Beantwoord

Internet Europa in Servië?

• 18 juli 2014
  • 2 reacties
  • 1870 Bekeken

Ik heb een bundel internet Europa. Valt Servië daarbinnen? Zo niet os het dan verstandig mijn data roaming uit te zetten?
icon

Beste antwoord door Razza 19 juli 2014, 13:42

Hoi Antonia,

Goed dat je dit van te voren bij ons navraagt. Servië is een Zone 2 land. Dit betekent dat je geen gebruik kan maken van de MB's binnen je Internet Europa bundel. Wat je wel kan doen is een Travel & Surf pas aanschaffen. Hiermee kan je voor een kortere periode een internet bundel aanschaffen voor in bijvoorbeeld Servië.

Je kunt kiezen voor de volgende Travel & Surf passen:

- M-pas: regelmatig internetten met 100 MB, € 14,99 en 7 dagen geldig (€ 0,15 per MB)
- S-pas: soms internetten met 50 MB, € 9,99 en 72 uur geldig (€ 0,20 per MB)
- XS-pas: even internetten met 15 MB, € 4,99 en 24 uur geldig (€ 0,33 per MB)
- Betalen per MB: € 2,50 per MB

Als je in het buitenland bent dan kan je standaard geen gebruik maken van het mobiele data netwerk. Op deze manier weet je zeker dat je geen onverwachte kosten krijgt. Het is pas mogelijk om te internetten als je hebt aangegeven op welke manier je dat wilt doen. Bijvoorbeeld betalen per MB of een Travel & Surf pas. Dit betekent dus dat je roaming niet hoeft uit te schakelen, dit wordt automatisch al voor je gedaan zodra je de grens overgaat.

Mocht het zijn dat je bijvoorbeeld hebt aangegeven dat je wilt betalen per MB en geen gebruik meer wilt maken van internet dan kan je roaming wel uitschakelen in de instellingen van je toestel.

Ik hoop dat mijn uitleg volledig en duidelijk is. 🙂
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Antonia,

Goed dat je dit van te voren bij ons navraagt. Servië is een Zone 2 land. Dit betekent dat je geen gebruik kan maken van de MB's binnen je Internet Europa bundel. Wat je wel kan doen is een Travel & Surf pas aanschaffen. Hiermee kan je voor een kortere periode een internet bundel aanschaffen voor in bijvoorbeeld Servië.

Je kunt kiezen voor de volgende Travel & Surf passen:

- M-pas: regelmatig internetten met 100 MB, € 14,99 en 7 dagen geldig (€ 0,15 per MB)
- S-pas: soms internetten met 50 MB, € 9,99 en 72 uur geldig (€ 0,20 per MB)
- XS-pas: even internetten met 15 MB, € 4,99 en 24 uur geldig (€ 0,33 per MB)
- Betalen per MB: € 2,50 per MB

Als je in het buitenland bent dan kan je standaard geen gebruik maken van het mobiele data netwerk. Op deze manier weet je zeker dat je geen onverwachte kosten krijgt. Het is pas mogelijk om te internetten als je hebt aangegeven op welke manier je dat wilt doen. Bijvoorbeeld betalen per MB of een Travel & Surf pas. Dit betekent dus dat je roaming niet hoeft uit te schakelen, dit wordt automatisch al voor je gedaan zodra je de grens overgaat.

Mocht het zijn dat je bijvoorbeeld hebt aangegeven dat je wilt betalen per MB en geen gebruik meer wilt maken van internet dan kan je roaming wel uitschakelen in de instellingen van je toestel.

Ik hoop dat mijn uitleg volledig en duidelijk is. 🙂
Dank voor de reactie. Had al een M pas gekocht. Ik had gehoord dat Roemenie en Bulgarije weer wel in de bundel zitten. Gaat dat automatisch weer werken?

Reageer