Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?



Toon eerste reactie

778 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Pastycho,

Allereerst welkom op het forum! 🙂 Heb je al een kijkje genomen in het voorstel topic? We vinden het leuk om je beter te leren kennen!

Terug naar je vraag! Goed dat je het even navraagt. Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat er nog een blokkade actief is. Die heb ik gelijk voor je verwijderd. Als je je toestel even uit- en aanzet, moet alles straks werken!

Ga je lekker op vakantie of voor je werk? In ieder geval alvast een goede tijd toegewenst! En als je nog vragen hebt, let me know!
Hallo Amy, Dank voor je hulp op mijn eerdere vraag inzake niet kunnen bellen. Ik heb toestel uitgezet en weer aan echter geen enkel verschil. Ik heb een driehoekje met uitroepteken in beeld. Kan dus wel gebeld worden echter nog steeds niet bellen. Dank je wel vast.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Rob,

Het zou kunnen dat je dusdanig snel was dat de deblokkade nog niet opgeheven is, maar als het nu niet werkt, dan ligt het ergens anders aan.

Heb je de instellingen van je roaming al nagelopen om te kijken of deze toegang geven tot gebruik in het buitenland? Op Lanzarote zou je gebruik kunnen maken van Orange, Movistar en Vodafone. Zou je eens een ander netwerk handmatig kunnen selecteren om te kijken of dit wel werkt?

Ik hoop dat het ondertussen al gelukt is, maar anders horen we graag wat je geprobeerd hebt!
Ik was inderdaad te snel David. Inmiddels is het probleem verholpen. Dank iig. Wel vroeg ik mij af hoe ik inderdaad een ander netwerk kan instellen. Heb jij daar nog even een tip voor?
Heb er zelf even tijd in gestoken. Heb het al gevonden. Netwerkoperators stond op automatisch. Inderdaad keuze uit de drie door jou genoemden. Kosten gaan automatisch van je bundel volgens mij. Is het nog verschil in kosten welke operator je inschakelt of is automatisch altijd het beste en ... goedkoopste?
Reputatie 6
Badge +15
Goedemorgen Rob,

Fijn dat het allemaal gelukt is! :D

Er zit geen verschil in kosten bij de netwerkoperator die je daar kiest. Wanneer dit op automatisch staat en goed werkt kun je het zo laten. Wanneer het niet helemaal goed wilt werken kun je het beste zelf een operator kiezen en even uitproberen met welke je het beste netwerk hebt. De tarieven voor het gebruik in het buitenland vind je in de tarievenlijst van jouw Basis Sim abonnement (pagina 4). Meer informatie over het gebruik in het buitenland vind je in dit forumtopic.

Laat je weten of alles zo duidelijk is?
Ik ben nu in Frankrijk en krijg geen netwerk! Kunt u aub kijken of ik een blokkade op m'n nummer heb ?
Reputatie 4
Badge +17
Bonjour Ljelias,

Welkom op het T-Mobile Forum! Leuk dat je hier je vraag stelt. :)

Er staat inderdaad een blokkade actief die ervoor zorgt dat je in het buitenland geen gebruik kan maken van de netwerken. Ik wil de blokkade graag deactiveren, maar ik heb helaas niet de bevoegdheden. Om je hier zo snel mogelijk mee te helpen heb ik contact opgenomen met de beheerder van je contract. Zodra ik meer informatie heb laat ik het je direct weten.

A bientot!
Hoi t mobile,
Ik kan niet bellen en gebeld worden in duitsland weten jullie misschien wat dat is?
Ook kan ik geen smsjes ontvangen en versturen.
Reputatie 4
Badge +17
Hoi hoi Cheyenne,

Leuk dat je hier je vraag stelt. Van harte welkom! Heb je jezelf al voorgesteld in het voorstel topic? :)

Ik kan me goed voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Ik heb gelijk de benodigde systemen tevoorschijn gehaald om te kijken wat er precies an de hand is. Het viel me gelijk al op dat er een blokkade actief is die ervoor zorgt dat je in het buitenland niet bereikbaar bent. Deze heb ik natuurlijk gelijk verwijderd, zodat je weer kan bellen en gebeld worden in Duitsland.

Zet over 15 minuten je toestel één keer helemaal uit en weer aan om jezelf opnieuw op het netwerk aan te melden. Laat ons weten of het is gelukt!
Goedenavond allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem van Cheyenne: vandaag was ik in Duitsland en ik kon niet bellen en sms'en. Kunnen jullie mij misschien helpen? Alvast bedankt!
Reputatie 4
Badge +17
Hi Andyilcap,

Welkom op het T-Mobile Forum! Leuk om je hier te zien. Ik zie dat je jezelf ook al hebt voorgesteld in het voorstel topic. Gaaf zeg. ;)

Goed dat je dit bij ons aangeeft. We helpen je hier graag bij verder. Na een kijkje genomen te hebben in het systeem zie ik dat je in de tussentijd al langs bent geweest bij onze collega's in de T-Mobile Shop. Zij hebben de blokkade verwijderd. Je kan in het vervolg dus gewoon gebruik maken van de buitenlandse netwerken.

Als je nog aanvullende vragen hebt dan weet je ons te vinden. We helpen je graag verder!
Dat klopt! 🙂 bedankt voor je hulp en fijne dag nog!
Reputatie 4
Badge +17
You're welcome! Jij ook nog een fijne dag. 🙂
Ik heb mijn abonnement verlengd, dus die loopt al lang genoeg, en heb géén factuur open staan. Toch kan ik niet bellen naar het buitenland. (Nederland-Engeland) wat nu?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Stampvoetje,

Allereerst leuk dat je weer eens langskomt op het forum en je abonnement verlengd hebt!

Goed dat je hierover contact opneemt, want dat is inderdaad niet handig! Ik heb gelijk in het systeem gekeken, maar ik zie dat er geen blokkade actief is. Ook staat er inderdaad geen factuur open. Ben je op dit moment in Nederland? Kun je wel een Nederlands nummer bellen? Kun je eens het Engelse nummer controleren, of je het goed heb ingetypt? Kun je dat buitenlandse nummer wel met een ander toestel bereiken? Kun je eens handmatig voor ons netwerk kiezen? Mocht dit niet helpen, kun je dan eens je simkaart in een ander toestel proberen, werkt het dan wel?

Ik zie je reactie graag tegemoet, dan kunnen we kijken naar een oplossing!
Ik kan wel in nl Bellen, het nummer klopt, het landummer +44 ook. Ande ander
Als ik bel krijg ik bericht dat het bellen van dit nummer niet is toegestaan?
Dus niet buiten gebruik of zo.
Wat bedoel je met " handmatig voor ons netwerk kiezen"
Ik heb geen andere telefoon als mijn iPhone 6
Ik kan wanneer ik over de Nederlandse grens ben geen verbinding maken met eens Duits/Belgisch of een ander netwerk/service.

Wanneer ik handmatig probeer om een verbinding te maken krijg ik simpelweg een foutmelding als 'kan geen verbinding maken'.
Heb hetzelfde probleem als de andere mensen hier, kan niet bellen of sms'en in het buitenland (België), maar wel gebeld worden.
Hier ook hetzelfde probleem, kan niet bellen of sms-en in buitenland maar kan wel gebeld worden. Is dit ook een blokkade? Kan iemand mij helpen?
Hi Andyilcap,

Welkom op het T-Mobile Forum! Leuk om je hier te zien. Ik zie dat je jezelf ook al hebt voorgesteld in het voorstel topic. Gaaf zeg. ;)

Goed dat je dit bij ons aangeeft. We helpen je hier graag bij verder. Na een kijkje genomen te hebben in het systeem zie ik dat je in de tussentijd al langs bent geweest bij onze collega's in de T-Mobile Shop. Zij hebben de blokkade verwijderd. Je kan in het vervolg dus gewoon gebruik maken van de buitenlandse netwerken.

Als je nog aanvullende vragen hebt dan weet je ons te vinden. We helpen je graag verder!


Dat is vreemd, net in de winkel werd mij verteld dat een blokkade opheffen niet mogelijk is in een shop??
Reputatie 7
Badge +20
@Stampvoetje; Ervaar je dit probleem ook als je naar andere buitenlandse nummers belt? Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen? Je kan namelijk ook langs een T-Mobile Shop om een kruistest uit te voeren, mocht je geen ander toestel tot je beschikking hebben.

@Vaassen50; Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je een blokkade actief had staan. Ik heb deze nu verwijderd. Als je jouw toestel uit en aan zet dan moet je weer kunnen bellen in het buitenland.

@FantesMik; Goed dat je dit aangeeft. Je had inderdaad een blokkade, maar die is inmiddels verwijderd zie ik. Kun je nu weer bellen?

Als je nog vragen hebt, laat het mij weten!
Ik ben net aangekomen in Portugal. Maar Kan niet op het netwerk komen. Graag uw hulp.
Hoi,
Ik ben op dit moment in Costa Rica. Ben wel aangesloten bij het netwerk Claro, maar kan niet bellen of gebeld worden naar Nederland. Sms'en lukt wel. Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen ik moet namelijk zo spoedig mogelijk contact opnemen met de bank. Groet Jana
Reputatie 7
Badge +20
Hey Blaster1 en Jana,

Dat zijn nog eens mooie vakantielanden! :D

Jullie hebben op dit moment geen blokkades die het gebruik in het buitenland zouden kunnen voorkomen. Hebben jullie al eens handmatig een ander netwerk geprobeerd te selecteren?

In het eerste bericht van dit topic, van mijn collega Amy, staat wat je zoal zelf kunt controleren op je toestel. Van welke telefoon maken jullie gebruik? Zorg ervoor dat de instellingen voor roaming ook goed in je toestel staan.

Hopelijk lukt het nu wel om verbinding te maken met het netwerk in het buitenland! Ik wens jullie in ieder geval een mooie tijd in Portugal en Costa Rica!
Hoi David, gelukt nadat ik de instellingen aangepast had. Dank je wel voor je reactie!

Reageer