Beantwoord

Internet en bellen in Amerika

• 16 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 12648 Bekeken

Wat moet ik doen om in de USA te kunnen internetten en bellen met met mijn iPhone? Welke (tijdelijke) aanvulling heb ik dan nodig
icon

Beste antwoord door David 16 augustus 2017, 16:08

Hey Joost,

Altijd verstandig om jezelf even goed te laten informeren! 🙂

Sowieso moet jouw iPhone natuurlijk de juiste instellingen hebben, zodat het toestel internetten in het buitenland toelaat. Hier vind je instructies om dit te controleren en eventueel aan te passen. Bellen is sowieso mogelijk, houd er alleen wel rekening mee dat je het goede landnummer voor het telefoonnummer zet. Dus +316 in plaats van 06. Ik heb daarnaast ook even gekeken of er een blokkade staat op het gebruik in het buitenland, maar dat is sowieso niet het geval. Met de juiste instellingen en provider moet het goed komen!

Om te kunnen internetten heb je wel een Travel & Surf-pas nodig. Amerika valt onder zone 2, dus dan weet je gelijk hoeveel zo'n pas kost, hoeveel MB je krijgt en hoeveel dagen deze pas geldig is. Op deze pagina kun je trouwens vinden wat de tarieven zijn in Amerika, voor bellen, SMS'en, enzovoorts.

Lees het allemaal even op je gemak door en als je dan nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je! Alvast een fijne reis!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Joost,

Altijd verstandig om jezelf even goed te laten informeren! 🙂

Sowieso moet jouw iPhone natuurlijk de juiste instellingen hebben, zodat het toestel internetten in het buitenland toelaat. Hier vind je instructies om dit te controleren en eventueel aan te passen. Bellen is sowieso mogelijk, houd er alleen wel rekening mee dat je het goede landnummer voor het telefoonnummer zet. Dus +316 in plaats van 06. Ik heb daarnaast ook even gekeken of er een blokkade staat op het gebruik in het buitenland, maar dat is sowieso niet het geval. Met de juiste instellingen en provider moet het goed komen!

Om te kunnen internetten heb je wel een Travel & Surf-pas nodig. Amerika valt onder zone 2, dus dan weet je gelijk hoeveel zo'n pas kost, hoeveel MB je krijgt en hoeveel dagen deze pas geldig is. Op deze pagina kun je trouwens vinden wat de tarieven zijn in Amerika, voor bellen, SMS'en, enzovoorts.

Lees het allemaal even op je gemak door en als je dan nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je! Alvast een fijne reis!
Dag David, dank je wel voor je antwoord. Ik denk dat ik er zo wel uitkom. In de USA zal in dan een T&S pas aanschaffen.
Ik had deze vraag gesteld, omdat ik vorig jaar in Duitsland een vervelende ervaring had met T&S en toen niet wist hoe ik dit kon communiceren met T-Mobile. Ik had een pas aangeschaft en op het moment dat ik hem wilde gebruiken was het saldo in een keer helemaal op, zonder dat ik een seconde had kunnen interneren. Toen heb ik een duurdere pas genomen omdat ik dacht dat de eerste te klein was. Deze grotere pas heb ik toen maar gedeeltelijk opgebruikt. Ik baalde daar wel van. Zeker omdat ik dit toen niet aan jullie kon teruggeven, geen contact kon krijgen! Bij deze, misschien kun je daar nog iets mee. Mvg Joost van Rije. Een overigs verder tevreden klant.

Reageer