Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?

Toon eerste reactie

773 reacties

Reputatie 4
Hoi FrankvR,

Goed dat je dat hebt gecontroleerd!

Het ligt dan inderdaad aan jouw simkaart. Hoelang blijf je nog in Amerika? Ik kan een nieuwe simkaart naar je thuisadres in Nederland toesturen. Is er misschien iemand in jouw omgeving die de simkaart naar je op kan sturen? Dat zou een goede optie voor je kunnen zijn, afhankelijk van hoelang je daar nog blijft.

Een andere mogelijkheid is om een lokale PrePaid simkaart te kopen in de VS en dat als tijdelijke oplossing gebruikt. Zodra je terug bent in Nederland kan je meteen een nieuwe sim regelen door langs de T-Shop te gaan of ik stuur het alvast naar je op en dan wacht het op je bij thuiskomst. 🙂

Geef maar aan wat je fijner vindt en dan regelen we het voor je!
@Muberra, opgelost. Een vriendin die ik later in New York ontmoet heeft een nieuwe sim voor me gehaald bij een lokale (Nederlandse) T-mobile store. Die zou ik dan moeten kunnen activeren via de T-mobile site. Hopen dat dat lukt dan maar.
Ik heb hetzelfde probleem in Colombia. Bij het zoeken naar verbinding eindigt het constant op geen service. Kan dus niet bellen en/ of gebeld worden.

Vanaf mei is mijn abbonement omgezet naar prepaid, en sinds begin juni al geen bereik meer gehad. Om mijn nummer te behouden word ik wel geacht om de 6 maanden een sms'je te sturen, om jullie door te geven dat er nog gebruik word gemaakt van het nummer.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kaio,

Goed dat je het even bij ons vraagt! Het klinkt alsof je een zeer mooie reis aan het maken bent! 🙂

In Colombia is er niets mogelijk met een PrePaid-aansluiting, vandaar dat er niets mogelijk is met jouw telefoon, zoals gebeld worden. Uit jouw andere bericht begreep ik dat je door Zuid-Amerika reist en hier is vaak zeer beperkte service beschikbaar, vooral voor PrePaid. Het is handig om op deze pagina te controleren wat er mogelijk is in het land waar je naartoe reist. Als ik in de omliggende landen Venezuela, Ecuador, Panama en Brazilië kijk, dan zul je vaker tegen dit probleem oplopen. Er is namelijk alleen mogelijkheid om jouw Prepaid te gebruiken in Brazilië, van die 4 landen. Misschien is het dan ook handig om te kijken naar een lokale simkaart, zodat je in ieder geval bereikbaar blijft.

Wat betreft het actief houden van de simkaart; deze acties worden gezien als actief gebruik. Jouw PrePaid is pas eind mei van start gegaan, dus je hebt nog ruimschoots de tijd voor jouw telefoonnummer gedeactiveerd wordt. Je kunt sowieso ook online opwaarderen, dus je kunt altijd een actieve handeling uitvoeren.

Hopelijk is het zo duidelijk, maar als je nog ergens vragen over hebt of advies zou willen, laat het dan gerust weten! In ieder geval nog een hele goede reis!
Reputatie 7
Badge +20
@Frankvr,

Laten we hopen dat het werkt inderdaad! Houd je ons op de hoogte? Als er nog iets is waar we bij kunnen helpen, laat het gerust weten!
Hi Hajar,

Het duurde even maar daar ben ik weer. Ik heb de sim omgewisseld, zelfde effect.
Het valt me op dat als ik in gebieden ben waar Tmobile geen bereik heeft ik ook geen andere provider kan kiezen.
Als ik weer in een gebied ben waar Tmobile wel bereik heeft dan moet ik 'm weer handmatig instellen. Via de stand automatisch pakt ie sowizo niets.

Blijft onhandig maar het is te doen. Ohja en degene met een 'gewoon' Tmobile abbo heeft hier dus helemaal geen last van.

Hallo ERoelofs, ken je deze pagina? Per land en per netwerkprovider uitgesplitst welke service beschikbaar is, uitgesplitst voor prepaid en abonnement houder.https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland

Reputatie 7
Badge +20
Hi Eroelofs,

De specificatie van de providers, uit de reactie van Matti100, gaat in jouw geval niet op. Aangezien jij Go Unlimited hebt, kun je alleen T-Mobile USA als provider kiezen. Zo kunnen we die databundel namelijk aanbieden, op andere netwerken gaat dat niet.

Je kunt de simkaart wel vrijgeven voor andere providers, maar dan maak je dus geen gebruik van jouw Go-abonnement en zul je een aparte pas aan moeten schaffen. Je kunt dit doen door USA AAN te sms'en naar 2244. De simkaart is dan vrijgemaakt voor andere providers. Houd er dus wel rekening mee dat dit extra kosten met zich mee brengt.

PS: Supergaaf, de palmboom! 😃 Het giet hier, dus je hebt beter weer dan wij!
Ik kan al sinds ik dit abonnement heb (ruim 1,5 jaar) niet bellen/gebeld worden in het buitenland. Graag uw hulp!!!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Piet,

Ik heb even gekeken, maar zie dat er een hele oude blokkade op het abonnement stond. Deze heb ik handmatig voor je verwijderd en nu zou het moeten werken. Als je even opnieuw opstart, dan zou het moeten werken. Als dit nog niet werkt, neem dan de instructies uit het eerste bericht door. Hier staat precies in hoe je jouw toestel in kunt stellen voor roaming en internationale gesprekken.

We horen graag van je of het gelukt is!
Geachte heer/mevrouw, ik ben op dit moment in turkije en ga morgen naar duitsland maar ik kan niet bellen en gebeld worden? waarom is dit? het is voor mij belangrijk dat ik kan bellen in verband met mijn werk. Met vriendelijke groet, Dunia Sharif
Reputatie 4
Hoi Dunia,

Heel begrijpelijk dat je bereikbaar wilt zijn in het buitenland!

Ik ga je meteen helpen. Er stond een blokkade voor bellen en gebeld worden in het buitenland. Die heb ik direct voor je verwijderd! Als je even jouw toestel opnieuw opstart, dan ben je weer up and running.

Kan je laten weten of het is gelukt? 😃
Ik kan ook het internet niet opkomen hier in Frankrijk. Ik heb roaming aan staan maar krijg geen 3 of 4G in beeld.
Alvast bedankt.
Kan er bij mij ook de blokkade eraf. Ik kan helemaal niks en ben bamg dat er ook een blokkade op zit. Zit nu in duitsland en heb geen bverbinding en kan niet bellwn
Reputatie 7
Badge +20
@Melksnor

Er stond een blokkade op jouw abonnement die je in juni 2012 via My T-Mobile hebt geactiveerd. Ik begrijp dat je daar niet zo snel meer aan denkt! 😉 Als je nu even opnieuw opstart, dan zou het weer moeten werken!

@Sertan

Jij bent ondertussen ook geholpen door mijn collega en ik heb in jouw eigen topic ook gereageerd. Zou je het in het vervolg bij één bericht per vraag kunnen houden? Thanks!
Hoi
Ik heb geen netwerk in Oostenrijk. Heb sinds pe
en of twee week een abonnement. Kunnen jullie me helpen? Hoop dat me data het dan ook doet?
Reputatie 4
Hoi Floor,

Ik ga je meteen helpen!

Bij nieuwe klanten staat er de eerste 2 maanden een blokkade op voor het buitenland. Dat is standaardprocedure, maar ik kan begrijpen dat dit heel onhandig is voor jou. Daarom heb ik meteen de blokkade verwijderd. Start jouw toestel opnieuw op en dan moet alles weer goed werken. Nu kan je optimaal genieten van jouw tijd in Oostenrijk.

Wil je dat even proberen? Ik hoor graag van je of het is gelukt! 🙂
Hoi Muberra,
Hij doet het nog niet. Roaming aan. Netwerkinstellingen opnieuw instellen of herstellen gedaan. Natuurlijk eerst opgestart. Wat kan ik nog meer doen?
Ik heb een iPhone 5. Las ergen iets over internet Europa installing uitzetten? Weet niet waar dat staat?
Groet Floor
Ik zit in België en kan ook niet bellen
@David

Inmiddels ben ik van LA naar Phoenix en nu naar Chicago gereisd.
Bijna overal goed g4 netwerk van Tmobile gehad (alle steden, kleine dorpjes en langs de snelwegen) dus geen behoefte aan een duur ander netwerk gehad. Hier in Chicago werkt de automatische stand ook weer en hoef ik ook niet meer het netwerk handmatig te zoeken. Ben heel tevreden met de snelheid en mogelijkheid om zonder zorgen overal te kunnen internetten en bellen, dat was vroeger wel anders.

Greetings from the windy city!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Floor,

De EU internet schakelaar was alleen voor oudere software versies van iOs 8 tot 10. Heb je een iOs 10 f hoger versie? Dan zie je deze knop niet meer. Mocht je een oudere versie hebben ga dan naar Instellingen> mobiel netwerk> mobiele data> en dan zie je EU internet staan en die zet je uit.

Ik heb je gegevens er nogmaals bij gepakt en ik zie verder niks geks. Je zou gewoon verbinding moeten hebben. Met welk netwerk ben je momenteel verbonden? Met T-Mobile heb je het beste bereik en een 4G verbinding. Zou je deze handmatig kunnen instellen? Ga naar Instellingen>aanbieder> kies netwerk.

Ik hoor graag van je Floor. :)

@LiaMak,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je geen blokkades hebt. Je bent nu ook verbonden met een Belgisch netwerk. Kun je weer bellen en gebeld gebeld worden? Zorg er wel voor dat je voldoende beltegoed hebt. Als je wilt internetten doe dan het volgende;

1. Roaming AAN zetten op je telefoon
2. Klik op https://www.t-mobile.nl/roamingstatus, log in, en kies eerst "internetbundel" en dan " betalen per MB. Deze link staat ook in de sms die je gekregen hebt van T-Mobile bij de grensovergang.

Laat je even weten of het is gelukt?

@ERoelofs,

Wish we could trade places! The U.S is a lovely place to visit. :8 Maar echt super dat je nu tevreden bent en overal goed bereik hebt. Ik heb ook hetzelfde ervaren in New York en Miami.

Have fun in the windy city! Greetings from a rainy city (summer in Holland 😞 )
Hoi Amy

Ook ik heb hetzelfde probleem nu in Spanje. Heel vervelend. Moest gisteren iemand bellen omdat ik ze kwijt was en dat ging niet. Kun je mij helpen?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Leanne02,

Hopelijk heb je ze wel terug weten te vinden? :S

Er stond bij jou ook een blokkade op het voeren van internationale gesprekken. Deze heb ik direct voor je verwijderd, dus als je even jouw toestel opnieuw opstart, dan zou het weer moeten werken. Kun je dat eens proberen?

Mocht het nog niet lukken, laat het ons even weten!
Hallo daar!

Ik kan niet bellen en gebeld worden in Italië. Kunnen jullie svp kijken of er bij mij ook een blokkade actief is?

Mvg. Chantal
Reputatie 1
Badge
Kijk bij My T-Mobile of er blokkades actief staan.
Druk links boven op het vakje en Scroll dan naar beneden tot je blokkades ziet staan.
Druk op blokkades krijg je een lijst met toestaan en blokkeren.
Daarna wel even je toestel opnieuw opstarten.

Reageer