Vraag

Internet buitenland werkt niet goed op Sony Xperia Z5 Premium

• 31 december 2016
  • 4 reacties
  • 328 Bekeken

goedenavond me tellefoon sony xperia z5 premium werkt buitenland bundel niet.
hij geeft aan dat me internet instellingen niet klopen maar deze zijn de zelfde als in nederland, en heb geprobeert ze te veranden maar geen verandering.
ik las dat er zo iets van een blokade is hoe kan ik hier van af komen al 3 jaar klant bij t-mobile en voor het eerst met deze tellefoon dit probleem.

groet

4 reacties

Reputatie 6
Hallo s.boogaard,

Welkom op het forum!

Aan je instellingen hoef je inderdaad niks te veranderen. Je geeft aan dat je huidige telefoon niet in het buitenland werkt, heeft het voorheen met een andere telefoon wel gewerkt? De dataroaming staat aan op je huidige telefoon? Heb je recentelijk je abonnement verlengd? Dan zou het kunnen dat er inderdaad een blokkade actief staat.

Een medewerker kan dit voor je nakijken, echter zal dit pas maandag bekeken worden.

Wanneer je ondertussen nog andere vragen hebt, let us know!
hallo bedankt voor je antwoord hiervoor had ik de z3 en die werkte prima.
dit abo heb ik al een tijd geleden en sinds dien werkt hij soms wel en soms geeft hij aan dat ik de verkeerde internet instelling heb en stuurt hij me naar een website van t-mobile met instellingen
moet ik een medewerker hievoor bellen?
Reputatie 6
Hoi,

Vreemd dat de problemen dan sporadisch zijn. Wanneer je de instellingen veranderd, werkt het wel begrijp ik?

Nee, je hoeft geen medewerker te bellen, zij pakken vanzelf jouw topic op en zullen dan samen met jou kijken waar het probleem zit.

Nog even geduld!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi S.Bogaard,

Dat is inderdaad niet handig zeg! Ik zie dat Koen al een aantal vragen heeft gesteld (dankjewel!). Ik heb gelijk in het systeem gekeken of je misschien een blokkade hebt, maar dat is niet het geval. Ook zie ik dat je op dit moment verbonden bent met een netwerk in het buitenland en voldoende MB's over hebt om te internetten. Gaat het echt alleen om internet of kun je soms ook niet bellen, gebeld worden en/of sms'en? Voor alle zekerheid vraag ik het toch nog even: heb je gecontroleerd of dataroaming aanstaat bij jouw instellingen? Ga daarvoor naar Instellingen > Meer > Mobiele Netwerken > Gegevensroaming > Roaming > daar moet je Nationaal en Internationaal kiezen. Op het scherm ervoor (bij Gegevensroaming) moet je 'Roaming in de EU' uitvinken. Lukt het dan wel om gebruik te maken van internet?
Mocht het niet lukken, kun je dan eens handmatig verbinding maken met een andere provider? Ik zie trouwens ook dat je een aantal MB-aanvullers voor in het buitenland hebt aangeschaft en ook hebt opgemaakt. Hier heb je ook sms'jes over ontvangen. Zodra deze MB's op zijn, kun je geen gebruik meer maken van internet totdat je een nieuwe pas aanschaft. Kan het hierdoor misschien komen?

Een hoop vragen! Ik hoop dat het probleem is opgelost door een van bovenstaande tips. Mocht dat niet het geval zijn, dan ga ik samen met jou kijken naar een andere oplossing!

Reageer