Sticky Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?


Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 4666 reacties
Wanneer je in het buitenland bent en je niet kunt bellen is dat natuurlijk erg vervelend. Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben. In dit topic zetten we ze voor je op een rijtje.
icon

Beste antwoord door Amy 1 december 2015, 10:47

Nieuw abonnement
In het verleden kwam het voor dat een nieuw abonnement een automatische blokkade kreeg. Dit is sinds mei 2017 niet meer het geval. Het kan echter zo zijn dat je wellicht daarvoor een contract af hebt gesloten en vervolgens nooit gebruik hebt hoeven maken van jouw aansluiting in het buitenland. In sommige gevallen kan dit betekenen dat de blokkade nog actief is.

Openstaande factuur
We vergeten allemaal in alle drukte weleens om een factuur te voldoen. Dit kan er toe leiden dat je een blokkade op de simkaart hebt staan voor het gebruik vanuit en naar het buitenland. Het is daarom altijd handig om via My T-Mobile na te gaan of er een factuur openstaat. De rekening of rekeningen kunnen direct via iDeal voldaan worden via de button op My T-Mobile, onder het kopje 'Facturen'.

Blokkade
Het kan zijn dat je ooit zelf een blokkade hebt geplaatst op het gebruik van jouw aansluiting in het buitenland. Je kunt dit controleren op My T-Mobile onder 'Gegevens & Instellingen', bij het kopje 'Blokkades'. Hier kun je precies instellen wat je wel en niet wilt blokkeren.

Geen netwerk in het buitenland
Het kan voorkomen dat T-Mobile geen netwerkovereenkomst heeft met het land waarin je je bevindt of dat de dekking van een bepaalde provider in het desbetreffende land niet voldoet in jouw omgeving. Je kunt op de website nakijken welke netwerken beschikbaar zijn.

Via de instellingen van je toestel kun je handmatig een netwerk selecteren. Komt een land niet voor in het overzicht. Dan heeft T-Mobile geen afspraken met een mobiel netwerk in dat land of is de dekking in jouw omgeving niet toereikend van die provider.

Is het probleem niet verholpen door één van de bovenstaande tips? Neem dan een kijkje in het FAQ-topic voor gebruik in het buitenland of laat een reactie achter in dit topic.
Bekijk origineel

773 reacties

Bellen vanuit Italie werkt, vreemd die blokkade, maar fijn dat het snel is opgelost.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi FilipPolen,

Dankjewel voor je berichtje! Ik heb meteen met je meegekeken en ook gevonden waardoor dit door komt, dus geen zorgen. Er stond namelijk nog een buitenlang-blokkade actief, omdat dit gaat om een nieuw abonnement. Ik heb de blokkade natuurlijk direct voor je verwijderd, dus als je nu jouw toestel opnieuw opstart, dan zou alles weer helemaal goed moeten werken!

Laat je weten of alles het inderdaad weer goed doet? 😀
Oops! 🙈 dank je wel Thalina!
Dank je wel, het heeft op een of andere manier geholpen want ik ben weer met mijn nl nummer bereikbaar.
Ja, alles werkt weer naar behoren. Dank je
@thalina, gisteren heb ik handmatig T-Mobile gekozen, wat niet hielp. Zojuist opnieuw geprobeerd, en nu hielp het wel. Wel kreeg ik een sms alsof ik zojuist in USA aangekomen was, maar dat was ik al ruim een week. En de eerste week werkte het prima.
Jaaa...ben inmiddels geholpen. Het werkt. Dank voor de service van alle tmobile medewerkers die me geholpen hebben!
Hallo Thalina, we kunnen nu idd weer bellen met het thuisfront. Bedankt voor de snelle reactie. Groetjes, Rob
Beste Hajar,

Het werkt weer. Bedankt!
Wel gek dat dit automatisch aanstaat, maar fijn dat het is opgelost!

Groetjes!

Hi Pieter,

Wat gaaf dat je in Singapore bent. Ik hoop dat je het naar je zin hebt. Ik ben voor je gaan kijken en zie dat je een blokkade hebt staan voor bellen in het buitenland. Ik heb de blokkade direct verwijderd zodat je weer kan bellen. Als je jouw toestel even uit en aan zet dan zou het moeten werken.

Ik wens je heel veel plezier daar en ik hoor graag of alles weer naar behoren werkt! :)
Zojuist gebeld met t-mobile en ik ben weer bereikbaar. Bedankt Bram !
Reputatie 7
Badge +15
@Bart & Martijn,

Wauw! Op die locaties heb je toch helemaal geen telefoon nodig! Gewoon genieten van de mooie omgeving! ;)🆒

Nu even serieus: Ik kan mij goed voorstellen dat het onhandig is dat je niet goed bereikbaar bent! Er was bij jullie beiden nog een blokkade actief op het gebruik in het buitenland. Deze heb ik zojuist verwijderd. Houd er rekening mee dat het netwerk op jullie locaties niet overal even goed is. Op deze pagina kun je per land zien welk netwerk je het beste kunt selecteren. Ook kun je onderaan de pagina de dekkingskaart per land bekijken.

Laten jullie het weten als er nog vragen zijn?
Hallo Thalina,super bedankt!! Ik kan weer bellen.gr hans
Hi David,
Super bedankt voor je reactie en het oplossen van het probleem!
Ik kan nu gelukkig weer bellen.
Fijne dag!
Reputatie 7
Badge +20
@Marco & Jenny

Hoe is jullie vakantie in Oostenrijk? :D

Er staan geen actieve blokkades op jullie gebruik in het buitenland en jullie hebben nog genoeg beltegoed. Het probleem zal in dit geval in de instellingen of provider zitten. Hebben jullie al handmatig een andere provider geselecteerd? In Oostenrijk kun je met PrePaid gebruikmaken van T-Mobile of Hutchison Drei, op de netwerken van de andere providers kun je helaas niets met PrePaid.

Als dit geen effect heeft gehad, kunnen jullie dan aangeven of het bij alle nummers gebeurt en of jullie +31 voor het telefoonnummer hebben staan. Op deze manier kunnen we kijken of het daar wellicht verkeerd gaat.

Hopelijk lukt het met een andere provider wel! We horen graag hoe het verlopen is.
David,

De vakantie is prima.
Wat je voorstelde een andere provider te selecteren hebben we gedaan. T-mobile Austria hebben we geselecteerd. Hutchinson Drei kunnen we niet vinden.
Ook hiermee lukte het niet. We hebben naar verschillende kengetallen in Nederland proberen te bellen. Allemaal met +31 ervoor.

Wat wel lukt is bellen naar mobiel in Nederland.

Hopelijk kun je ons verder helpen.

Marco en Jenny
Beste Hcblids en Hajar,
Hartelijk dank voor de moeite, ik kan weer bellen!
Mvg. Chantal
Amy bedankt, Amy bedankt, Amy Amy Amy bedankt! Of te wel het werkt!
Ha Hajar, Het is eindelijk gelukt. Moest inderdaad handmatig even mn netwerk switchen. Dankje!
Beste Thalinna,
Het probleem was inderdaad de blokkades die ik op mijn mobiel hadden ingesteld.
Het netwerk wat ik nu heb geselecteerd is Vodafone / t-mobile.
Op de plaats waar wij vertoeven is het altijd al moeilijk geweest om verbinding met een netwerk te verkrijgen.( Costa del Silencio)
Uiteraar dank ik je voor deze snelle reactie.
Met een vriendelijke groet,
Jan Berends
Reputatie 7
Badge +15
@Biker,

Sorry, hopelijk heb je er niet al te veel last van gehad! Ik heb de blokkade net voor je verwijderd. 🙂

@Steven25

Wij vinden het ook erg dat er klanten zijn die soms een blokkade hebben waardoor ze niet kunnen bellen. Bij jou is dit niet het geval. Kunnen we je verder ergens me helpen?
Van de zotte dat je inderdaad meteen om compensaties gaat lopen vragen...

Zou fijn voor je zijn als het spoedig wordt opgelost, niets zo vervelend als onbereikbaar zijn als je daar wel vanuit ging. Echter, een forum opkomen en als allereerste reactie om compensatie gaan vragen...

"Pretty please with a cherry on top", werkt beter... Fijn weekend!
Dank je wel voor de zeer snelle service. Ik kan inderdaad nu gewoon bellen.
Hoi FilipPolen,

Dankjewel voor je berichtje! Ik heb meteen met je meegekeken en ook gevonden waardoor dit door komt, dus geen zorgen. Er stond namelijk nog een buitenlang-blokkade actief, omdat dit gaat om een nieuw abonnement. Ik heb de blokkade natuurlijk direct voor je verwijderd, dus als je nu jouw toestel opnieuw opstart, dan zou alles weer helemaal goed moeten werken!

Laat je weten of alles het inderdaad weer goed doet? 😀


bedankt voor het helpen, alles is goed. groeten✌️
@Thalina, het werkt. dank je
@Thalina: Voor mekaar. Bedankt!

Reageer