Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?

Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 10053 reacties
Wanneer je in het buitenland bent en je niet kunt bellen is dat natuurlijk erg vervelend. Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben. In dit topic zetten we ze voor je op een rijtje.
icon

Beste antwoord door Amy 1 december 2015, 10:47

Nieuw abonnement
In het verleden kwam het voor dat een nieuw abonnement een automatische blokkade kreeg. Dit is sinds mei 2017 niet meer het geval. Het kan echter zo zijn dat je wellicht daarvoor een contract af hebt gesloten en vervolgens nooit gebruik hebt hoeven maken van jouw aansluiting in het buitenland. In sommige gevallen kan dit betekenen dat de blokkade nog actief is.

Openstaande factuur
We vergeten allemaal in alle drukte weleens om een factuur te voldoen. Dit kan er toe leiden dat je een blokkade op de simkaart hebt staan voor het gebruik vanuit en naar het buitenland. Het is daarom altijd handig om via My T-Mobile na te gaan of er een factuur openstaat. De rekening of rekeningen kunnen direct via iDeal voldaan worden via de button op My T-Mobile, onder het kopje 'Facturen'.

Blokkade
Het kan zijn dat je ooit zelf een blokkade hebt geplaatst op het gebruik van jouw aansluiting in het buitenland. Je kunt dit controleren op My T-Mobile onder 'Gegevens & Instellingen', bij het kopje 'Blokkades'. Hier kun je precies instellen wat je wel en niet wilt blokkeren.

Geen netwerk in het buitenland
Het kan voorkomen dat T-Mobile geen netwerkovereenkomst heeft met het land waarin je je bevindt of dat de dekking van een bepaalde provider in het desbetreffende land niet voldoet in jouw omgeving. Je kunt op de website nakijken welke netwerken beschikbaar zijn.

Via de instellingen van je toestel kun je handmatig een netwerk selecteren. Komt een land niet voor in het overzicht. Dan heeft T-Mobile geen afspraken met een mobiel netwerk in dat land of is de dekking in jouw omgeving niet toereikend van die provider.

Is het probleem niet verholpen door één van de bovenstaande tips? Neem dan een kijkje in het FAQ-topic voor gebruik in het buitenland of laat een reactie achter in dit topic.
Bekijk origineel

763 reacties

Hoi FilipPolen,

Dankjewel voor je berichtje! Ik heb meteen met je meegekeken en ook gevonden waardoor dit door komt, dus geen zorgen. Er stond namelijk nog een buitenlang-blokkade actief, omdat dit gaat om een nieuw abonnement. Ik heb de blokkade natuurlijk direct voor je verwijderd, dus als je nu jouw toestel opnieuw opstart, dan zou alles weer helemaal goed moeten werken!

Laat je weten of alles het inderdaad weer goed doet? 😀

bedankt voor het helpen, alles is goed. groeten✌️
Reputatie 7
Badge +19
Hoi FilipPolen,

Dankjewel voor je berichtje! Ik heb meteen met je meegekeken en ook gevonden waardoor dit door komt, dus geen zorgen. Er stond namelijk nog een buitenlang-blokkade actief, omdat dit gaat om een nieuw abonnement. Ik heb de blokkade natuurlijk direct voor je verwijderd, dus als je nu jouw toestel opnieuw opstart, dan zou alles weer helemaal goed moeten werken!

Laat je weten of alles het inderdaad weer goed doet? 😀

Ik kan niet naar het buitenland bellen. alles is ontgrendeld in de applicatie.Beste @FilipPolen

Al je rekeningen voldaan?

Groet, Folkert

er is geen overdracht in de applicatie.
Reputatie 7
Badge +18
Ik kan niet naar het buitenland bellen. alles is ontgrendeld in de applicatie.

Beste @FilipPolen

Al je rekeningen voldaan?

Groet, Folkert
Ik kan niet naar het buitenland bellen. alles is ontgrendeld in de applicatie.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Huibert,

Ik heb je in dit topic van een reactie voorzien. Hopelijk is hiermee alles naar wens! 🙂
Kan één van de moderators mijn blokkade bellen in het buitenland opheffen? Ik heb geen betaalachterstand en heb mn instellingen goed staan!
Hoe krijg ik dit zsm geregeld?
Hoi Bas,

Dank voor je antwoord. Ik ben hier met vakantie en ik blijf niet lang. Sky Mobile is niet een van de netwerk operators die mijn telefoon hier herkent. Dus dat zal dan de verklaring zijn. Gelukkig is er wifi om contact met het thuisfront te houden.
Jammer dat ik niet kan bellen, was wel eventjes handig geweest.
Geen problemen verder.
Mooi land is het zeker.

Matthijs
Reputatie 3
Badge +11
Hey Mathijs,

Supernice zeg, Kirgizië! Ben je daar aan het reizen of is het werk gerelateerd? Ik ben natuurlijk direct voor je in ons systeem gaan kijken waar dit aan zou kunnen liggen! Wat ik je zou willen aanraden is om de netwerkinstellingen te herstellen op je telefoon. Hierdoor maak je opnieuw verbinding met het netwerk daar! In Kirgizië hebben we namelijk alleen afspraken met de provider Sky Mobile voor het bellen. Internetten en sms'en is dus niet mogelijk.

Mocht je voor een langere periode daar verblijven, dan is het misschien een idee om een lokale simkaart aan te schaffen. Uit eigen ervaring (wel andere landeren) kan ik je dit zeker aanraden! :D

Mocht je nog vragen hebben, laat het dan vooral weten. Geniet er lekker van daar, op foto's ziet het er namelijk prachtig uit!
Beste,

Als ik me handmatig op een hier beschikbaar netwerk probeer aan te melden krijg ik de reactie Uw simkaart staat de verbinding met dit netwerk niet toe. Volgens de my tmobile app heb ik geen openstaande facturen en heb ik geen blokkades. De T-Mobile dekking in het buitenland pagina doet niets. Stap 1 kies land: Kyrgizië, stap 2 kies type gebruiker: abonnement. En dan? Ik heb wel een welkom in Kyrgizië sms gehad. Maar ik kan niets.

Matthijs
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Dimitri,

Onze Klantexpert Kaassausje geeft het al terecht aan, we kunnen ook in het Engels reageren! Ik zal het in dit geval in het Nederlands en Engels doen, dan reageer je daarna zoals je wilt.:)

Ik zie terug dat jouw aansluiting onderdeel is van een grootzakelijk abonnement. Hierbij kan het bedrijf er voor kiezen om bepaalde blokkades te plaatsen op de aansluitingen. Je moet dan ook bij de telecombeheerder van jouw bedrijf zijn om na te vragen of zij/hij dit kan laten opheffen. Misschien is dit sowieso niet mogelijk, maar dat is aan jouw telecombeheerder. Wij hebben hier bericht over nodig van hem of haar, omdat diegene de beslissingen neemt over deze aansluitingen.

ENGLISH

Your subscription is a part of a larger business rateplan. For these subscriptions a company can choose to bar certain services. To get more information on this matter and see what is possible, you have to contact your telecom administrator. He or she can make decisions in regards to these subscriptions. If you need any information or help, you can contact him or her directly.

Als wij nog ergens bij kunnen helpen, laat het ons weten! / If you need any help from us, let us know! ;)
Hoi DimitriDen, welkom op het klantenforum.

Engels wordt ook geaccepteerd op het forum. Geef het gerust aan als je liever in het Engels communiceert. :)

In de app zou je het moeten vinden onder 'More > ('Settings') 'Barrings'. Die optie zou je naar 'Data & settings' moeten sturen, de vier bovenste instellingen zijn Buitenland-blokkades.

Als daar niets geblokkeerd staat, kan het zijn dat er een blokkade actief is die alleen door T-Mobile opgeheven kan worden. Een T-Mobile Moderator kan dat voor je nakijken.
Hoi,

Expat-gebruiker hier, sorry voor de armen, vertaald Nederlands.

Ik denk dat mijn oproepen / gegevens geblokkeerd zijn als ik in het buitenland ben, maar ik kan niet vinden waar ik de blokkade op de My T-Mobile-website of -app kan uitschakelen.

Alle wijzers?

Bij voorbaat bedankt,

D.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Erwin,

Ik heb ook op jouw eigen topic gereageerd. In het vervolg kun je het bij één bericht per vraag houden, zodat het niet als spam wordt gezien. Je kunt in dit topic eventuele verdere vragen stellen!
Ik zit in Roemenie voor 10 dagen en kan met geen enkel netwerk verbinden. Wat kan ik zelf doen en kunnen jullie dit misschien oplossen?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Casevaye,

Aan de wintersport, toevallig? :D

Dit heb ik direct even voor je gecontroleerd en er stond nog een blokkade op jouw aansluiting. Deze heb ik nu voor je opgeheven, zodat je weer kunt bellen. Even opnieuw opstarten zou voldoende moeten zijn!

Nog een mooie tijd in Oostenrijk!
Reputatie 7
Badge +18
Dan word het even wachten tot er een TM moderator reageert...
Hi Folkert,
Oostenrijk Go 17.2 abonnement t-mobileA
Reputatie 7
Badge +18
In welk land ben je? Heb je prepaid of een abonnement? Welke netwerk operator heb je nu in gebruik?
Op https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland kun je zien welke netwerken je per land kunt gebruiken. Bij prepaid kun je soms alleen gebeld worden.
Hi,
Ook ik kan niet bellen vanuit buitenland, maar wel gebeld worden. Heb volgens mij alle zaken die zou kunnen doen nagelopen, maar niets heeft geholpen. Kun jij wat voor mij doen?
Reputatie 3
Badge +11
Hey Imke,

Supernice om te lezen dat je jouw contract bij ons verlengd hebt met een Sim Only-abonnement! Pff ik ben jaloers, waar gaat de reis volgende week naartoe? 😃

Geen zorgen hoor, ik ben het natuurlijk direct voor je in ons systeem gaan nakijken. Daar zie ik op dit moment geen blokkades voor het buitenland. Dit komt omdat wij jou al kennen (van Prepaid), hierdoor word je niet gezien als nieuwe klant en is de blokkade niet geactiveerd.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan vooral weten, ik help je graag verder. Voor nu alvast een hele fijne vakantie!
Hoi! Ik heb gister m’n T-mobile prepaid naar een T-mobile sim only abonnement omgezet. Op jullie site stond dat dit standaard met een blokkade van 2 maanden komt wb bellen/smsen in/naar het buitenland. Ik ga volgende week op vakantie, dus zou die blokkade er graag af willen. Is dit mogelijk? M’n abonnement gaat aankomende maandag in. Alvast bedankt voor het antwoord!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bo22,

Hoe is het daar in Mallorca? :8 Vast veel lekkerder dan hier!

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat mijn vriendelijke collega jou al verder heeft geholpen! Werkt alles weer naar behoren? Als ik nog iets kan doen, hoor ik het graag!
Ik zag gisteren dat ik een factuur open had staan en een aanmaning had gekregen. Wss daarom geen service. Ik had meteen betaald en t zou binnen een uur worden opgeheven. Is nu volgende dag en nog steeds geen service. Was dit wel de oorzaak?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Danivs,

Ik heb het gelijk voor je gecheckt en er stond nog een blokkade op het gebruik van het abonnement in het buitenland. Deze heb ik direct voor je verwijderd, zodat je in het buitenland gewoon kunt bellen. 🙂 Alvast een hele goede reis en als we nog wat voor je kunnen doen dan horen we het graag van je!

Reageer