Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?



Toon eerste reactie

778 reacties

Reputatie 7
Badge +20
@Lizjc

Wow. St. Lucia! Ik moest het even Googelen, maar wat een mooie plaatjes! :D

Zou je kunnen aangeven welke provider je gebruikt op Sint Lucia? Ik zie op jouw aansluiting geen blokkades staan, dus je zou in ieder geval al moeten kunnen bellen en SMS'en. Voor het internetten heb je nog wel een Travel & Surf-pas nodig. Je kunt Digicel of Cable and Wireless gebruiken als provider. Met Digicel heb je meer opties, maar dan moet de dekking wel toereikend zijn in jouw omgeving. Cable and Wireless biedt alleen de functionaliteit om gebeld te worden en te SMS'en, maar niet om te roamen. Kijk dus even of je verbinding kunt maken met één van deze 2 netwerken. Hopelijk is het netwerk compleet genoeg om je alsnog functionaliteiten te geven!

Ik ben benieuwd of het is gelukt! We sturen normaal ook een SMS om je te laten weten dat er een reactie op jouw bericht is, maar gezien het tijdsverschil... Ik wil je natuurlijk niet wekken! Geniet van je tijd op Sint Lucia! 🙂

@Ssalee

I have just checked your account, but there are no barrings for your usage across the boarder. Have you adjusted your settings, so roaming is accessible on your phone? You have to make sure that roaming is permitted, so there can be a working connection. It also depends on your whereabouts. It's possible that the coverage is not perfect on every location, so I suggest to try it in several locations, to see where it works!

Normally we sent a text message to let you know we replied to your question, but since there is quite a time difference, I wouldn't want to wake you! 🙂
Hello. I am now at usa for very short time. I upgraded my pakkage to eu+usa one but unfortunately I can not make a call and use internet. There is no coverage at all. Can you please help
Ik ben in St Lucia en heb helemaal geen verbinding. Ik was hier 3 maanden geleden en vaker daarvòòr en heb geen problemen gehad. Ik gebruik een sim van mijn werkgever en mag over de hele wereld bellen/data gebruiken als nodig. Graag zsm oplossen! alvast dank....
Reputatie 4
Badge +13
Hey MartyvonD,

Ik heb het meteen voor je opgezocht in ons systeem! Daar zag ik inderdaad een blokkade staan waardoor het bellen naar Nederland niet lukte. Deze heb ik er nu voor je uitgehaald! Wat ik je nu zou willen vragen is om de telefoon te herstarten, zodat deze opnieuw verbinding met ons netwerk maakt. Dan zul je zien dat je in de toekomst weer naar Nederland kan bellen vanuit het buitenland. 😃 Mocht het nou nog niet werken, lees dan vooral het openingsbericht voor handige tips!

Laat het ons gerust weten als je nog vragen hebt, we helpen je graag!
Ik was afgelopen dagen in het Duitsland en ik kan ook niet bellen naar Nederland terwijl mijn vrouw met het zelfde abonnement geen problemen heeft. Zit er bij mij ook een blokkade op?
Reputatie 7
Badge +20
Hi MisterPyro,

Goed dat je aan de bel trekt! Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie dat je een blokkade had voor gebruik in het buitenland. Ik heb de blokkade verwijderd dus als je je toestel opnieuw start dan moet het wel werken. Op deze pagina kun je het land selecteren waar je bent en zien met welke providers je het beste bereik hebt.

Laat je even weten of het lukt? Ik wens je nog een fijne vakantie! 🙂
Beste medewerkers, Ik ben op dit moment in het buitenland en kan geen verbinding maken met de netwerken. Er zijn geen achterstanden en ik heb geen blokkades handmatig ingesteld. Graag reactie. Mijn dank.
Ik heb in totaal geen service in Belgie. Ik Kan niet bellen en gebeld worden, wat nu?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Edwin,

Heb je je simkaart ook in een ander toestel getest en een andere simkaart in jouw toestel? Mocht de simkaart defect zijn dan kun je een nieuwe simkaart bestellen via My T-Mobile.

Ben benieuwd naar het resultaat.
Dat heb ik allemaal al gedaan.
Als ik me wil aanmelden bij een netwerk krijg ik u simkaart staat de verbinding niet toe.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Edwin,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb in het systeem gekeken en ik zie geen blokkades dus het zou moeten werken. Heb je je toestel al opnieuw gestart? Zo ja, wat krijg je dan te zien? Kun je handmatig een netwerk selecteren in België? Met Orange zou je het beste bereik moeten hebben en anders kun je Proximus of Base selecteren. Mocht dit niet werken zou je dan je simkaart in een ander toestel kunnen testen en een andere simkaart in jouw toestel? Zo kunnen we controleren of het probleem bij je simkaart of toestel ligt.

Ik hoor graag van je!
Ik kan niet bellen of gebeld worden in België.
Hij registreerd niet bij een netwerk.
Kan alleen noodnummers bellen.
Heb mijn werkgever al vermeld dat ik niet bereikbaar ben die zou met jullie bellen maar die komt niet verder met dit probleem.
Misschien lukt het op deze manier wel.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Steve,

Er stond nog een blokkade op jouw abonnement. Deze heb ik nu voor je verwijderd en als je nu jouw toestel even opnieuw opstart, dan zou het weer moeten werken!

Mocht het nog niet het geval zijn, neem dan even de instructies uit dit topic door en laat dan even weten waar je bent en wat je hebt geprobeerd.
Ik kan niet bellen in het buitenland! Alle blokkades staan op toegestaan in mn My-tmobile app. Kunnen jullie mij zsm helpen?!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Marg0,

In ons systeem zie ik dat je vlak na jouw bericht ook gechat hebt met mijn collega Klaas. Hij heeft een aantal opties met je doorgenomen en het internet werkt in ieder geval weer, dat is een goede stap!

Het viel Klaas ook op dat je een wat oudere simkaart hebt. Heb je al de mogelijkheid gehad om een andere simkaart in jouw toestel te testen en andersom? Test daarnaast ook even of je het probleem echt met alle nummers hebt of met een aantal. Kun je wel gebeld worden door anderen?

Hopelijk is het al opgelost, maar anders zien we jouw reactie graag tegemoet!
Zit nu in USA, heb abb om te bellen, sms-en en 10 Gb internet. Helaas kan niet bellen en internetten. Heb het netwerk T-mobile/T-mobile NL. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Zo heb ik niets aan het €60,- abb.
Reputatie 7
Badge +20
Hi oabdellaoui,

Nice! Nu kun je lekker van je vakantie genieten! :8
Ha Hajar, Het is eindelijk gelukt. Moest inderdaad handmatig even mn netwerk switchen. Dankje!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Oabdellaoui,

Wat gaaf zeg Nicaragua! 🙂 Van welk toestel maak je gebruik? Zou je eens handmatig het netwerk Enitel (Claro) of Telefonica kunnen selecteren? Hierdoor maak je verbinding met een buitenlands netwerk en kun je wel een Travel & Surf pas activeren. Je hebt verder geen blokkades dus dat zou moeten werken.

Laat je even weten of het is gelukt? Ik wens je nog veel plezier daar! 🙂
Sinds gisteren aangekomen in Nicaragua. Op de pagina waar een travel pas aangevraagd kan worden zie ik de melding dat ik nog in nederland ben. Ik kan daarom ook geen travelpas zien of activeren. Voor zover ik kan zien zit er ook geen blokkade op mijn nummer en ook zijn de facturen altijd tijdig afgerekend. Hoe krijg ik nu mijn travel pas geactiveerd
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Afrodithe_001,

Ik zie dat je gisteren via My T-Mobile een blokkade hebt opgeheven en nu zou het weer moeten werken! Is dit ook daadwerkelijk zo? Kun je anders aangeven waar je bent en wat je al geprobeerd hebt, qua handelingen om een werkende verbinding te krijgen? Heb je alle stappen uit het eerste bericht al geprobeerd?

Ik hoor het graag van je!
Ik heb hier hetzelfde probleem. Baal er wel van heb zelfs een tijdje onbeperkt eu genomen wel de kosten maar ja veranderde niks kan niet bellen en niet internetten graag uw hulp
Reputatie 4
Hi Kim.

Fijn dat het weer werkt. Have fun in Germany! :D

Hi Majdaas,

Welkom op het forum!

Ik zie dat je gisteren ook contact hebt gehad met onze klantenservice. Mijn collega heeft gekeken naar jouw situatie en er is geen sprake van een blokkade. Hij heeft een nieuwe simkaart naar je toegestuurd. Hopelijk lost dat het probleem op. Als het niet werkt, kan je dat altijd aangeven en dan doen wij ons best om het voor je op te lossen. 🙂
Hier hetzelfde probleem. Ik kan ook niet bellen naar België en in België bellen. Heb mijn toestel aan en uitgezet zonder resultaat. Graag oplossen aub.
Edit:: mijn data werkt nu! Heel erg bedankt!!

Reageer