Beantwoord

Internet in buitenland werkt niet ondanks Travel & Surf

• 21 juli 2016
  • 3 reacties
  • 453 Bekeken

Dag,

Ik heb probleem met internet in het buitenland. Zodra ik in het buitenland ben, is er geen mobiel internet meer op mijn telefoon. Vervolgens ga ik naar de T-mobile app (gebruik makend van wifi) om mijn instellingen te regelen. De app geeft dan aan dat mijn locatie niet kan worden herkend omdat ik op wifi zit, dus dat ik dat moet uitschakelen. Maar zodra ik Wifi uitschakel, doet de hele app het ook niet meer (roaming staat gewoon aan, en ik heb alles geprobeerd: 3G aan/uit, 4G aan/uit en combinaties daarvan, verschillende roaming-instellingen geprobeerd...).

Vervolgens wilde ik het in Nederland oplossen, maar toen kon ik volgens de app weer niet de dingen doen die ik moest doen omdat ik in niet in het buitenland ben.

Wat ik inmiddels heb gedaan:

- travel en surf gekocht, maar het internet doet het nog steeds niet
- mijn internetinstellingen opnieuw aangevraagd en ingevoerd, maar dit lijkt geen effect te hebben
- mijn internetinstelling handmatig ingevoerd, maar ook dit heeft het probleem niet opgelost
- alle instellingen uitgeplozen via MyT-Mobile maar ook hier niks kunnen vinden
- gecheckt of roaming geblokkeerd is (onder het kopje blokkades op My T-mobile), dit is niet het geval

Ik maak gebruik van een Sony Xperia Z3 compact met Android Kitkat.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, dat zou fantastisch zijn.

Groet
Thom
icon

Beste antwoord door Hajar 22 juli 2016, 09:29

Hi Thom,

Welkom op ons Forum!

Goed dat je dit aangeeft ik help je graag verder. Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie geen blokkades actief staan dus daar ligt het niet aan. Wij hadden de afgelopen dagen een storing met My T-Mobile dus het kan zo zijn dat het daardoor niet lukte om een pas aan te schaffen via de app. Als het niet lukt via de app dan kun je naar roaming.t-mobile.nl of je kan via SMS een pas kopen. Op deze pagina staat stapsgewijs uitgelegd hoe dat moet.

Mocht dit allemaal niet werken dan kan je mij een seintje geven en dat activeer ik een Travel & Surf pas voor je.

Ik hoor graag van je Thom. 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Thom,

Welkom op ons Forum!

Goed dat je dit aangeeft ik help je graag verder. Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie geen blokkades actief staan dus daar ligt het niet aan. Wij hadden de afgelopen dagen een storing met My T-Mobile dus het kan zo zijn dat het daardoor niet lukte om een pas aan te schaffen via de app. Als het niet lukt via de app dan kun je naar roaming.t-mobile.nl of je kan via SMS een pas kopen. Op deze pagina staat stapsgewijs uitgelegd hoe dat moet.

Mocht dit allemaal niet werken dan kan je mij een seintje geven en dat activeer ik een Travel & Surf pas voor je.

Ik hoor graag van je Thom. 🙂
Ik zit met exact hetzelfde probleem. Enkele weken geleden in Engeland een pas gekocht en nu in Spanje ook weer geen internet ondanks mijn net aangeschafte bundel. Graag een snelle oplossing
Reputatie 6
Badge +15
Hey Simon,

Ik heb in dit forumtopic op je gereageerd. Wil je er rekening mee houden dat het volgens de huisregels niet toegestaan is om berichten dubbel te posten? Alvast bedankt!

Reageer