Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?

Toon eerste reactie

773 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Chantal,

Bij jou stond er ook een blokkade op internationale gesprekken. Hierdoor kon je niet bellen en gebeld worden in het buitenland. Ik heb de blokkade verwijderd dus als je jouw toestel even opnieuw start dan zou je weer moeten kunnen bellen.

Fijne vakantie in Italy! 🙂
Beste Hcblids en Hajar,
Hartelijk dank voor de moeite, ik kan weer bellen!
Mvg. Chantal
Reputatie 7
Badge +20
Graag gedaan Chantal. Fijne vakantie! 🙂
Ik heb hetzelfde probleem in Tsjechie. Ik kan niet bellen in het buitenland. Graag uw hulp
Hallo, Ik zit in Italie en kan niet bellen. Wanneer ik een netwerkprovider (bv Tim) selecteer krijg ik de melding 'SIM kaart staat verbinding met dit netwerk niet toe.'. Heeft dit ook te maken met een blokade ?
Kan iemand voor mij ook kijken of er een blokkade op staat en deze er af halen? Het gaat om een zakelijk abonnement, alleen als ik het zelf wil aanpassen krijg ik de volgende melding: Eén van je collega's is al beheerder van dit account. Wil je ook je abonnement verlengen, bundels toevoegen of blokkades instellen? Vraag dan de beheerder om dezelfde rechten. Terwijl dit niet mogelijk is, mocht het wel zo zijn zou je mij de naam van diegene in een pb kunnen sturen?
Reputatie 7
Badge +20
@MarloesR & @Simjim

Bij jullie staat er geen blokkade op jullie abonnement, dus daar ligt het in dit geval niet aan. Zouden jullie de instructies uit het eerste bericht eens kunnen doornemen? Probeer dus even een andere provider te selecteren om te kijken of dit wel werkt. Kijk daarnaast even wat je wél kunt, bijvoorbeeld wel internetten, maar niet bellen. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat de providers in jouw omgeving geen goede dekking leveren, maar laten we eerst even wat zaken uitsluiten! 🙂

@Van haren

In ons systeem zie ik dat er wel blokkades op jouw abonnement staan voor roaming, maar niet voor het bellen in het buitenland. Heb je al een andere provider geprobeerd? Je kunt ook nog even kijken of terugschakelen naar 2G of 3G wel werkt. Probeer voor de zekerheid ook even een kruistest, als je deze mogelijkheid hebt. Dit betekent dat je jouw simkaart in een andere telefoon plaatst.

Mocht je de blokkade op roaming overigens willen opheffen, dan moet je contact opnemen met de telecombeheerder van jouw zakelijke abonnement. Die geeft hier dan toestemming op en dan kunnen wij de blokkade opheffen.

Laten jullie weten of het is gelukt? 🙂

PS: Simjim, je kunt de rechten als beheerder opvragen, maar het kan ook zijn dat iemand anders binnen jouw zakelijke aansluiting dit al heeft gedaan. Via My T-Mobile is het mogelijk om beheerder te worden.
Hoi David,
Ik heb het net even gecontrolleerd op het account van mijn collega, en hij is inderdaad beheerder, alleen nu het volgende probleem, er staat geen blokkade op betreft het bellen, dat is wel heel apart
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Simjim,

Dat klopt inderdaad, dat had ik ook aangegeven in mijn bericht. 🙂 Heb je de vervolgstappen die ik had doorgegeven ook al getest?
Hallo, I Tim, 3 Ita, I wind geven allen dezelfde melding (zie vorige mail). Vodafone IT geeft de melding 'T kan niet verbinden. Probeer later nog een keer.' Ik doe dit al de week, zonder resultaat. Ook alleen 2g of 3g geprobeerd, dit geeft dezelfde meldingen. Heb geen 2e telefoon kan helaas dus geen kruistest uitvoeren. Heb ook geprobeerd met roaming uit en WiFi uit, maar alles geeft dezelfde meldingen. Veder nog een idee?
Hoi David,
Jazeker heb hem alleen nog even opnieuw opgestart en ik kan weer bellen, super bedankt!
Reputatie 7
Badge +20
@simjim; super dat het weer werkt. Fijne vakantie! :)

@Van haren; Zou je jouw simkaart eruit kunnen halen en opnieuw plaatsen? Kun je dan nogmaals handmatig een netwerk selecteren. Met TIM of WIND zou je het beste bereik moeten hebben. Jammer dat je geen kruistest kan uitvoeren, dat zou ons namelijk meer duidelijkheid geven over het probleem.

Ik hoor graag of mijn tip werkt.
Hallo, ook het verwijderen en weer plaatsen van de Sim levert hetzelfde resultaat.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Van haren,

Jammer om te lezen dat het nog niet is opgelost! Ik wil je vragen om contact op te nemen met de telecombeheerder van je zakelijke abonnement. De desbetreffende persoon zou je hierbij verder moeten kunnen helpen. Sorry dat ik je niet direct van een oplossing kan voorzien!
Ik kan ook niet bellen in duitsland. Wel internetten en gebeld worden..
Reputatie 4
Hoi SvD02,

Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met onze klantenservice. Er stond een blokkade op jouw abonnement. Die is direct verwijderd en nu kan je weer bellen in Duitsland.

Wij horen graag van je of het is gelukt! 😃
Ik bevind me al de laatste 2 dagen in het buitenland. Ik blijf geen service zien, heb alles geprobeerd maar nee het helpt niet. Kunnen jullie dit oplossen??
Reputatie 4
Hoi gulo66,

Welkom op ons forum!

Ik ben meteen in het systeem gaan kijken, maar er is geen sprake van een blokkade. In welk land ben je? En met welk netwerk ben je nu verbonden? Heb je al gekeken of handmatig een ander netwerk selecteren het probleem kan oplossen? Heb je ook gekeken naar jouw instellingen of ze goed staan? Staat jouw dataroaming wel aan? In dit topic kan je alle informatie vinden met extra tips over dataproblemen in het buitenland. Zou je daar kunnen kijken? Het zijn heel veel vragen, maar zo kunnen wij de oorzaak achterhalen door bepaalde zaken uit te sluiten.

Je kunt ook nog een kruistest proberen, dat betekent dat je jouw simkaart in een ander toestel plaatst. Als je dan ziet dat het in een ander toestel wel werkt, dan ligt het aan jouw toestel. Werkt het nog steeds niet, dan kan het met de simkaart te maken hebben. Een beschadigde of defecte simkaart kan namelijk zorgen voor netwerkproblemen.

Wij horen heel graag van je of onze tips hebben geholpen! 🙂
Ik kan momenteel vanuit Oostenrijk niet naar Nederland bellen! Voorheen kon ik dit altijd wel, hoe kan dit T-Mobile? Blokkade?
Reputatie 3
Ik kan momenteel vanuit Oostenrijk niet naar Nederland bellen! Voorheen kon ik dit altijd wel, hoe kan dit T-Mobile? Blokkade?
Kijk bij My T-Mobile of er blokkades actief staan.
Druk links boven op het vakje en Scroll dan naar beneden tot je blokkades ziet staan.
Druk op blokkades krijg je een lijst met toestaan en blokkeren.
Kijk bij bellen, gebeld worden en sms versturen in het buitenland en klik op toestaan.
Daarna wel even je toestel opnieuw opstarten.
Er kan niet gebeld of gesmst worden vanuit Kenia. Heel vervelend ivm een sterfgeval. Graag kijken of er een blokkade op zit.
Alvast bedankt! Gaby
Reputatie 3
Er kan niet gebeld of gesmst worden vanuit Kenia. Heel vervelend ivm een sterfgeval. Graag kijken of er een blokkade op zit.
Alvast bedankt! Gaby

Kijk bij My T-Mobile of er blokkades actief staan.
Druk links boven op het vakje en Scroll dan naar beneden tot je blokkades ziet staan.
Druk op blokkades krijg je een lijst met toestaan en blokkeren.
Kijk bij bellen, gebeld worden en sms versturen in het buitenland en klik op toestaan.
Dan moet het binnen enkele min werken
Daarna wel even je toestel opnieuw opstarten.

Reputatie 7
Badge +20
@Archangelsk

Er stond inderdaad een blokkade op, maar zo te zien is het, met de hulp van Hcblids, gelukt om deze op te heffen! Werkt alles nu goed? :)

@Gaby,

Dat is erg naar, allereerst gecondoleerd met het verlies en sterkte in deze periode.

Zoals je al in jouw eigen topic vermoedde zijn er geen PrePaid mogelijkheden in Kenia. Er zijn veel landen waar dit niet mogelijk is en Kenia is er jammer genoeg één van. Er is dus geen optie om jouw T-Mobile simkaart te gebruiken in Kenia. Wat ik je in dit geval dan ook aan wil raden is om een lokale simkaart aan te schaffen, zodat je met die simkaart in jouw telefoon in ieder geval kunt bellen en bereikbaar bent. Verder zou je via WhatsApp, Skype of een andere dienst via WiFi in contact kunnen blijven, dit gaat namelijke via het internet en dat kan dus via WiFi.

Hopelijk lukt dit en kun je in ieder geval in contact komen met het thuisfront! Als je nog vragen hebt, laat het ons weten!
Ook ik heb last van een blokkade voor het bellen naar een buitenlands nummer. In mijn instellingen in My Tmobile zie ik echter niet dat er een blokkade op zit. Kunnen jullie zien waarom ik de melding krijg "oproep niet toegestaan" als ik naar een Duits nummer wil bellen? Ik heb geen betaalachterstanden...
Reputatie 4
Hi Blisteramg,

I'm coming to the rescue!

Je zat in de goede richting. Er is inderdaad sprake van een blokkade, maar die was niet in My T-Mobile te zien. Ik heb het direct weggehaald! Als je nu jouw toestel even opnieuw opstart, is alles weer oke.

Ik hoor heel graag van je of je weer kunt bellen! 🙂

Reageer