Beantwoord

Internet in Australie

• 24 februari 2016
  • 2 reacties
  • 191 Bekeken

Ik kreeg in Australie niet de sms voor travel en surf. In Abu dhabi wel. Ik heb via sms aan 1401 een t en s bundel M2 besteld en gekregen, maar nog steeds geen mobiel internet. Vodafone au is de provider. Joe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Minty 24 februari 2016, 22:31

Via Vodafone AU kun je helaas geen gebruik maken van mobiel internet. Via Optus en Telstar kun je er wel gebruik van maken. Ik raad je om handmatig de provider te kiezen.

Hoe heb ik dit gevonden? Op de pagina Tarieven in het buitenland heb ik Australië geselecteerd en vervolgens onder het kopje 'Netwerk & Diensten in Australië' de provider Vodafone gekozen. Daar staat een rood kruis achter 2G, 3G en 4G.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Via Vodafone AU kun je helaas geen gebruik maken van mobiel internet. Via Optus en Telstar kun je er wel gebruik van maken. Ik raad je om handmatig de provider te kiezen.

Hoe heb ik dit gevonden? Op de pagina Tarieven in het buitenland heb ik Australië geselecteerd en vervolgens onder het kopje 'Netwerk & Diensten in Australië' de provider Vodafone gekozen. Daar staat een rood kruis achter 2G, 3G en 4G.
Hey Henk, welkom in de Down Under tijdzone.

Ik had hetzelfde probleem begin van de week, toen mijn toestel op Vodafail blijft hangen. Irritant dat je dan niet meer terug komt op T-Mobile. Handmatig provider kiezen zou moeten werken, maar het kan zijn dat het selecteren erg erg traag gaat. Bij mij kreeg ik pas Optus weer terug na eerst 'automatisch detecteren' aan te zetten, dat te onderbreken met een flight-modus aan/uit te zetten en daarna weer te laten zoeken...

In alle gevallen, Vodafail moet je ontwijken, want ze willen maar al te graag jouw signaal oppakken en je hebt dan dus geen data 😉

Reageer