Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?

Toon eerste reactie

773 reacties

Ik ben in St Lucia en heb helemaal geen verbinding. Ik was hier 3 maanden geleden en vaker daarvòòr en heb geen problemen gehad. Ik gebruik een sim van mijn werkgever en mag over de hele wereld bellen/data gebruiken als nodig. Graag zsm oplossen! alvast dank....
Hello. I am now at usa for very short time. I upgraded my pakkage to eu+usa one but unfortunately I can not make a call and use internet. There is no coverage at all. Can you please help
Reputatie 7
Badge +20
@Lizjc

Wow. St. Lucia! Ik moest het even Googelen, maar wat een mooie plaatjes! :D

Zou je kunnen aangeven welke provider je gebruikt op Sint Lucia? Ik zie op jouw aansluiting geen blokkades staan, dus je zou in ieder geval al moeten kunnen bellen en SMS'en. Voor het internetten heb je nog wel een Travel & Surf-pas nodig. Je kunt Digicel of Cable and Wireless gebruiken als provider. Met Digicel heb je meer opties, maar dan moet de dekking wel toereikend zijn in jouw omgeving. Cable and Wireless biedt alleen de functionaliteit om gebeld te worden en te SMS'en, maar niet om te roamen. Kijk dus even of je verbinding kunt maken met één van deze 2 netwerken. Hopelijk is het netwerk compleet genoeg om je alsnog functionaliteiten te geven!

Ik ben benieuwd of het is gelukt! We sturen normaal ook een SMS om je te laten weten dat er een reactie op jouw bericht is, maar gezien het tijdsverschil... Ik wil je natuurlijk niet wekken! Geniet van je tijd op Sint Lucia! 🙂

@Ssalee

I have just checked your account, but there are no barrings for your usage across the boarder. Have you adjusted your settings, so roaming is accessible on your phone? You have to make sure that roaming is permitted, so there can be a working connection. It also depends on your whereabouts. It's possible that the coverage is not perfect on every location, so I suggest to try it in several locations, to see where it works!

Normally we sent a text message to let you know we replied to your question, but since there is quite a time difference, I wouldn't want to wake you! 🙂
@david i changed my service operator to tmobile and now it works. Thanks 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Nice, enjoy the States! 🙂
Ik ben in Suriname en kan niet bellen. Uitgaande oproepen zijn geblokkeerd. Hoe kom ik hier z.s.m. vanaf ??? Suriname/ Paramaribo staat wel in het contract.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Iri,

Lekker zeg, Suriname! Vast een stukje warmer dan hier? 😉

Ik zie in ons systeem terug dat je ondertussen ook telefonisch contact met ons hebt gehad. Er staan aan onze kant geen blokkades op het gebruik van jouw aansluiting in het buitenland. Mijn collega heeft je aantal tips gegeven om dit probleem op te lossen, heb je dit ook al uitgevoerd? Heb je het probleem met alle nummers of alleen met één nummer? Je kunt ook kijken of het met een andere provider wel werkt. In Suriname kun je kiezen tussen Digicel en Telesur.

Hopelijk lukt het snel weer om te bellen! Als wij je nog kunnen helpen, laat het dan gerust weten!
@David - ik heb nu pas jouw bericht gezien en helaas heb nog steeds geen contact hier. Ik gebruik normaal gesproken Digicel voor raoming - ben hier opgegroeid dus kom ieder jaar en nooit een probleem gehad (ook jarenlang heb ik t-mobile via mijn werkgever). Heb alles gecheckt van roaming enz - ben in Oktober vorig jaar geweest met hetzelfde telefoon en alles werkte toen prima. Weet wel dat wij vanaf 1 januari een nieuwe contract hebben bij jullie (Transavia). Is er toch ergens een vinkje dat verkeerd staat??
Trouwens - voor de duidelijkheid - ik kan wel bellen (via Digicel) maar heb geen access tot internet of bvb data diensten zoals whatsapp behalve als ik op wifi ben. Roaming & data staat aan. Ik heb een welcome bericht (sms) ontvangen "Welkom op Aruba (!)" en daarvoor had ik Welkom op Jamaica - allebei in de caribbean maar best ver van St Lucia! Maar als ik op de roaming link klik in de sms krijg ik een foutmelding "Could not activate mobile data network" - dus geen kans om mb's of een data pack te kopen....
Reputatie 7
Badge +20
Hi Liz,

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat er iets veranderd is aan het netwerk in de omgeving, waardoor Digicel niet meer goed functioneert. Er staan dus geen blokkades op jouw aansluiting, dus dat is in dit geval niet het probleem. Aan onze kant zie ik ook de opties om Travel & Surf-pas aan te schaffen, dus dat kunnen wij anders nog voor je doen, maar dat zou zonde zijn als er geen netwerk in jouw omgeving is. Digicel zou 3G kunnen leveren, maar dat is dus ook nog afhankelijk van jouw locatie, positie ten opzichte van de mast en het aantal toestellen wat aangemeld is op de mast in jouw omgeving. Probeer het in ieder geval nog op een aantal locaties, dan weet je in ieder geval meer over de dekking!

Hopelijk werkt het roamen alsnog binnen de periode waarin je op St. Lucia bent! Geniet ervan! 🙂
ik heb in mijn instellingen bij blokkades internationaal aan gezet en toen deed hij het wel.
toen ik het weer terug zette deed hij het weer niet.
ik bel vanuit spanje , dat lijkt me niet internationaal. buitenland bellen staat ook aan.
verder alles geprobeerd. wat aanbevolen wordt ook andere aanbieder enz.
internet en sms doet het wel.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jos,

Heel goed dat je al van alles hebt uitgeprobeerd. Als je belt vanuit Spanje dan is dat wel internationaal dus als het wel werkt door een blokkade aan te zetten dan wil ik je adviseren om dat te doen. In ons systeem staat namelijk alles correct en aangezien je ook aangeeft dat internet en sms wel goed werken, lijkt er toch iets mis te gaan met je toestel instellingen.

Laat je even weten of het nu wel goed lukt?
Hoi! Het lukt mij sinds ik abbonnee ben ook niet om te bellen in het buitenland. Binnenkort ga ik voor langere tijd weg en wil wel graag kunnen bellen. Ik heb zelf geen blokkade ingesteld, dus hopelijk kunnen jullie het voor me oplossen!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Danivs,

Ik heb het gelijk voor je gecheckt en er stond nog een blokkade op het gebruik van het abonnement in het buitenland. Deze heb ik direct voor je verwijderd, zodat je in het buitenland gewoon kunt bellen. 🙂 Alvast een hele goede reis en als we nog wat voor je kunnen doen dan horen we het graag van je!
Ik zag gisteren dat ik een factuur open had staan en een aanmaning had gekregen. Wss daarom geen service. Ik had meteen betaald en t zou binnen een uur worden opgeheven. Is nu volgende dag en nog steeds geen service. Was dit wel de oorzaak?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bo22,

Hoe is het daar in Mallorca? :8 Vast veel lekkerder dan hier!

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat mijn vriendelijke collega jou al verder heeft geholpen! Werkt alles weer naar behoren? Als ik nog iets kan doen, hoor ik het graag!
Hoi! Ik heb gister m’n T-mobile prepaid naar een T-mobile sim only abonnement omgezet. Op jullie site stond dat dit standaard met een blokkade van 2 maanden komt wb bellen/smsen in/naar het buitenland. Ik ga volgende week op vakantie, dus zou die blokkade er graag af willen. Is dit mogelijk? M’n abonnement gaat aankomende maandag in. Alvast bedankt voor het antwoord!
Reputatie 4
Badge +13
Hey Imke,

Supernice om te lezen dat je jouw contract bij ons verlengd hebt met een Sim Only-abonnement! Pff ik ben jaloers, waar gaat de reis volgende week naartoe? 😃

Geen zorgen hoor, ik ben het natuurlijk direct voor je in ons systeem gaan nakijken. Daar zie ik op dit moment geen blokkades voor het buitenland. Dit komt omdat wij jou al kennen (van Prepaid), hierdoor word je niet gezien als nieuwe klant en is de blokkade niet geactiveerd.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan vooral weten, ik help je graag verder. Voor nu alvast een hele fijne vakantie!
Hi,
Ook ik kan niet bellen vanuit buitenland, maar wel gebeld worden. Heb volgens mij alle zaken die zou kunnen doen nagelopen, maar niets heeft geholpen. Kun jij wat voor mij doen?
Reputatie 7
Badge +18
In welk land ben je? Heb je prepaid of een abonnement? Welke netwerk operator heb je nu in gebruik?
Op https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland kun je zien welke netwerken je per land kunt gebruiken. Bij prepaid kun je soms alleen gebeld worden.
Hi Folkert,
Oostenrijk Go 17.2 abonnement t-mobileA
Reputatie 7
Badge +18
Dan word het even wachten tot er een TM moderator reageert...
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Casevaye,

Aan de wintersport, toevallig? :D

Dit heb ik direct even voor je gecontroleerd en er stond nog een blokkade op jouw aansluiting. Deze heb ik nu voor je opgeheven, zodat je weer kunt bellen. Even opnieuw opstarten zou voldoende moeten zijn!

Nog een mooie tijd in Oostenrijk!
Ik zit in Roemenie voor 10 dagen en kan met geen enkel netwerk verbinden. Wat kan ik zelf doen en kunnen jullie dit misschien oplossen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Erwin,

Ik heb ook op jouw eigen topic gereageerd. In het vervolg kun je het bij één bericht per vraag houden, zodat het niet als spam wordt gezien. Je kunt in dit topic eventuele verdere vragen stellen!

Reageer