Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?

Toon eerste reactie

773 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Frank,

Ik zie inderdaad dat je nu verbonden bent met het T-Mobile USA netwerk. Heb je jouw toestel al opnieuw gestart? Staat je dataroaming wel aan? Dit moet namelijk om een dataverbinding te kunnen maken. Verder zie ik niks geks in ons systeem, het zou dus moeten werken. Van welk toestel maak je gebruik? Heb je anders de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen? Dan kunnen we controleren of het aan je simkaart of toestel ligt.

Laat het ons weten!
@ David. Dank voor je reactie. Ik ben nu in Medford OR. Later naar New York, Washington DC en dan de hele oostkust tot Key West. Handmatig een netwerk (t-mobile) selecteren is gelukt. "Aangemeld bij het netwerk). Internet heb ik nog steeds niet. Boven in mn scherm staan 3 of 4 streepjes en een R. Thats it. Heb je nog meer opties?
Reputatie 7
Badge +20
@Toewan007

Bedankt 😳! Het forum is één manier, maar het kan ook via de telefonische klantenservice, Facebook, Twitter, noem maar op! Daarnaast kijken we natuurlijk altijd hoe we zoveel mogelijk van dit soort problemen op kunnen lossen, maar soms blijft het een heel specifiek probleem.

Geniet van de vakantie!

@Tanyamargaret

Zou je kunnen aangeven waar je op dit moment zit en wat je al voor stappen hebt genomen om het op te lossen? In ons systeem zie ik niet terug dat je bent aangemeld op een buitenlands netwerk, dus misschien heb je dit nog geblokkeerd op jouw toestel. Zou je de instellingen uit het eerste bericht eens door kunnen nemen om te kijken of het inderdaad aan de instellingen ligt? Probeer daarnaast ook even handmatig een andere provider te selecteren.

We horen graag van je of het gelukt is om een verbinding te krijgen en anders zien we jouw reactie vanzelf weer verschijnen! 🙂
Ik kan helaas niet bellen of internetten in buiteland terwijl ik mijn abonnement al half jaar heb. Kunnen jullie kijken of de blokkade wel opgeheven is? Alvast bedankt
@David: je bent een fijn mens. Kan gelukkig weer bellen vanuit Italië. Dank je.
Wel beetje onhandig dat het via dit forum moest, kan me voorstellen dat niet iedereen dat weet die tegen dezelfde problemen aanloopt. Desondanks dank.
Reputatie 7
Badge +20
@Toewan007

Goed dat je even een berichtje hier plaatst. Ik zie dat er een blokkade stond op het voeren van gesprekken in het buitenland. Ik heb deze nu direct voor je verwijderd. Als je even opnieuw opstart, zou je gewoon moeten kunnen bellen!

Laat je weten of het is gelukt?

@Frank

Altijd gaaf, Amerika! Waar ben je heen, als ik vragen mag? 🙂

Met Go Unlimited NL + 10 GB EU/USA kun je alleen gebruikmaken van het T-Mobile USA netwerk. Bij een andere klant bleek het te werken om handmatig het netwerk te selecteren, op die manier werd hij bij het netwerk aangemeld en kon hij ook gewoon internetten. Zou je dit eens kunnen proberen? Het is ook handig om te weten waar je op dit moment bent om na te gaan of de dekking daar überhaupt voldoende is voor mobiel internet.

We zien je reactie graag tegemoet!

PS: Normaal sturen we altijd een SMS, maar gezien het tijdsverschil wil ik je liever niet uit je slaap houden. Je krijgt ook een e-mail, maar als je toch de SMS wilt ontvangen bij toekomstige berichten, laat het gerust weten!
Ik ben nu in de USA en mijn mobiel internet doet niets. Handmatig naar een netwerk zoeken werkt ook niet. De telefoon blijft eindeloos zoeken en vind niets. Telefoon aan/uit werkt ook niet. Roaming staat aan en ik heb mn abbo laten upgraden naar ook USA (voor vertrek bij de tmobile winkel. Ik heb mn internet erg nodig. Wat kan ik doen? HELP!!
Erg vervelend. Kan niet bellen vanuit Frankrijk of Italië. Krijg telkens 'oproepblokkering'. Abo vanaf oktober 2016. Please help
Reputatie 7
Badge +20
Hi ERoelofs,

Gelukkig werkt het in ieder geval weer. Dit is geen bekend issue bij ons dus wel vreemd dat het wel werkt als je Automatisch aanbieder uitzet. Werkt het ook weer als je automatisch aanzet? Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een toestel van een reisgenoot te testen? Dan kunnen we achterhalen waar het aan ligt.

Ik wens je heel veel plezier in L.A en probeer ook een In-N-Out burger! 😛
Hi David bedankt voor je reactie, ik zit in LA en mijn reisgenoten zitten ook op het Tmobile netwerk. Dus daar zou het niet aan moeten liggen. De telefoon blijft 'geen service' aangeven dus een SMS verzenden zal niet gaan.

Ooh, als ik bij aanbieder kijk en ik zet 'Automatisch' uit dan verschijnt T-mobile wel en als ik die aanklik dan heb ik wel het netwerk... huh? :?

Nouja dan lijkt het opgelost te zijn, is dit een bekende issue?
Reputatie 7
Badge +20
@Bram

Waarschijnlijk lag het dan aan de provider in Tsjechië, aangezien het in Duitsland wel goed werkt. Hopelijk heb je er niet al te veel last van gehad?

@Ed

Goed dat je dit even aangeeft! Ervaar je dit probleem op dit moment nog steeds?

Het kan zo zijn dat in jouw omgeving T-Mobile USA geen goed bereik heeft en jouw dus geen goede netwerkervaring geeft. Als je het probleem overal ervaart kun je zelf de simkaart 'vrij' maken door USA AAN te sms'en naar 2244. Door USA UIT te sms'en staat de simkaart weer vast op TMUSA. Aangezien wij Unlimited alleen op het netwerk van T-Mobile aan kunnen bieden, is het dus goed om rekening te houden dat overige kosten, zoals Travel & Surf, niet binnen de bundel valt. Het is echter wel handig om te controleren of het daadwerkelijk aan het netwerk ligt. Ik neem namelijk aan dat je de instellingen al gecontroleerd hebt (zoals in het eerste bericht van dit topic ook wordt aangegeven)?

Ik ben benieuwd of je nu al een beter netwerk hebt! Keep us posted en geniet van Amerika!

PS: Normaliter zou ik je ook een SMS sturen dat er een reactie geplaatst is, maar ik wil je natuurlijk liever niet wekken! 😉 Je krijgt ook een mail, maar als je ook de SMS wilt ontvangen, laat het ons even weten.
Hallo,

Vanaf het moment dat ik geland ben in de VS wel contact, daarna abbo aangepast naar bellen naar EU + VS en sindsdien 'geen service'.

Telefoon (iPhone) herstarten en restten heeft niet geholpen, hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groeten, Ed
Hoi,

Ik ben inmiddels doorgereisd naar Duitsland en alle problemen zijn nu wel opgelost, zonder iets te veranderen aan de telefoon.

Groet,
Bram
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Bram,

Heb je al eens afgewisseld van landnummer? Dus in plaats van +31 maak je er dan 0031 van, of vice versa. Soms wil dit nog wel eens effect hebben! Probeer daarnaast toch eens handmatig van provider te wisselen. Je kunt in Tsjechië gebruikmaken van T-Mobile, Vodafone en O2. Het kan natuurlijk zo zijn dat de ene provider een betere dekking heeft op de plek waar jij je bevindt. Het wisselen van providers kan dus een positief effect hebben!

Houd ons op de hoogte en hodně štěstí! 😉
Het gaat om (minimaal) 3 nederlandse nummers en in alle gevallen staat er de juiste landcode bij het nummer.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Bram,

Er staat geen blokkade op het SMS'en op jouw telefoonnummer, dus daar ligt het in ieder geval niet aan. Daarnaast bieden alle providers de mogelijkheid om te kunnen SMS'en, dus ook daar schort het niet aan. Gaat het om een Nederlands nummer of bijvoorbeeld een Tsjechisch nummer? Zou je eens kunnen kijken of de goede landcode voor het nummer staat? In het geval van Nederland zou dit 0031 of +31 moeten zijn. Kun je aangeven of je het probleem bij alle nummers ervaart of slechts bij één of een aantal?

Ik ben benieuwd naar jouw reactie en hopelijk kunnen we achterhalen wat er verkeerd gaat!
Hallo,

Ik ben in Tsjechië en kan geen SMS'en versturen. Ik kan ze wel ontvangen en bellen gaat ook goed. Zit er een blokkade op mijn mobiel?

Bram
Reputatie 4
Hoi Henryr,

Ik heb het direct voor je opgelost! Je had namelijk een blokkade op jouw abonnement waardoor je niet kon bellen vanuit het buitenland. Die heb ik voor je verwijderd. Als je jouw toestel even opnieuw opstart, kan je weer gerust gaan bellen. Laat je even weten of het weer werkt? :D

Verder wens ik je veel plezier tijdens jouw vakantie!
Hi,ik kan ook niet bellen vanuit het buitenland
Hi David,
Super bedankt voor je reactie en het oplossen van het probleem!
Ik kan nu gelukkig weer bellen.
Fijne dag!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Femke,

Zo te zien stond er nog een blokkade op jouw abonnement, voor het bellen vanuit het buitenland. Als je even jouw toestel opnieuw opstart, dan zou het weer goed moeten werken! 🙂 Kun je het eens testen en laten weten of het gelukt is?

Nog een mooie tijd in France!
Goedemiddag, ik ben nu in Frankrijk en kan dus niet bellen of smsen. Ik kan wel gebeld worden..
Ook kan ik gewoon internetten.
Graag ontvang ik uw hulp.
Gr. Femke
Reputatie 7
Badge +20
Hi Frou,

Dan gaat het inderdaad wel erg snel! :S Heb je dit probleem met één of alle nummers? Er staan in ons systeem geen blokkades op het gebeld worden in het buitenland. Van welke provider maak je gebruik? T-Mobile biedt de beste functionaliteiten, maar misschien kun je ook eens Vodafone of O2 gebruiken om te kijken of het dan wel werkt. Gaat het trouwens om telefoontjes vanuit Nederland naar Tsjechië?

Hopelijk kun je bovenstaande nog testen en beantwoorden, dan hebben we meer info om dit probleem op te lossen! 🙂
Ik zit sinds 2 weken in Tsjechië en kan niet meer gebeld worden? Kan wel zelf bellen maar zo gaan al mijn minuten er binnen no time doorheen...
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bas,

Ik snap dat het niet altijd ideaal is, maar soms is het nodig om een betere verbinding te krijgen. Over het algemeen zoekt de telefoon zelf naar het beste signaal, maar soms is er gewoon even een duwtje nodig door een andere provider te kiezen! ;)

Nog een hele fijne vakantie!

Reageer