Beantwoord

Internet Europa uitzetten

• 14 februari 2013
  • 36 reacties
  • 3036 Bekeken

Hallo, 
Mijn naam is Susan Franzen. Ik heb in januari, toen ik verwachtte voor langere tijd naar het buitenland te gaan, Internet Europa aangezet via mijn My T-Mobile. Heel simpel en snel geregeld via abonnement wijzigen. 
Helaas is het anders gelopen en ben ik weer terug in NL, dus ik probeer via My T-Mobile (weer abonnement wijzigen) Internet Europa uit te zetten, maar als ik het vinkje uitzet en klik op 'verder', laadt hij gewoon weer dezelfde pagina, met het vinkje bij Internet Europa weer aan. Hoe kan ik dit oplossen en Internet Europa weer uitzetten?

Met vriendelijke groet,
Susan 
icon

Beste antwoord door edro 14 februari 2013, 12:09

Hallo Sue1982, welkom op het T-Mobile Forum!

Vervelend dat je plannen anders zijn gelopen!

Internet Europa tussentijds uitschakelen kan niet.
Deze bundel loopt vanaf activatie tot het einde van de minimale contractsperiode.
(Voor kortere periodes is er daarvoor Travel & Surf met z'n dag-/weekpassen.)

Hoe lang loopt je contract nog?
Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 5
Hallo Sue1982, welkom op het T-Mobile Forum!

Vervelend dat je plannen anders zijn gelopen!

Internet Europa tussentijds uitschakelen kan niet.
Deze bundel loopt vanaf activatie tot het einde van de minimale contractsperiode.
(Voor kortere periodes is er daarvoor Travel & Surf met z'n dag-/weekpassen.)

Hoe lang loopt je contract nog?
Reputatie 2
Hi Susan Franzen,

Ik heb hetzelfde probleem, de indruk op de website wordt gewekt dat de bundel gewoon weer uit te vinken is terwijl je uiteindelijk je hele contractduur aan vast zit.

Ik zou het coulant vinden van T-mobile als:

1. duidelijk waarschuwing komt by "my t-mobile"  over dat het niet uit te zetten is tijdens contractduur

2. het bij zowel mij en Susan e.a. het uitgezet kan worden aangezien wij er geen gebruik van maken.
Reputatie 2
Ik zit er zelf nog voor anderhalf jaar aan vast terwijl ik het maar een week nodig had.
Reputatie 5
@Sue1982 & @vivango ik snap dat jullie er van balen dat de Internet Europa Bundel gedurende de volledige contractperiode geactiveerd is. Echter worden deze voorwaarden duidelijk omschreven op deze pagina op de T-Mobile website. Bij het aanvinken van de bundel staat ook een duidelijke verwijzing naar deze pagina. Wanneer je minder vaak in het buitenland bent kun je beter gebruikmaken van Travel&Surf.

Mocht er iets nog onduidelijk zijn dan zie ik jullie bericht graag tegemoet.
Hmm nu begrijp ik waarom ik deze bundel niet uit kan zetten.

Ik heb ook altijd gedacht dat ik deze bundel ook gewoon weer zou kunnen uitzetten indien gewenst.
Als ik had geweten dat ik er nog anderhalf jaar voor niets aan vast bleef zitten had ik de bundel nooit genomen.

Kan dit echt niet verandert?

Waarom kun je de bundel niet annuleren?

Vind het niet bepaald klantvriendelijk.
Reputatie 5
@marco298
Welkom op het forum!

100mb een week voor 14,95
versus 500mb (daarna onbeperkt maar langzamer) voor hetzelfde bedrag per maand...
Veel voordeliger dus, maar met als nadeel dat het een "blijvend" onderdeel wordt van je abonnement.

Of T-Mobile dat uit wil zetten?
Klantvriendelijk is het wel maar waar is T-Mobile in deze ingebreke gebleven?

Ik vind de voorwaarden duidelijk.
Wat is jouw argument waarvoor T-Mobile, in jouw geval, een uitzondering moet maken?
Reputatie 2
Edro, het staat helemaal weggestopt en het zijn niet de punten die mensen gaan zoeken als ze op vakantie gaan.

Graag wil ik jullie contract zien die ik zogenaamd getekend zou hebben door alleen een checkbox aan te vinken en dit zal ik bespreken met mijn advocaat.

Gaarna een reaktie.
Reputatie 6
Badge +16
@vivango

Op de Informatie pagina die Tom eerder had gedeeld staat onder het kopje "Dit moet je weten over Internet Europa" het volgende: Deze Voordeelbundel van € 14,99 per maand geldt voor de gehele looptijd van je contract.

Wij bewaren helaas geen contracten waarin geregistreerd staat dat er een bundel is aangevinkt door de klant. Het is ook niet noodzakelijk om een contract te ondertekenen tijdens je abonnement als je een bundel toevoegt of verwijdert. 🙂
Reputatie 2
Een checkbox aanvinken is echt nog wat anders dan voor een feature dan gelijk een heel contract tekenen.

Lijkt erop dat er niks hard gemaakt kan worden. Nogmaals als jij het niet wilt doen, wil ik je baas spreken hierover.
Reputatie 6
@vivango

Er staat bij 'meer informatie' vermeld dat deze bundel voor de rest van de contractsperiode wordt geactiveerd. Ook is het niet alleen een 'vinkje' plaatsen, bij het bevestigen wordt nogmaals getoond welke wijzigingen je aangebracht hebt. Deze accepteer je door de wijzigingen door te voeren.
Er staat: "Deze Voordeelbundel van € 14,99 per maand geldt voor de gehele looptijd van je contract." Dit kan ook heel makkelijk verward worden met "Deze voordeelprijs van €14,99 p/m geldt voor de gehele looptijd."

Bovendien zit deze zin verweg gestopt op de website. Als je weet waar het staat kun je er met 5 muisklikken komen. Waarvan de laatste klik het uitklappen van de  "+" voor "Dit moet je weten over Internet Europa". Dit staat ook nog helemaal onderaan de pagina.

Ter vergelijking, ik kan met 5 muisklikken ook de iPhone 5 bestellen met 2 jaar abonnement (totaal kosten: bijna €3500!!)

Ik vind dit allemaal erg onduidelijk en het lijkt bijna of T-Mobile moeite heeft gedaan om deze informatie goed weg te stoppen. Het is toch niet zo moeilijk om duidelijk te vermelden dat "De Internet Europa bundel is niet meer uit te zetten, je zit er voor de rest van je contract aan vast."

Maar dat zal de marketingafdeling vast niet goedkeuren.
Reputatie 5
@stapperw ik begrijp je reactie. Echter staat op de pagina van Internet Europa inderdaad weergegeven 'Dit moet je weten over Internet Europa'. Uit 'moet je weten' blijkt dat hier essentiële staat.
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/stapperw-143658/" ik begrijp je reactie. Echter staat op de pagina van https://"https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/internet-europa/routed_rewrite_for_extensionless.aspx/" inderdaad weergegeven 'Dit moet je weten over Internet Europa'. Uit 'moet je weten' blijkt dat hier essentiële staat.

Het probleem is dat de zin die staat weergegeven bij "Dit moet je weten" ruimte geeft om deze verschillend te interpreteren.
Dat kan eenvoudig anders.
Ik heb net mijn mobiel aangeschaft en heb in buitenland 2 weken internet europa gebruikt. nu moet ik dus nog 2 jaar lang 15 euro per maandbetalen voor iets wat ik niet gebruik? dat is ruim 300 euro! Ik zou graag willen dat het nog uitgezet kan worden.. voel me behoorlijk opgelicht nu..er staat ook nergens let op: dit geldt voor de rest van je looptijd en je hebt het met 1 druk op de knop geregeld.
Reputatie 2
hm, onlangs telefonisch mijn abbo teruggeschroefd naar minder om het opgelopen tegoed weg te kunnen werken. Allemaal heel vriendelijk en goed afgehandeld, met aan het einde een "vrijblijvende" aanbieding om internet europa een maandje te "proberen." Die kon ik vanzelf weer uitzetten, daar kreeg ik dan een melding van.

Melding inderdaad per sms gekregen, kwam me toen niet uit dus ik denk dat doe ik later wel. Nu, ingelogd op my t-mobile, blijkt dat ik deze helemaal niet uit  kan zetten. Iets waar al veel klachten over zijn te vinden op dit forum. In my defense, ik kreeg een aanbod per telefoon, er is mij niets gezegd dat ik aan "vast" zou zitten. Ik heb ook geen specifieke waarschuwing gekregen of gelezen, en mijn contractduur is al enige tijd verstreken en wordt dus maandelijks stilzwijgend verlengd maar daar zit ik in ieder geval niet aan een looptijd vast.

Moet ik nu inderdaad mijn Abbo helemaal opzeggen om van dit vrijblijvende aanbod af te komen? Kan iemand me uitleggen wat ik nu moet doen?

btw; ik was aangenaam verrast door de vriendelijkheid en behulpzaamheid van degene die ik vorige keer aan de telefoon had en die me heeft geholpen met advies en actie. Dat dit nu even onverwacht minder uitpakt is denk ik dan ook niet de bedoeling geweest, dus ik hoop op dat initiele servicelevel te kunnen doorborduren en hoop niet dat dit een twistpunt gaat worden oid.
Reputatie 5
@mauriceree Welkom en excuses voor de late reactie.
Zoals ik al eerder aangaf in dit topic staat er op de Internet Europa pagina op My T-Mobile duidelijk aangegeven. Inmiddels staat de informatie ook niet onder het 'plusje'. Daarnaast staat de werking van Internet Europa ook uitgelegd in je prijslijst.

@madieval wanneer je contractperiode verstreken is kun je inderdaad de bundels vrijblijvend uitschakelen. Ik zal de Internet Europa bundel direct voor je deactiveren.
ik heb hem nu aangezet omdat ik hem voor 3 weken nodig heb
alleen toen las ik er later verstopt onder dat het geld voor de looptijd van je contract
maar ik wil hem maar voor 1 maandje dus kan die vanaf volgende maand gewoon uitgezet worden?
heb hem alleen voor deze maand nodig

m.v.g Maarten
Reputatie 2
top dank je wel voor de service Tom

@madieval wanneer je contractperiode verstreken is kun je inderdaad de bundels vrijblijvend uitschakelen. Ik zal de Internet Europa bundel direct voor je deactiveren.
Reputatie 6
@Maartinio92

De Bundel Internet_Europa kun je niet tussentijds deactiveren, deze loopt tot het einde van jouw minimale contractsperiode (september 2014) Hierna kun je deze uiteraard wel uitschakelen.
Reputatie 2
Als ik dit topic goed lees kan Internet Europa worden uitgezet als je door je minimale contract periode heen bent toch? Dat is namelijk ook wat de aardige meneer aan de telefoon mij vertelde.

Maar kan iemand me dan vertellen hoe ik het uit zet? Ik ben namelijk al geruime tijd door mijn jaarcontract heen (wilde eerst mijn opgebouwde minuten op maken) en ga voorlopig niet meer naar het buitenland.

In theorie kan ik het ook zelf compleet stop zetten, kan een ander abo uit gaan zoeken, maar daar ben ik nog niet helemaal uit 😉
Reputatie 5
@jbiggel

Wat leuk dat je interesse hebt in een contractverlenging bij T-Mobile! :)

Ik heb direct de Internet Europa bundel voor je uitgeschakeld. Mocht je verder nog vragen hebben dan zie ik je berichtje graag tegemoet.
Reputatie 2
Hallo Tom, bedankt voor het uitzetten. De contract verlenging zit er aan te komen (ben nog even wat zaken op een rijtje aan het zetten). Wordt vervolgd dus 😉
@ jbiggel

Dat is goed om te horen! Wanneer je nog hulp nodig hebt bij je keuze dan weet je ons te vinden! 😉
Ik heb tijdens mijn vakantie een internet Europa bundel genomen maar nu zie ik dat het maandelijks word afgeschreven terwijl ik het niet meer gebruik. kan ik dit ergens stop zetten, via my tmobile lukt het niet 😞
@ Kenley

Welkom op het T-Mobile Forum!

Internet Europa is een bundel waarmee je onbeperkt kunt internetten in het buitenland voor €14,99. De bundel is gekoppeld aan de looptijd van je contract en dus niet tussentijds uit te zetten. Dit staat ook duidelijk beschreven bij 'dit moet je weten over Internet Europa'.

Reageer