Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?

Toon eerste reactie

758 reacties

Hallo,
Ik krijg als ik in het buitenland ben geen netwerk op mijn telefoon.
Ik heb roaming aan staan maar alsnog krijg ik geen verbinding
Ik kan ook niet bellen in het buitenland op dit moment. Dit is erg vervelend kunnen jullie de blokkade zsm verwijderen. Een beetje achterhaald overigens lijkt mij die buitenland blokkade. Buitenland zit bij mij gewoon in de bundel. Nogmaals erg vervelend dit.
Reputatie 7
Badge +20
@Kai: Ben je lekker op vakantie?

Ik zie dat je gister zelf een blokkade op dataroaming hebt verwijderd. Is hiermee je probleem opgelost? Zo niet, kun je dan aangeven in welk land je bent? Ben je verbonden met een netwerk daar? Op deze pagina kun je het land selecteren waar je bent en zien welke netwerken beschikbaar zijn in dat land. Je kan dan handmatig het juiste netwerk instellen.

Laat je even weten of het nu wel werkt?

@Nielsnielen; Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie inderdaad dat jij ook een blokkade hebt op bellen in het buitenland. Ik heb de blokkade verwijderd dus als je even je toestel uit en aanzet dan kun je weer bellen. Laat je even weten of ales weer naar behoren werkt? Ik wens je nog een fijne tijd in het buitenland!
Hallo,

Ik ben op dit moment in Frankrijk en ik heb geen netwerk. Mijn data roaming staat en ik kan nog steeds niet bellen of gebeld worden. In mijn bundel zit 120 bellen en 100 mb in het buitenland, dus ik vermoed dat er een blokkade op staat. Zouden jullie die kunnen verwijderen?

M.v.g.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Esssje,

Dit heb ik gelijk voor je gecontroleerd en er staat inderdaad een blokkade op jouw abonnement voor gebruik in het buitenland. Dit komt door de betalingsregeling die je hebt lopen, want één van de voorwaarden is dat je geen gebruik kunt maken van jouw abonnement in het buitenland. Wanneer je de laatste termijn hebt betaald, dan wordt de blokkade zo snel mogelijk opgeheven. Via My T-Mobile kun je dit direct doen en ook zien hoeveel je nog open hebt staan.

Hopelijk lukt dit spoedig, zodat je gauw weer bereikbaar bent in Frankrijk! 🙂
Dank je wel voor de zeer snelle service. Ik kan inderdaad nu gewoon bellen.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Edwin,

Fijn om te horen dat alles weer werkt! 🙂 Nog een fijne tijd toegewenst op Tenerife!
Mijn uitgaande gesprekken zijn geblokkerd zit in Oostenrijk
Reputatie 7
Badge +20
Hi Giulietta,

Ik zie dat je vanochtend de klantenservice hebt gesproken en dat het geen fijn gesprek was. Je hebt een nieuw abonnement en dus staat er standaard een blokkade op bellen in het buitenland. Normaal gesproken moeten de eerste 2 facturen voldaan zijn voordat de blokkade wordt verwijderd of kun je een voorschut betalen om de blokkade te laten verwijderen. Aangezien ik begrijp dat je graag bereikbaar wilt zijn in het buitenland, heb ik een uitzondering gemaakt en de blokkade kosteloos verwijderd. Als je jouw toestel even uit en aanzet dan zou je weer moeten kunnen bellen.

Ik zie ook dat je zelf een blokkade hebt ingesteld op dataroaming, Je kan hierdoor niet internetten in het buitenland. Als je de blokkade wilt verwijderen dan kan je dat zelf doen via My T-Mobile> gegevens & instellingen> blokkades.

Hopelijk is hiermee alles naar wens! Ik wens je nog een fijne tijd daar! Laat je even weten of alles weer naar behoren werkt?
Van het weekend een nieuwe puk code moeten opvragen vanwege pincode problemen. Nu kan ik opeens niet meer bellen in het buitenland (België).
Als ik mijn gegevens na kijk zie ik geen blokkade. Wat is er fout gegaan?
Hallo Amy. Hier denk ik het zelfde probleem. Groet Sebas

Ik ben naar jullie overgestapt, vandaag alles rond wat betreft nummerbehoud. Nu kan ik wel gebeld worden, internet doet het ook. Ik kan enkel niet bellen en een SMS versturen. Zou dit de zelfde blokkade kunnen zijn als waar ik steeds over lees?
Reputatie 6
Badge +17
@Frits,

Dat is inderdaad niet handig natuurlijk! Ik heb gelijk bij jouw gegevens gekeken en ik zie dat er nog een blokkade actief was. Ik heb deze gelijk voor je verwijderd zodat je weer kunt bellen in België. Als je je toestel even uit- en aanzet, moet alles weer werken. Laat je weten of alles zo weer in orde is? Nog een fijne tijd toegewenst bij onze zuiderburen in ieder geval!

p.s. ik heb trouwens jouw vraag even verhuisd naar het algemene topic hierover. Zo houden we het forum overzichtelijk 🙂

@Sebastiaan,

Allereerst welkom bij T-Mobile! 🙂 Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega van de klantenservice en dat zij de blokkade voor je heeft verwijderd. Klopt het dat alles weer werkt? Als je nog vragen hebt, stel ze gerust hier op het forum. We staan voor je klaar!
@Thalina, het werkt. dank je
@Thalina: Voor mekaar. Bedankt!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Frits en Sebastiaan,

Fijn om te horen dat alles weer werkt! 🙂 Mocht je nog ergens tegenaan lopen, laat het dan gerust weten hier op het forum. We helpen je graag!
Goedendag ik ben in Duitsland en rij morgen ochtend door naar Italië via Oostenrijk en kan wel gebeld worden en niet bellen dit is erg vervelend ivm mijn werk en snap het ook niet heb een all in abonnement unlimited ik hoop dat ik Zo snel mogelijk geholpen kan worden
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Andre,

Welkom op het forum! Begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wil hebben.

Om dit zo snel mogelijk voor je in orde te maken heb ik de benodigde systemen tevoorschijn gehaald. Na gekeken te hebben naar de blokkades zie ik dat de blokkade voor het bellen in het buitenland vanochtend al door één van onze collega's is opgeheven. Klopt het dat je nu wel weer kan bellen in het buitenland? Zo niet, zet dan 1 keer je toestel helemaal uit en weer aan.

Mocht je aanvullende vragen hebben dan weet je ons te vinden. Ik wens je voor nu nog veel plezier en een goede reis toe. 😉
Ik kan niet bellen vanuit Oostenrijk... opnieuw opstarten van de telefoon helpt helaas ook niet.
Kunnen jullie me helpen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Lenneke,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en je hebt ook een blokkade op bellen in het buitenland. Ik heb nu de blokkade verwijderd dus als je toestel even opnieuw opstart dan moet het weer werken.

Ik wens je nog veel plezier in Oostenrijk en ik hoor graag of alles weer naar behoren werkt! 🙂
Het viel me gister op dat ik verschillende nummers probeerde te bellen maar ingesprektoon kreeg. Na dat ik er al 1 een app het gestuurd bleek dit nie zo te zijn en belde zij mij en dat lukte wel. Zit nu in Denemarken en kan nog steeds niet bellen. Telefoon reeds al opnieuw opgestart maar helpt ook niet
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Bennie,

Begrijpelijk dat je ook in Denemarken wilt kunnen bellen! Ik heb jouw vraag even verhuisd naar het algemene topic hierover. Zo houden we het forum overzichtelijk 🙂 Daarna heb ik gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat je nog een blokkade had staan. Deze heb ik gelijk voor je verwijderd. Als je je toestel uit- en aanzet, moet alles weer werken. Wil je laten weten of alles zo weer in orde is?

Fijne tijd nog toegewenst in Denemarken! Een land waar ik ook nog steeds een keer een bezoekje aan wil brengen 😉

Mocht je nog ergens tegenaan lopen, laat het dan gerust weten. Ik help je graag!
Wat kan ik doen om te kunnen bellen vanuit het buitenland ?
Ik kan we gebeld worden
HoI Thalina het is gelukt hoor. Bedankt voor de snelle handeling. Mocht je het er een x aan toe hebben om na Denemarken te willen doe me maar bericht je hebt mijn nr haha. Ik ben int. chauffeur dus kom er nog wel eens.
Reputatie 6
Badge +17
@Ingrid,

Ik heb allereerst even jouw vraag verhuisd naar het algemene topic hierover, zo houden we alles overzichtelijk 🙂 Natuurlijk wil je ook in het buitenland gewoon kunnen bellen! Ik heb gelijk bij jouw gegevens gekeken en ik zie dat gisteren rond 13:15 uur een blokkade is verwijderd. Dus je zou op dit moment gewoon moeten kunnen bellen. Kun je eens kijken of het nu wel lukt? Mocht het niet werken, kun je dan jouw toestel eens uit- en aanzetten? In de meeste gevallen lost dit het probleem op. Mocht het daarna nog niet werken, kun je dan aangeven in welk land je bent? En heb je +31 voor het nummer gezet (als je naar een Nederlands nummer probeert te bellen)?

Ik hoor het graag van je!

@Bennie,
Fijn om te horen dat alles weer werkt! Als chauffeur kom je dan vast en zeker in veel verschillende landen! Maak er in ieder geval nog een mooie rit van 🙂
Ondanks onze contacten heb ik nog steeds geen internet in de USA. gisteren is het gedurende een uur of drie gelukt, waarbij ik volgens mij niet van zendmast veranderd ben. Iemand in de T-Mobile store in Portland had de APN instelling op fast.t-mobile.com gezet en toen werkte het kort. Maar het verdween ook weer zoals het kwam: plotseling. Jullie mopperen wat dat ik niet in de juiste Topic reageer, maar misschien komt dat ook omdat deze website nogal onoverzichtelijk is. Alex Snijder van de technische dienst van T-mobile, zou mij vanochtend bellen. Nou dat heeft hij niet gedaan. Al met al ben ik zeer teleurgesteld in T-mobile.
Bernard

Reageer