Beantwoord

Internet bereik in het buitenland

• 9 augustus 2016
  • 8 reacties
  • 118 Bekeken

Hallo,

Ik ben een fanatieke Pokémon Go speler en heb voor 1000MB aan internet gekocht voor het buitenland. Nu is het zo dat elke keer als ik het spel op start, dat bij mijn bereik logo een H/H+ komt te staan en het spel niet opstart. Als ik andere dingen op internet doe blijft het gewoon bij 3G. Enig idee wat hier aan de hand is?

Mvgr. Michiel
icon

Beste antwoord door Thalina 10 augustus 2016, 09:24

@Michieltjee,

Allereerst welkom op het forum!

Inderdaad niet handig als het spel niet wilt opstarten! Ik zie dat Kaassausje al heeft uitgelegd wat H/H+ inhoudt. Ik ben nog even in het systeem gedoken en ik zie dat je in ieder geval geen blokkades hebt. Ook heb je nog voldoende MB's van jouw L-pas. Ik zie dat je verbonden bent met Orange, kun je eens handmatig een ander netwerk kiezen? Op dit moment ervaren sommige klanten namelijk problemen met het Orange-netwerk in Frankrijk. Kun je verder aangeven of je op andere plekken wel gewoon 4G hebt? Want met Orange en Bouygues zou je zelfs 4G moeten hebben. Kun je behalve het spel wel gewoon goed internetten, bellen en/of sms'en? Als je alleen problemen hebt met het spel, kun je dan eens de app verwijderen en daarna opnieuw installeren? Als je bent ingelogd met jouw Gmail-account, verlies je niets van jouw spelgegevens.

Een hoop vragen, maar met deze info kunnen we achterhalen waar het probleem ligt. Ik zie je reactie graag tegemoet!
Bekijk origineel

8 reacties

dat spel trekt te veel dus schakelt hij vanzelf naar h/h . ik heb internet europa en daar doet dat spel het wel mee.
H/H+ is iets beter dan 3G, dus dat het spel het niet doet is raar. We hebben dit hulptopic om eens door te nemen als je niet helemaal bekend bent met de precieze volgorde van de netwerken en wat het allemaal inhoudt.

Andere dingen via internet werken wel gewoon zoals ze horen?
Je Travel&Surf pas is actief?
Waar bevind je je momenteel?
Van welke telefoon maak je gebruik?
Hoe oud is de simkaart?
Is de simkaart beschadigd/geknipt?
Ik heb mijn Europese MB's al opgemaakt en daar werkte het wel mee.

Alles werkt voor de rest wel zoals het hoort met internet. Mijn pas is actief en ik heb ongeveer 2 weken geleden een nieuwe mobiel (Huawei P9 Lite) met een nieuwe simkaart gekocht bij tmobile...
Reputatie 6
Badge +17
@Michieltjee,

Allereerst welkom op het forum!

Inderdaad niet handig als het spel niet wilt opstarten! Ik zie dat Kaassausje al heeft uitgelegd wat H/H+ inhoudt. Ik ben nog even in het systeem gedoken en ik zie dat je in ieder geval geen blokkades hebt. Ook heb je nog voldoende MB's van jouw L-pas. Ik zie dat je verbonden bent met Orange, kun je eens handmatig een ander netwerk kiezen? Op dit moment ervaren sommige klanten namelijk problemen met het Orange-netwerk in Frankrijk. Kun je verder aangeven of je op andere plekken wel gewoon 4G hebt? Want met Orange en Bouygues zou je zelfs 4G moeten hebben. Kun je behalve het spel wel gewoon goed internetten, bellen en/of sms'en? Als je alleen problemen hebt met het spel, kun je dan eens de app verwijderen en daarna opnieuw installeren? Als je bent ingelogd met jouw Gmail-account, verlies je niets van jouw spelgegevens.

Een hoop vragen, maar met deze info kunnen we achterhalen waar het probleem ligt. Ik zie je reactie graag tegemoet!
Hoi Thalina,

Bedankt voor de uitgebreide reactie! Ik heb net gekeken maar de enige netwerken die ik kan kiezen zijn: orange 3g of 2g, en F SFR 3g of 2g. Ik heb de F SFR 3g aangeklikt.maar dan komt er een.G bovenin te staan...daarmee heb ik ook geprobeerd maar dat is aanzienlijk langzamer. Nu ik weer op de orange zit.heb ik weer H+. Het probleem doet zich nog steeds voor alleen bij het opstarten van dat spel, voor de rest doet alles het prima! Ook heb ik.het spel opnieuw gedownload en werkt helaas niet...
Reputatie 7
Badge +20
Hey Michieltjee,

Jammer genoeg zijn de problemen met Orange er nog steeds, dus we raden dan ook aan om deze zoveel mogelijk te vermijden, omdat de netwerkervaring ondermaats kan zijn. Als het met F SFR wel werkt, maar langzaam, dan is dat toch de beste optie.

Het opnieuw downloaden maakt in dit geval inderdaad geen verschil, de oorzaak is in dit geval het netwerk en niet de app zelf. De app is zeer afhankelijk van GPS en het netwerk, vandaar dat dit in het buitenland lastiger kan zijn dan in Nederland.

Hopelijk lukt het toch om zo nu en dan je pokeballs uit te gooien! 😉
Vandaag ga ik dan weer terug naar nederland, dus ik laat de problemen achter me. Maar nog steeds heel erg bedankt voor ieders hulp!

Mvgr. Michiel
Reputatie 7
Badge +20
Hey Michiel,

Graag gedaan, jammer dat je geen Pokémon hebt kunnen vangen.. Hopelijk vang je er weer genoeg wanneer je op Nederlandse bodem bent! 🙂

Reageer