Beantwoord

Ik kan niet bellen of internetten in het buitenland!

• 27 augustus 2019
  • 7 reacties
  • 395 Bekeken

Hallo! Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen! 🙂
Afgelopen zaterdag namiddag heb ik een nieuwe sim gehaald en geactiveerd en die deed het perfect in nederland totdat ik gisteravond, maandagavond, aankwam in portugal. Ikkan niet internetten of bellen. Mijn telefoon geeft alleen noodoproepen aan. Ik heb alle blokkades gecontroleerd op mytmobile en in mijn telefoon. Data en roaming staan aan.
Wie oh wie kan me helpen?

Veel dank!
icon

Beste antwoord door Mitch 30 augustus 2019, 09:33

Hoi @sallie2

Wat ongelukkig dat je nog geen verbinding hebt kunnen maken. Wat zijn de laatste drie cijfers van de simkaart die je nu gebruikt? Welk toestel gebruik je? Zou je eens de netwerkinstellingen kunnen resetten? Hiermee gaan wel je opgeslagen wifi-wachtwoorden verloren. Wat zie je als je probeert handmatig een (ander) netwerk te selecteren?

Ik zie verder geen blokkades actief dus in theorie zou je simkaart moeten werken. We kunnen geen simkaart versturen naar een buitenlands adres. Een simkaart kan in beginsel enkel naar het adres wat staat geregistreerd. Ik ben in ieder geval benieuwd naar je bevindingen, weet dat we je hiermee graag willen helpen.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo @sallie2

Heb je een nieuw abonnement afgesloten? In dat geval kan er nog een extra blokkade op staan. Even wachten tot er een moderator reageert...

Groet, Folkert
Hey bedankt voor je reactie! Nee geen nieuw abbonement, gewoon een vervangende simkaart. /:
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Sallie2,

Ik heb direct gecontroleerd op blokkades, maar die heb je niet. Dat zou betekenen dat je wel gewoon gebruik moet kunnen maken van de simkaart in het buitenland.

Kun je eens handmatig proberen te switchen tussen de providers MEO, NOS of Vodafone? Dit zijn de drie providers waarmee wij in Portugal een overeenkomst hebben, dus die zouden moeten werken. Lukt het niet, kun je dan eens proberen of het wel lukt als je jouw simkaart in een ander toestel stopt? En hoe gaat het als je een ander simkaartje in jouw toestel stopt?
Hey Jaimy,

Bedankt voor je bericht! Ik heb geprobeerd met andere providers te connecten en dat lukt niet. Ik heb de simkaart in een andere telefoon gestopt en dat werkt ook niet.
Ik heb geen nieuwe simkaart om dat te proberen en ik ben de komende 6 weken in het buitenland.
Kunnen jullie een nieuwr simkaart naar mijn adres hier in Portugal sturen?

Bedankt!
Ik weet inmiddels zeker dat het mijn simkaart is en niet het toestel. Het is alleen zo vreemd dat de sim het in NL wel deed.
De sim werkt ook niet in een ander toestel.

Ik hoop dat jullie een nieuwe sim kunnen opsturen!!

Bedankt! 🙂
Reputatie 5
Badge +4
Hoi @sallie2

Wat ongelukkig dat je nog geen verbinding hebt kunnen maken. Wat zijn de laatste drie cijfers van de simkaart die je nu gebruikt? Welk toestel gebruik je? Zou je eens de netwerkinstellingen kunnen resetten? Hiermee gaan wel je opgeslagen wifi-wachtwoorden verloren. Wat zie je als je probeert handmatig een (ander) netwerk te selecteren?

Ik zie verder geen blokkades actief dus in theorie zou je simkaart moeten werken. We kunnen geen simkaart versturen naar een buitenlands adres. Een simkaart kan in beginsel enkel naar het adres wat staat geregistreerd. Ik ben in ieder geval benieuwd naar je bevindingen, weet dat we je hiermee graag willen helpen.
Hey Mitch bedankt voor je bericht! Het is inmiddels gelukt! Ik heb handmatig een netwerk geselecteerd en daar connect 'ie nu mee. Vreemd want eerder lukte dat niet. Nou ja ik ben blij in ieder geval! Merci!

Reageer