Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?

Toon eerste reactie

773 reacties

Via WIND kan ik iig bellen. Internet gaat tot nu toe ook goed. Ik reis alleen met camper dus handmatig instellen is onpraktisch
Reputatie 4
Hoi Bas,

Wellicht dat Tele2 met andere providers samenwerkt in Italië, maar Tele2 is net als ons afhankelijk van de kwaliteit van de Italiaanse netwerken. Als ik kijk naar het antwoord van Matti100, een PrePaid gebruiker, die heeft wel goed bereik gehad met zijn T-Mobile abonnement. Dus het is heel vreemd dat het bij jou niet lukt. Daarom kan het ook misschien met jouw toestel of simkaart te maken hebben. Een beschadigde simkaart kan zorgen voor slecht tot helemaal geen internet . Heb je de andere providers naast Tim ook geprobeerd? Ik kan begrijpen dat je niet elke keer handmatig een provider wilt selecteren, maar dat is wel de snelste oplossing die wij kunnen adviseren. Heb je dit probleem eerder gehad in Italië of andere landen?

We horen graag van je!
Ik was met prepaid internet in Italie en had geen probleem.
Dit is niet een probleem wat sinds vandaag is! Vorig jaar een dure i ternetbundel gekocht en super traag internet. Terwijl tele2 geen problemen heeft, goedkoper en gewoon snel is.
We leven inmiddels in 2017 en handmatig wisselen van provider helpt niet maar zou ook niet hoeven naar mijn mening. Tim werkt iig niet!
Reputatie 7
Badge +20
@Karin

Edge is inderdaad het langzaamste, daar is internet vaak al niet mee mogelijk, maar wel bellen en SMS'en. Kun je dat eens testen? Heb je verder geen andere providers als keuze? Het zou namelijk ook zo kunnen zijn dat de mast niet optimaal staat, de dekking daar niet voldoet of er is misschien inderdaad een storing. Aangezien je op de grens zit, zou dit ook nog een zeer aannemelijke reden kunnen zijn van de problemen. Grensgebieden geven vaak een mindere netwerkervaring, doordat er regelmatig gewisseld wordt van netwerk en signalen kunnen elkaar in de weg zitten.

Kom je toevallig nog op andere locaties waar je wat verder van de grens bent om het te testen? Dan weten we in ieder geval waar de oorzaak zit! :)

@Bas

Goed dat je dit even aankaart! Wat heb je zelf al geprobeerd uit het eerste bericht uit dit topic? Ik zie namelijk geen blokkades of iets dergelijks in ons systeem. Aangezien er wel iéts aan netwerk is, zou ik je willen aanraden om handmatig een andere provider te selecteren. Je kunt TIM, Wind, Vodafone of H3G gebruiken in Italië. Het kan zijn dat een andere provider net wat beter werkt dan de ander!

Houd ons op de hoogte of de netwerkervaring verbetert! Als dit niet zo is, laat dan even weten waar je bent en wat je geprobeerd hebt. Dan helpen we je verder!
Ook ik kan niet bellen in Italië. Niet naar Nederland maar kan alleen gebeld worden. Internet snelheid is super traag terwijl tele2 van mijn collega super snel is.
T-Mobile help!
Dag Thalina,

Bellen kan (denk ik) wel, maar het duitse netwerk dat door de telefoon automatisch wordt gekozen (telekom.de) heeft voor data alleen maar E (Edge?), en dat blijkt zelfs niet genoeg om de gegevens via de t-mobile app op te vragen, laat staan een berichtje via imessage versturen.
Belgisch netwerk werkt wel met 4G, het netwerk is iets zwakker dan telekom.de, dus ik moet het handmatig kiezen (de telefoon kiest automatisch het sterkste netwerk van telekom.de).

Lijkt dus eigenlijk op een data-netwerk storing bij jullie Duitse collega's.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Karin,

Begrijpelijk dat je graag een goede verbinding wilt hebben! We zijn inmiddels een dag verder, hoe is het vandaag? Ervaar je nog problemen? Kun je helemaal niets of kun je wel gebeld worden, bellen en/of internetten? In het buitenland zijn wij afhankelijk van het netwerk van de providers waarmee wij een overeenkomst hebben, dus misschien ligt het aan het netwerk van Deutsche Telekom.
Heb je jouw instellingen al gecontroleerd? Mogelijk is er toch onbewust iets veranderd. Heb je roaming aanstaan en mobiele gegevens bij jouw instellingen? Heb je verder zoals mijn collega David al vroeg handmatig verbinding proberen te maken met een andere provider? Heb je dan wel goed bereik? Kun je anders eens jouw simkaart in een ander toestel proberen, werkt het dan wel goed? Op die manier kunnen we kijken of het misschien aan jouw simkaart of toestel ligt.

Ik zie jouw reactie graag tegemoet!
Mijn verbinding is vandaag wisselend - van telekom.de met 4G naar telekom.de zonder internet of "geen service" - en af en toe ook edge (E). Aan de instellingen heb ik niets veranderd en aan mijn abonnement kan het niet liggen (werkt normaal altijd en ga elke dag naar Duitsland). Postcodegebied is 52076.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Hans,

Fijn om te horen! 🙂 Veel plezier in Griekenland!
Hallo Thalina,super bedankt!! Ik kan weer bellen.gr hans
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Hans,

Zo ver van huis wil je natuurlijk wel kunnen bellen! Ik zie in het systeem dat er inderdaad nog een blokkade actief was. En ik zeg was, want ik heb deze uiteraard gelijk voor je verwijderd. Als je je toestel even volledig uit- en aanzet, moet het weer werken.

Laat je weten of alles zo weer in orde is? Ik wens je in ieder geval nog een mooie tijd toe in Griekenland!

P.S. ik heb jouw vraag even verhuisd naar het algemene topic hierover 🙂 Zo houden we het forum overzichtelijk.
De responstijd op dit forum is vrij lang, namelijk gemiddeld langer dan 24 uur ( althans de respons die Tmobile zelf geeft). Ik raad je aan te chatten met de klantenservice.
https://service.t-mobile.nl/app/chat/chat_launch

Ik zit in Griekenland en kan niet bellen.HELP!! Deblokkeren aub
Reputatie 7
Badge +20
Hi Lisa,

Heb je al geprobeerd om je simkaart in een ander toestel te testen? In ons systeem staat namelijk alles goed en zou je wel bereik moeten hebben. Laat ons even weten wat het resultaat van de kruistest is dan kunnen wij controleren of het probleem bij je toestel of simkaart ligt.

Ik hoor graag van je.
@issam zei " Heb je roaming wel ingeschakeld staan? Dit moet namelijk wel aan staan om in het buitenland verbinding te kunnen maken met één van de providers. ".
Dit klopt echt niet voor de iPhone. Je kan gewoon bellen als je de grens overgaat. Daar hoef je niets voor in te stellen. Roaming is ( althans het spraakgebruik op een Iphone) alleen om gebruik te maken van dataverbruik via Provider in het buitenland. Zie afbeelding.
Dus ik ben het met Lisa eens, dat de suggestie van Issam, althans voor Iphone gebruikers en voor alleen het telefoneren, onduidelijk en verwarrend is.
Toen ik een probleem had werd bijvoorbeeld gezegd dat 3G noodzakelijk zou zijn voor telefoneren. Dat klopte volgens mij ook niet. Het werd weersproken door Tmobile, doordat zij zeiden dat 3G de onderliggende techniek voor telefonie zou zijn. Nu, bij de Iphone ziet het er voor de gebruiker anders uit en is het verwarrend als dergelijke suggesties worden gedaan.
Hi Issam

Dank voor je bericht. Ik heb met roaming geprobeerd, het lukt nog steeds niet. Ik vind het ook een gekke suggestie want dat gaat om het roamen van internetverbinding, wat ik niet wil. Of heb je het over een andere roaming optie?
Ik reis elke maand naar het buitenland en het werkt over de hele wereld behalve iedere keer dat ik in Londen ben.. Ik heb geen andere telefoon bij me en betwijfel dat het aan mijn telefoon zou liggen.
Gr, Lisa
Reputatie 4
Badge +17
Hoi Lisa,

Erg vreemd. Bedankt voor je duidelijke uitleg!

Ik vermoed dat dit wordt veroorzaakt door je telefoon. Om dit uit te sluiten wil ik je vragen om je simkaart te testen in een ander toestel. Gaat dit lukken? Heb je roaming wel ingeschakeld staan? Dit moet namelijk wel aan staan om in het buitenland verbinding te kunnen maken met één van de providers.

Ervaar je dezelfde problemen in andere landen? Wanneer heb je voor het laatst verbinding gemaakt met een provider in het buitenland?

We zijn erg benieuwd naar je reactie!
Hi, dank voor de snelle reactie.

Iedere keer dat ik in het VK ben heb ik dit probleem, echter nooit in andere landen wereldwijd.
Het gaat hier niet om mijn internetbundel, het is helemaal. niet mijn intentie om te roamen.
Waarom ik dit bericht stuurde was omdat ik totaal geen service heb en dus niet telefonisch bereikbaar ben laat staan bellen of te kunnen smsen naar anderen. Ik heb al gekeken bij de netwerkopties maar ik kan uberhaupt niks kiezen.
Dus buiten de roaming en internet opties die je me aanbiedt zou ik graag uberhaupt weer netwerk ontvangst hebben.

Alvast bedankt.

PS. VK hoort niet meer bij EU
Reputatie 6
Badge +17
@Hdn,

Heerlijk dat je op vakantie bent 🙂 Maar ook daar wil je natuurlijk goed bereikbaar zijn! Begrijp ik het goed dat je op jouw hotelkamer bent verbonden met wifi? Je kunt via My T-Mobile bij Gegevens & Instellingen > Blokkades zien of je een blokkade hebt. Ik heb gelijk in het systeem gekeken en je hebt geen blokkades. Wat voor telefoon heb je? Kun je bij jouw instellingen kijken of roaming aanstaat? Deze instelling moet aanstaan om gebruik te kunnen maken van internet in het buitenland. Kun je handmatig verbinding maken met een netwerk? Ik zie in het systeem namelijk terug dat je op dit moment helemaal niet verbonden bent met een netwerk in het buitenland.

Ik zie jouw reactie graag tegemoet! Ik wens je in ieder geval een fijne tijd toe!

@Lisa,
Dat is natuurlijk niet handig! Ik heb gelijk in het systeem gekeken, maar ik zie dat je geen blokkades hebt waardoor dit zou kunnen komen. Heb je voorheen wel service gehad in het Verenigd Koninkrijk? Kun je helemaal niets (bellen, gebeld worden en/of sms'en) of alleen niet internetten? Ik zie namelijk dat jouw internetbundel volledig verbruikt is. Je kunt nu dus geen gebruik meer maken van internet of je moet een MB-aanvuller kopen. Dat kan via My T-mobile > Verbruikstatus. Dan kun je weer gebruik maken van internet 🙂 Even ter achtergrondinformatie: vanaf 13 juni kunnen alle T-Mobile klanten (een deel van) hun bel- data- en sms-bundel gebruiken in de EU, zonder extra kosten. In dit topic vind je meer informatie.

Mocht dat niet het probleem zijn, kun je dan eens kijken of je roaming aan hebt staan in jouw instellingen? Welke telefoon heb je? En kun je verder eens handmatig verbinding maken met een ander netwerk?

Ik zie jouw reactie graag tegemoet! Ik hoop dat je ondanks dit toch een leuke tijd hebt!
Beste Tmobile team,

Ik ben in het Verenigd Koninkrijk en heb geen service.

Kunnen jullie checken op eventuele blokkades en deze verwijderen?

Alvast dank.

Gr, Lisa
Ik ontvang op mijn hotelkamer internet en kan appjes verzenden. Ik kan niet ontdekken of er een blokkade is.
Reputatie 4
Hoi S3da,

Ik ga je meteen helpen! :D

Er staat inderdaad een blokkade op jouw abonnement voor het bellen naar het buitenland. Die is destijds op jouw verzoek geplaatst. Ik heb het direct voor je verwijderd, dus je kan weer bellen naar het buitenland. Start even je toestel opnieuw op en het is opgelost. Ik hoop dat je blij bent met de oplossing.

Als je nog vragen hebt, sta ik voor je klaar.
Ik heb hetzelfde probleem ondanks dat ik een oud abonnement heb lopen kan ik sinds de wijziging niet naar het buitenland bellen vanuit NL.
Reputatie 4
Hi Fgbdn,

Ik heb meteen voor je gekeken!

Er staan geen blokkades actief op jouw PrePaid nummer, dus daar kan het niet aan liggen. De reden dat je niet kan bellen heeft te maken met het netwerk waarmee je in Zweden bent verbonden. Wij hebben in elk land overeenkomsten met buitenlandse providers gemaakt zodat onze klanten daar kunnen bellen en internetten. Alleen sommige buitenlandse netwerken ondersteunen PrePaid kaarten niet, waardoor je ook niet kunt bellen of gebeld worden. Ik heb gekeken op onze dekkingspagina en daar zie ik dat je met alle netwerken slecht tot geen bereik hebt met PrePaid. Kijk op de dekkingspagina voor alle netwerken in Zweden en probeer handmatig van netwerk te wisselen. Ik kan je geen garantie geven, maar misschien lukt op een ander netwerk.

Laat je weten of het is gelukt?

Reageer