Vraag

In Nieuw Zeeland, kan niet bellen, gebeld worden of SMS sturen. Maar ik ontvang wel SMS.

• 13 oktober 2019
  • 2 reacties
  • 703 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Kan sinds kort niet gebeld worden op mijn prepay 06 nummer. Ik ben sinds April in Nieuw Zeeland, en wil bereikbaar blijven voor familie. Tot voor kort kon ik gebled worden, maar sinds een paar weken niet meer.

SMS sturen werkt niet, maar ontvangen lukt weer wel. Ik krijg regelmatig SMSjes van T-mobile, met aanbiedingen enzo. Ben niet geblokkeerd, heb ook geen blokkades, tegoed is opgewaardeerd. Het netwerk waar ik ben aangesloten (2degrees) staat in de lijst van netwerkproviders op jullie site.

Kortom ... radeloos!
blucap

2 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Als je 6 maanden het nummer niet zelf actief gebruikt, dan krijg je een dergelijke blokkade.
https://www.t-mobile.nl/mobiel/prepaid

Ik gebruik mijn PrePaid maar heel soms, maar nu kan ik helemaal niet meer bellen. Hoe kan dit?

Als je jouw PrePaid-simkaart meer dan 6 maanden niet actief gebruikt, dan plaatst T-Mobilevoor een periode van 30 dagen een blokkade op de simkaart. Deze blokkade zorgt er voor dat je het nummer niet meer kunt gebruiken. Voordat we de blokkade plaatsen ontvang je drie sms-berichten als aankondiging. Doe je binnen 30 dagen een opwaardering (online, online met een opwaardeerkaart of via My T-Mobile)? Dan wordt de blokkade automatisch verwijderd (dit kan maximaal 24 uur duren) en kan je het nummer weer gebruiken. Doe je geen opwaardering? Dan wordt de simkaart na 30 dagen alsnog afgesloten van ons netwerk.

Dank voor je antwoord. Echter, ik heb alleen geen SMS ontvangen met een aankondiging van een blokkade. Wél smsjes met reclame. Het zou beter zijn als T-mobile hier wat duidelijker te werk gaat. 

Reageer