Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?

Toon eerste reactie

778 reacties

Dank voor de snelle en goede service. En ook jullie in NL de beste wensen voor 2016
Reputatie 6
Badge +17
Geen dank! Fijn om te horen dat alles weer werkt! 🙂

Geniet van vanavond en mocht je in het nieuwe jaar nog vragen hebben, dan kun je ze altijd op het forum stellen. We helpen je graag!
Overgestapt naar T-mobile, betaal wat meer zodat ik 120 minuten buitenland kan bellen, en geen enkel contact mogelijk. Wel internet, kan ook sms ontvangen.
Heb hierdoor vriendin en familie met oud en nieuw niet kunnen bereiken. Daar baal ik van.
Kan dit opgelost?
Reputatie 4
Badge +17
Hi Namgyal,

Allereerst van harte welkom op het T-Mobile Forum!

Goed dat je dit bij ons aangeeft. Zoals je hierboven waarschijnlijk hebt gelezen staat er standaard een blokkade actief op het netwerk als je contract pas is ingegaan. Door deze blokkade kan je in het buitenland niet bellen. Onze excuses dat je hierdoor geen contact kon opnemen met je familie. Hebben zij je wel kunnen bellen?

Om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt heb ik de blokkade gelijk gedeactiveerd. Als je jouw toestel één keer opnieuw start dan worden de veranderingen op het netwerk doorgevoerd.

Heb je nog aanvullende vragen of verzoeken? Laat het ons weten!
Hoi ik heb dit probleem ook. Ontzettend vervelend want zit voor mijn werk een week in het buitenland. Kan dus niet bellen...

Kan dit z.s.m worden opgelost?

Mvg Erik
Beste Issam,

Fijn dat de blokkade (tijdelijk!?) is verwijderd, ik heb eindelijk normaal kunnen bellen.

Er komen wel wat vragen in me op:

-Als dit een normale procedure is, waarom weten ik en andere klanten het dan niet?
-Waarom geen melding bij aansluiting, met optie 2 maanden vooruit te betalen?
-Waarom zie ik de blokkade niet in de app?
-Waarom geen sms met toelichting bij een poging te bellen?
-Als jullie bang zijn voor misbruik, waarom niet blokkeren na de 120 minuten die ik immers al betaald heb?
-Beseffen jullie wel hoe shit het is om niet te kunnen bellen als je in het buitenland zit, met de mensen waarmee je hebt afgesproken?
Ja ik heb nu hetzelfde....zit in Belgie en kan niet bellen! Zou fijn zijn als blokkade opgeheven kan worden 😠
Reputatie 4
Badge +17
Hallo Namgyal,

Dat zijn terechte vragen. We zijn momenteel bezig om het proces omtrent deze blokkade te veranderen. Dit is namelijk het eerste prijsplan dat we aanbieden waarbij je standaard gebruik kan maken van je abonnement in het buitenland. We zullen dus zeker aanpassingen moeten doen.

We nemen jouw bovenstaande punten mee! Bedankt voor de suggesties/ feedback.

De blokkade is trouwens voor de rest van je contract verwijderd. Deze wordt niet automatisch weer ingeschakeld.

Hallo Marrenga,

Ik wil je allereerst van harte welkom heten op het T-Mobile Forum.

Goed dat je hierover contact opneemt met ons. Ik wilde de blokkade gelijk voor je opheffen, maar ik zie dat onze vriendelijke collega Jacob de blokkade inmiddels voor je heeft opgeheven. Kan je overal gebruik van maken?

Als je nog vragen hebt dan weet je ons te vinden!
Hi Issam,

Ik waardeer de positieve wijze waarop je dit oppakt, en hoop voor andere klanten dat het snel verholpen wordt. Zou wel fijn zijn als jullie daarmee niet wachten tot een nieuw product, maar het gewoon meteen aanpassen. Vele klanten zullen hier dagelijks enorm veel last van hebben, vaak dit forum niet vinden, en een zeer negatieve ervaring met T-Mobile hebben.

Gr,
Blokkade is idd goed opgeheven. Bedankt voor de snelle actie! Alles werkt dus weer, ook in het buitenland.
Reputatie 6
Badge +15
@Namgyal,

Het klopt inderdaad dat helaas meer klanten hier last van hebben. We zijn ook bezig om te kijken naar een passende oplossing. Helaas kunnen we nu nog niets zeggen over hoe lang het gaat duren voor dit volledig opgelost is. In ieder geval bedankt voor het meedenken, we waarderen het enorm! 🙂

@Marrenga,

Fijn dat alles weer werkt! Fijne tijd nog in het buitenland 😃. Trek je aan de bel als we je verder nog ergens mee kunnen helpen?
Hi Amy, dank voor je snelle reactie. Helaas bied het nog geen oplossing. Ik heb Travel en surf bundel voor €14.95 gekocht. heb je nig een ander idee?
Reputatie 2
Hi, wij zijn in Thailand en krijg geen verbinding. Had paar dagen geleden op andere plek wel verbinding dus het is geen blokkade. Volgens mij is 1 van de netwerken die ik zie wel 1 waar jullie netwerkovereenkomst mee hebben, moet ik nog iets anders doen?
Ik zie deze netwerken:
- TRUE 3G+
- AIS 3G
- TH 3G+
- TH GSM
Volgens mij zou die TRUE moeten werken toch?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Amy, dank voor je snelle reactie. Helaas bied het nog geen oplossing. Ik heb Travel en surf bundel voor €14.95 gekocht. heb je nig een ander idee?

Hi Anjellina,

Welkom op ons Forum!

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je een blokkade actief had staan, omdat deze er standaard op zit totdat de eerste 2 facturen zijn betaald. Ik begrijp dat je nu in het buitenland bereikbaar wilt zijn en dus heb ik de blokkade verwijderd. Laat je mij weten of alles weer naar behoren werkt?

Nog veel plezier in het buitenland! 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jan Misker,

Welkom op ons Forum!

Hoe bevalt het in Thailand? Ik heb er altijd al heen gewild! :8

Ik heb je gegevens erbij gepakt en je hebt inderdaad geen blokkade zoals je zelf ook aangeeft. Heb je al geprobeerd om verbinding te maken met de providers DTN of TRUE MOVE? Daarmee zou je wel goed bereik moeten hebben. Ervaar je dit probleem op een locatie of op meerdere?

Ik hoor graag van je of je met die netwerken wel bereik hebt.
Reputatie 2
Hi Hajar,
Ik had ergens anders wel netwerk, heb ook gebeld, maar daar had DTN bereik. Waar ik nu ben (zuidpunt Ko Lanta) zie ik alleen die 4 netwerken die ik eerder noemde. Ik dacht dat TRUE 3G+ misschien van TRUE MOVE was? Heb ook geprobeerd iets te doen qua settings voor cellular, kan kiezen voor 2/3/4 G voor voice en data (iPhone 6S).
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jan,

Ervaar je helemaal geen dekking daar? Als je die 4 netwerken ziet staan dan kun je een van de 4 selecteren en controleren waarmee jij het beste bereik hebt. Het kan ook zo zijn dat de dekking in Ko Lanta minder goed is dan op de vorige locatie. Je zou met TRUE wel een goede 2G of 3G dekking moeten hebben. Kun je dat handmatig selecteren bij settings?

Ik wil je in ieder geval veel plezier wensen in Thailand en ik hoor graag van je of het lukt.
Hey,

Vanaf 13-1-2016 over gestapt naar T-Mobile maar kan niet bellen of smsen in het buitenland wat erg vervelend is vanwege mijn werk. Is dit op te lossen? 🙂
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Coen,

Allereerst welkom op het forum en bij T-Mobile! Leuk dat je als nieuwe klant je weg naar het forum al hebt gevonden!

Gaaf dat je regelmatig voor je werk in het buitenland bent! Dan is het inderdaad fijn als je wel kan bellen en sms'en. Dat kan ik zeker voor je oplossen! Er was nog een blokkade actief zoals aangegeven in de beginpost van dit topic. Deze heb ik gelijk verwijderd. Als je je toestel even uit- en aanzet, moet alles weer werken.

Laat je even weten of alles zo in orde is? Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust!
Ik ben in Spanje kan ook niet bellen en smsen
Hi!
Ik heb hetzelfde probleem, ik zit nu in België en kan niet bellen of sms'en...kan dat worden opgelost?
🙂
Reputatie 4
Badge +17
Hoi Marjanzzel,

Allereerst van harte welkom op het T-Mobile Forum! Leuk dat je hier je vraag stelt.

Goed dat je dit bij ons aangeeft. We helpen je graag verder. Na een kijkje genomen te hebben zie ik dat je inmiddels telefonisch contact hebt opgenomen met onze collega's van de klantenservice. Zij hebben de blokkade voor het bellen in buitenland voor je gedeactiveerd. Als je jouw toestel hebt herstart dan zou je overal weer gebruik van moeten kunnen maken.

Laat ons weten of alles weer naar behoren werkt.

Als je nog aanvullende vragen of verzoeken hebt dan weet je ons te vinden.
Reputatie 4
Badge +17
Hoi hoi Liselotte,

Ook jij van harte welkom op het forum! Heb je jezelf toevallig al voorgesteld in ons voorstel topic? Bekijk de video waar wij ons in voorstellen. ;)

Hoe bevalt je bezoek aan België? Ik hoop dat je het naar je zin hebt!

Goed dat je dit bij ons aangeeft. Ik ben gelijk het systeem in gedoken. Ook bij jou is er nog een blokkade actief voor het gebruik van je mobiele telefoon in het buitenland. Omdat je met jouw prijsplan gebruik kan maken van bellen, sms'en en gebeld worden in het buitenland heb ik de blokkade voor je gedeactiveerd. Als je over 15 minuten je toestel herstart dan wordt je opnieuw op het netwerk aangemeld. Daarna kan je overal gebruik van maken.

Ik hoop dat hiermee je verzoek is afgehandeld. Als je nog vragen hebt, laat het ons dan weten. 🙂
Hallo T-Mobile, ik kan niet bellen vanuit België naar Nederlandse nummers! "Dit nummer is niet toegelaten" wordt er gezegd. Ik kan wel gebeld worden vanuit Nederland. Graag jullie hulp!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Tim,

Welkom op ons Forum! :)

Hierbij m'n hulp: ik heb de blokkade per direct voor je opgeheven! Je kunt binnen een kwartier weer internationaal bellen.

Nog veel plezier in België (of zit je er voor je werk of iets dergelijks?)!

Reageer