Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?



Toon eerste reactie

758 reacties

Hoi,

Expat-gebruiker hier, sorry voor de armen, vertaald Nederlands.

Ik denk dat mijn oproepen / gegevens geblokkeerd zijn als ik in het buitenland ben, maar ik kan niet vinden waar ik de blokkade op de My T-Mobile-website of -app kan uitschakelen.

Alle wijzers?

Bij voorbaat bedankt,

D.
Hoi DimitriDen, welkom op het klantenforum.

Engels wordt ook geaccepteerd op het forum. Geef het gerust aan als je liever in het Engels communiceert. :)

In de app zou je het moeten vinden onder 'More > ('Settings') 'Barrings'. Die optie zou je naar 'Data & settings' moeten sturen, de vier bovenste instellingen zijn Buitenland-blokkades.

Als daar niets geblokkeerd staat, kan het zijn dat er een blokkade actief is die alleen door T-Mobile opgeheven kan worden. Een T-Mobile Moderator kan dat voor je nakijken.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Dimitri,

Onze Klantexpert Kaassausje geeft het al terecht aan, we kunnen ook in het Engels reageren! Ik zal het in dit geval in het Nederlands en Engels doen, dan reageer je daarna zoals je wilt.:)

Ik zie terug dat jouw aansluiting onderdeel is van een grootzakelijk abonnement. Hierbij kan het bedrijf er voor kiezen om bepaalde blokkades te plaatsen op de aansluitingen. Je moet dan ook bij de telecombeheerder van jouw bedrijf zijn om na te vragen of zij/hij dit kan laten opheffen. Misschien is dit sowieso niet mogelijk, maar dat is aan jouw telecombeheerder. Wij hebben hier bericht over nodig van hem of haar, omdat diegene de beslissingen neemt over deze aansluitingen.

ENGLISH

Your subscription is a part of a larger business rateplan. For these subscriptions a company can choose to bar certain services. To get more information on this matter and see what is possible, you have to contact your telecom administrator. He or she can make decisions in regards to these subscriptions. If you need any information or help, you can contact him or her directly.

Als wij nog ergens bij kunnen helpen, laat het ons weten! / If you need any help from us, let us know! ;)
Beste,

Als ik me handmatig op een hier beschikbaar netwerk probeer aan te melden krijg ik de reactie Uw simkaart staat de verbinding met dit netwerk niet toe. Volgens de my tmobile app heb ik geen openstaande facturen en heb ik geen blokkades. De T-Mobile dekking in het buitenland pagina doet niets. Stap 1 kies land: Kyrgizië, stap 2 kies type gebruiker: abonnement. En dan? Ik heb wel een welkom in Kyrgizië sms gehad. Maar ik kan niets.

Matthijs
Reputatie 3
Badge +11
Hey Mathijs,

Supernice zeg, Kirgizië! Ben je daar aan het reizen of is het werk gerelateerd? Ik ben natuurlijk direct voor je in ons systeem gaan kijken waar dit aan zou kunnen liggen! Wat ik je zou willen aanraden is om de netwerkinstellingen te herstellen op je telefoon. Hierdoor maak je opnieuw verbinding met het netwerk daar! In Kirgizië hebben we namelijk alleen afspraken met de provider Sky Mobile voor het bellen. Internetten en sms'en is dus niet mogelijk.

Mocht je voor een langere periode daar verblijven, dan is het misschien een idee om een lokale simkaart aan te schaffen. Uit eigen ervaring (wel andere landeren) kan ik je dit zeker aanraden! :D

Mocht je nog vragen hebben, laat het dan vooral weten. Geniet er lekker van daar, op foto's ziet het er namelijk prachtig uit!
Hoi Bas,

Dank voor je antwoord. Ik ben hier met vakantie en ik blijf niet lang. Sky Mobile is niet een van de netwerk operators die mijn telefoon hier herkent. Dus dat zal dan de verklaring zijn. Gelukkig is er wifi om contact met het thuisfront te houden.
Jammer dat ik niet kan bellen, was wel eventjes handig geweest.
Geen problemen verder.
Mooi land is het zeker.

Matthijs
Kan één van de moderators mijn blokkade bellen in het buitenland opheffen? Ik heb geen betaalachterstand en heb mn instellingen goed staan!
Hoe krijg ik dit zsm geregeld?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Huibert,

Ik heb je in dit topic van een reactie voorzien. Hopelijk is hiermee alles naar wens! 🙂

Reageer