieuwsgierigheid, waarom heb ik eigenlijk een blokkade terwijl ik een Go EU abonnement heb genomen voor het bellen in t buitenland?
Reputatie 6
Badge +13
Dat is nog van de verleden abonnementen eigenlijk toen kon je anders voor hele hoge buitenbundel kosten komen te staan.
En bij nieuwe klanten is nog geen betaal geschiedenis bekend was dus een soort verkapte bescherming naar de klant en voor T Mobile.
Nu met de Go abonnementen speelt dat niet heel erg meer mee omdat het behoorlijke al in abonnementen zijn.
Volgens mij zijn ze er wel mee bezig om dit te verwijderen maar voordat zoiets up running is kost tijd.
Maar zoals je ziet zodra je het meld regelen ze het zo spoedig mogelijk voor je.
Ik ben momenteel in Italië, bellen lukt niet! Heel vervelend!!!
Hallo,

Sinds vorige week ben ik klant bij t mobile.
Momenteel verblijf ik op Tenerife. En je raad het al, ik kan niet bellen. Wel doet het internet het hier geweldig. Gebeld worden lukt ook. Maat uitgaand bellen zegt een stem, deze service is niet beschikbaar.
Via de app zie ik geen blokkades staan, maar jullie zullen mij vast wel kunnen helpen. Heb dringend de telefoon nodig.

Alvast bedankt, Edwin
Reputatie 6
Badge +17
@DuneBor,

Wat heerlijk dat je in Italië bent! Hopelijk een beetje mooi weer daar? Uiteraard wil je ook zo ver van huis gewoon kunnen bellen. Ik heb gelijk in het systeem gekeken en zie dat er nog een blokkade actief was. En ik zeg was, want ik heb 'm natuurlijk gelijk voor je verwijderd. Als je je toestel even uit- en aanzet moet alles weer werken.

Nog een fijne tijd toegewenst in Italië en laat je even weten of alles zo in orde is?

@Satfrico,

Hi Edwin,
Wat leuk dat je klant bij ons bent geworden! Maar natuurlijk niet fijn dat je nu op Tenerife niet kunt bellen. Ik heb gelijk in het systeem gekeken en de blokkade voor je verwijderd. Zet even je toestel uit en aan, dan zou je weer moeten kunnen bellen. Laat je weten of het zo weer in orde is?

Ik hoop dat je ondanks dit toch nog een mooie tijd hebt op Tenerife en dat het dringende telefoontje niets ernstigs is! Als ik nog ergens bij kan helpen, laat het gerust weten!
Bellen vanuit Italie werkt, vreemd die blokkade, maar fijn dat het snel is opgelost.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi DuneBor,

Fijn om te horen dat alles weer werkt! Veel plezier nog daar toegewenst en neem je wat zon mee terug naar Nederland? 😉

Reageer