Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?


Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 4666 reacties
Wanneer je in het buitenland bent en je niet kunt bellen is dat natuurlijk erg vervelend. Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben. In dit topic zetten we ze voor je op een rijtje.
icon

Beste antwoord door Amy 1 december 2015, 10:47

Nieuw abonnement
In het verleden kwam het voor dat een nieuw abonnement een automatische blokkade kreeg. Dit is sinds mei 2017 niet meer het geval. Het kan echter zo zijn dat je wellicht daarvoor een contract af hebt gesloten en vervolgens nooit gebruik hebt hoeven maken van jouw aansluiting in het buitenland. In sommige gevallen kan dit betekenen dat de blokkade nog actief is.

Openstaande factuur
We vergeten allemaal in alle drukte weleens om een factuur te voldoen. Dit kan er toe leiden dat je een blokkade op de simkaart hebt staan voor het gebruik vanuit en naar het buitenland. Het is daarom altijd handig om via My T-Mobile na te gaan of er een factuur openstaat. De rekening of rekeningen kunnen direct via iDeal voldaan worden via de button op My T-Mobile, onder het kopje 'Facturen'.

Blokkade
Het kan zijn dat je ooit zelf een blokkade hebt geplaatst op het gebruik van jouw aansluiting in het buitenland. Je kunt dit controleren op My T-Mobile onder 'Gegevens & Instellingen', bij het kopje 'Blokkades'. Hier kun je precies instellen wat je wel en niet wilt blokkeren.

Geen netwerk in het buitenland
Het kan voorkomen dat T-Mobile geen netwerkovereenkomst heeft met het land waarin je je bevindt of dat de dekking van een bepaalde provider in het desbetreffende land niet voldoet in jouw omgeving. Je kunt op de website nakijken welke netwerken beschikbaar zijn.

Via de instellingen van je toestel kun je handmatig een netwerk selecteren. Komt een land niet voor in het overzicht. Dan heeft T-Mobile geen afspraken met een mobiel netwerk in dat land of is de dekking in jouw omgeving niet toereikend van die provider.

Is het probleem niet verholpen door één van de bovenstaande tips? Neem dan een kijkje in het FAQ-topic voor gebruik in het buitenland of laat een reactie achter in dit topic.
Bekijk origineel

773 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi @martijna'dam

Dan ligt het toch echt aan de dekking daar. Ik zie dat je al weinig kan met een T-Mobile simkaart in Kirgizië en dan is het ook nog afhankelijk van waar je bent in dat land in berggebieden zal je geen dekking hebben. Wellicht dat je in de grote steden wel service zou hebben, maar dat kan ik je niet met zekerheid zeggen. Wij zijn namelijk afhankelijk van de dekking daar. Ik zou je toch adviseren om de lokale simkaart te gebruiken zodat je in ieder geval bereikbaar bent. Als ik iets anders voor je kan doen, laat het weten. Ik wens je nog een fijne tijd daar!
Ik heb de sim in zowel een iPhone X als iPhone 8 geprobeerd maar werkt in beide toestellen niet. Het vindt 3 verschillende netwerken maar bij geen een lukt het om aan te melden. NO SERVICE is het resultaat. Ik heb een lokale sim, dat werkt prima. Aan de toestellen ligt het niet. Ik krijg overigens geen simkaart error, alleen de melding dat er geen services zijn. Werkt tmobile wel in Kirgizië???
Reputatie 7
Badge +20
Hi @martijna'dam

Aan onze kant staat er niks geblokkeerd. Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen en een ander simkaart in jouw toestel? Dan kunnen we controleren of het aan je simkaart of toestel ligt. In het buitenland ben je natuurlijk ook afhankelijk van de dekking daar. En anders zou ik je nog steeds een lokale simkaart aanraden, zo ben je in ieder geval goed bereikbaar.
Er is hier inderdaad geen data service mogelijk met t-mobile maar dat is ook minder belangrijk, het gaat om het bellen - bereikbaar zijn op mn NL nummer. Aanmelden bij Beeline lukt niet, ik krijg de melding NO SERVICE.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @martijna'dam

Ik heb gecontroleerd of je blokkades hebt, maar dat is niet het geval. Ik heb ook gecontroleerd met welke netwerken je bereik zou moet hebben en met Beeline / Sky Mobile zou je wel moeten kunnen bellen en gebeld worden, maar niet internetten. Dat is niet mogelijk met dat netwerk in Kirgizië. Lukt het wel om te bellen? Als je helemaal geen bereik hebt, zou ik je adviseren om een lokale simkaart te halen. Zo ben je in ieder geval bereikbaar.

Als je nog vragen hebt, laat het mij weten!
Ik ben in kirgizie en kan geen verbinding maken met een netwerk. Alle instellingen staan goed en er is geen blokkade voor zover ik kan zien. Het partner netwerk Beeline heb ik handmatig geselecteerd maar krijg geen verbinding (automatisch zoeken helpt ook niet). Een netwerkinstellingen reset helpt ook niet. Enig idee??
Reputatie 4
Badge +3
Hoi @miek0otje,

Maakt je toestel helemaal geen verbinding met een buitenlands netwerk? Staat de instelling roaming actief op je toestel? Ik heb even gekeken en ik zie geen blokkades actief. Kun je eens proberen om handmatig een netwerk te selecteren? Op https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland kun je per land zien met welke netwerken je verbinding kunt maken. Ik ben benieuwd!
Ik kan helemaal niets in het buitenland , niet bellen , geen internet ..... kan iemand me hier mee helpen ... probeer al 2 dagen contact te zoeken met tmobile maar die chat is verschrikkelijk ...
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Darnell1999,

Ik heb je beantwoord in jouw eigen topic!
Ik kan niet gebeld worden of bellen in Amerika heb wel internet. Kom al jaren hier en dit jaar voor het eerst go abonnement usa gepakt. Normaal heb ik de travel & surf pas en nooit geen problemen gehad. Heb al naar de blokkade gekeken, handmatig t-mobile toegevoegd en zelfs USA AAN gesmst. Ik zie gewoon t-mobile en 4g staan boven in de telefoon. Wat kan ik nu nog doen?
Hoi FilipPolen,

Dankjewel voor je berichtje! Ik heb meteen met je meegekeken en ook gevonden waardoor dit door komt, dus geen zorgen. Er stond namelijk nog een buitenlang-blokkade actief, omdat dit gaat om een nieuw abonnement. Ik heb de blokkade natuurlijk direct voor je verwijderd, dus als je nu jouw toestel opnieuw opstart, dan zou alles weer helemaal goed moeten werken!

Laat je weten of alles het inderdaad weer goed doet? 😀


bedankt voor het helpen, alles is goed. groeten✌️
Reputatie 7
Badge +19
Hoi FilipPolen,

Dankjewel voor je berichtje! Ik heb meteen met je meegekeken en ook gevonden waardoor dit door komt, dus geen zorgen. Er stond namelijk nog een buitenlang-blokkade actief, omdat dit gaat om een nieuw abonnement. Ik heb de blokkade natuurlijk direct voor je verwijderd, dus als je nu jouw toestel opnieuw opstart, dan zou alles weer helemaal goed moeten werken!

Laat je weten of alles het inderdaad weer goed doet? 😀

Ik kan niet naar het buitenland bellen. alles is ontgrendeld in de applicatie.Beste @FilipPolen

Al je rekeningen voldaan?

Groet, Folkert


er is geen overdracht in de applicatie.
Reputatie 7
Badge +18
Ik kan niet naar het buitenland bellen. alles is ontgrendeld in de applicatie.

Beste @FilipPolen

Al je rekeningen voldaan?

Groet, Folkert
Ik kan niet naar het buitenland bellen. alles is ontgrendeld in de applicatie.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Huibert,

Ik heb je in dit topic van een reactie voorzien. Hopelijk is hiermee alles naar wens! 🙂
Kan één van de moderators mijn blokkade bellen in het buitenland opheffen? Ik heb geen betaalachterstand en heb mn instellingen goed staan!
Hoe krijg ik dit zsm geregeld?
Hoi Bas,

Dank voor je antwoord. Ik ben hier met vakantie en ik blijf niet lang. Sky Mobile is niet een van de netwerk operators die mijn telefoon hier herkent. Dus dat zal dan de verklaring zijn. Gelukkig is er wifi om contact met het thuisfront te houden.
Jammer dat ik niet kan bellen, was wel eventjes handig geweest.
Geen problemen verder.
Mooi land is het zeker.

Matthijs
Reputatie 4
Badge +13
Hey Mathijs,

Supernice zeg, Kirgizië! Ben je daar aan het reizen of is het werk gerelateerd? Ik ben natuurlijk direct voor je in ons systeem gaan kijken waar dit aan zou kunnen liggen! Wat ik je zou willen aanraden is om de netwerkinstellingen te herstellen op je telefoon. Hierdoor maak je opnieuw verbinding met het netwerk daar! In Kirgizië hebben we namelijk alleen afspraken met de provider Sky Mobile voor het bellen. Internetten en sms'en is dus niet mogelijk.

Mocht je voor een langere periode daar verblijven, dan is het misschien een idee om een lokale simkaart aan te schaffen. Uit eigen ervaring (wel andere landeren) kan ik je dit zeker aanraden! :D

Mocht je nog vragen hebben, laat het dan vooral weten. Geniet er lekker van daar, op foto's ziet het er namelijk prachtig uit!
Beste,

Als ik me handmatig op een hier beschikbaar netwerk probeer aan te melden krijg ik de reactie Uw simkaart staat de verbinding met dit netwerk niet toe. Volgens de my tmobile app heb ik geen openstaande facturen en heb ik geen blokkades. De T-Mobile dekking in het buitenland pagina doet niets. Stap 1 kies land: Kyrgizië, stap 2 kies type gebruiker: abonnement. En dan? Ik heb wel een welkom in Kyrgizië sms gehad. Maar ik kan niets.

Matthijs
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Dimitri,

Onze Klantexpert Kaassausje geeft het al terecht aan, we kunnen ook in het Engels reageren! Ik zal het in dit geval in het Nederlands en Engels doen, dan reageer je daarna zoals je wilt.:)

Ik zie terug dat jouw aansluiting onderdeel is van een grootzakelijk abonnement. Hierbij kan het bedrijf er voor kiezen om bepaalde blokkades te plaatsen op de aansluitingen. Je moet dan ook bij de telecombeheerder van jouw bedrijf zijn om na te vragen of zij/hij dit kan laten opheffen. Misschien is dit sowieso niet mogelijk, maar dat is aan jouw telecombeheerder. Wij hebben hier bericht over nodig van hem of haar, omdat diegene de beslissingen neemt over deze aansluitingen.

ENGLISH

Your subscription is a part of a larger business rateplan. For these subscriptions a company can choose to bar certain services. To get more information on this matter and see what is possible, you have to contact your telecom administrator. He or she can make decisions in regards to these subscriptions. If you need any information or help, you can contact him or her directly.

Als wij nog ergens bij kunnen helpen, laat het ons weten! / If you need any help from us, let us know! ;)
Hoi DimitriDen, welkom op het klantenforum.

Engels wordt ook geaccepteerd op het forum. Geef het gerust aan als je liever in het Engels communiceert. :)

In de app zou je het moeten vinden onder 'More > ('Settings') 'Barrings'. Die optie zou je naar 'Data & settings' moeten sturen, de vier bovenste instellingen zijn Buitenland-blokkades.

Als daar niets geblokkeerd staat, kan het zijn dat er een blokkade actief is die alleen door T-Mobile opgeheven kan worden. Een T-Mobile Moderator kan dat voor je nakijken.
Hoi,

Expat-gebruiker hier, sorry voor de armen, vertaald Nederlands.

Ik denk dat mijn oproepen / gegevens geblokkeerd zijn als ik in het buitenland ben, maar ik kan niet vinden waar ik de blokkade op de My T-Mobile-website of -app kan uitschakelen.

Alle wijzers?

Bij voorbaat bedankt,

D.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Erwin,

Ik heb ook op jouw eigen topic gereageerd. In het vervolg kun je het bij één bericht per vraag houden, zodat het niet als spam wordt gezien. Je kunt in dit topic eventuele verdere vragen stellen!
Ik zit in Roemenie voor 10 dagen en kan met geen enkel netwerk verbinden. Wat kan ik zelf doen en kunnen jullie dit misschien oplossen?

Reageer