Beste antwoord door Amy
Nieuw abonnement
In het verleden kwam het voor dat een nieuw abonnement een automatische blokkade kreeg. Dit is sinds mei 2017 niet meer het geval. Het kan echter zo zijn dat je wellicht daarvoor een contract af hebt gesloten en vervolgens nooit gebruik hebt hoeven maken van jouw aansluiting in het buitenland. In sommige gevallen kan dit betekenen dat de blokkade nog actief is.
Openstaande factuur
We vergeten allemaal in alle drukte weleens om een factuur te voldoen. Dit kan er toe leiden dat je een blokkade op de simkaart hebt staan voor het gebruik vanuit en naar het buitenland. Het is daarom altijd handig om via My T-Mobile na te gaan of er een factuur openstaat. De rekening of rekeningen kunnen direct via iDeal voldaan worden via de button op My T-Mobile, onder het kopje 'Facturen'.
Blokkade
Het kan zijn dat je ooit zelf een blokkade hebt geplaatst op het gebruik van jouw aansluiting in het buitenland. Je kunt dit controleren op My T-Mobile onder 'Gegevens & Instellingen', bij het kopje 'Blokkades'. Hier kun je precies instellen wat je wel en niet wilt blokkeren.
Geen netwerk in het buitenland
Het kan voorkomen dat T-Mobile geen netwerkovereenkomst heeft met het land waarin je je bevindt of dat de dekking van een bepaalde provider in het desbetreffende land niet voldoet in jouw omgeving. Je kunt op de website nakijken welke netwerken beschikbaar zijn.
Via de instellingen van je toestel kun je handmatig een netwerk selecteren. Komt een land niet voor in het overzicht. Dan heeft T-Mobile geen afspraken met een mobiel netwerk in dat land of is de dekking in jouw omgeving niet toereikend van die provider.
Is het probleem niet verholpen door één van de bovenstaande tips? Neem dan een kijkje in het FAQ-topic voor gebruik in het buitenland of laat een reactie achter in dit topic.