Vraag

Internationaal bellen

• 26 december 2018
  • 8 reacties
  • 764 Bekeken

I have just started a new contract with T-mobile and now my phone does not allow me to call an international number. Please help. My plan has been set up to make international calls, but I have a message that the phone call is not allowed when I try to call.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hi Jordan,

Login at Mijn T-Mobile, goto Gegevens & Instellingen, Blokkades and check if calling to international numbers is set to Toestaan.

Regards, Folkert
yes, thank you for your answer. It has already been set up to enable international calling and texting.
Reputatie 7
Badge +18
yes, thank you for your answer. It has already been set up to enable international calling and texting.

Just wait for a moderator to respond tomorrow...
Any other thoughts?
Reputatie 7
Badge +18
Any other thoughts?

Not at the moment. Moderators can look into your account and settings. They will be online tomorrow morning.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jordan,

I checked you settings and you had a barring for international calls. I removed the barring so if you restart your device you will be able to make international calls. I hope I have provided you with a sufficient solution.

I wish a you a happy new year! 🙂
Beste t-mobile,

Als ik naar een buitenlands nummer wil bellen is dit niet toegestaan. In het verleden kon dit wel altijd. Kunnen jullie mij hierbij helpen zodat het wel weer kan?
Er staan geen rekeningen open of dergelijke en naar mijn weten in heb ik nooit bellen naar buitenlandse nummers geblokkeerd.
Graag hoor ik van jullie.

Met vriendelijke groeten,

Michael
Reputatie 2
Badge +1
Hoi @michaelleurs,

Dat is natuurlijk niet handig, ik ga je direct helpen! Ik zie dat er nog een vrij oude blokkade actief is voor het bellen naar het buitenland. De blokkade heb ik direct voor je verwijderd, als je jouw toestel even uit- en aanzet dan kun je daarna direct weer bellen naar buitenlandse nummers!

Reageer