Vraag

Internet in Frankrijk, Sony Xperia Z3

Hallo
Ik kan in Frankrijk geen internet verbinding krijgen op mijn Sony Xperia Z3 compact. Alle instellingen zijn goed en volgens mij deed ie t in Duitsland wel, maar zeker weten doe ik dat niet.
Ik krijg steeds dat ik me moet aanmelden bij Franse netwerk maar als ik daar op klik krijg ik de melding dat ik via pda-tmobile mijn gegevens moet controleren. Ik heb recht op 50mb buitenland maar het lukt nog niet. Wie kan mij helpen?

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Sanja,

Lastig dat je geen verbinding hebt in Frankrijk! Ik ben direct gaan kijken of je toevallig een blokkade had maar dit is niet het geval. Kun je wel bellen en SMS'en?

Waar in Frankrijk ben je? Op deze pagina kun je de dekkingskaart bekijken. Ook zie je daar met welk netwerk je het beste verbinding kunt maken. Zou je eens willen controleren of je dataroaming aan hebt staan? Ik zie namelijk dat je inderdaad al internetverbinding hebt gemaakt en je al een klein beetje van je 50 MB hebt verbruikt. Heb je iets in je instellingen veranderd toen je vanuit Duitsland naar Frankrijk ging? :8
Dankjewel voor je bericht.
Ik kan wel bellen en smsen.
Ik heb niks veranderd en dataroaming staat aan. Het verbruik is in Duitsland geweest zie ik aan de tijd.
We waren toen net de grens over en ik denk dat er een automatische update is geweest want ik heb zelf niet op mijn telefoon gezeten.
Wij zitten in Entrevaux 100km boven Nice. Ik krijg wel steeds melding dat ik moet inloggen op de locale provider als ik daar op klik krijg ik de tekst: Als je op deze pagina komt heb je de instellingen voor internettoegang via een buitenlandse provider aanstaan.

Verder kom ik niet. Dan gebeurd er niks mee. Met WiFi krijg ik die melding niet en zonder WiFi kan ik niets.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Sanja,

Op die (super mooie) locatie zou je verbinding moeten kunnen maken met Bouygues en Orange. De dekking ziet er daar goed uit met deze twee netwerken.

Kun je op de pagina waar je die melding krijgt op 'accepteren' klikken o.i.d. Het klinkt namelijk wel alsof je dat moet doen voor je de internettoegang kunt krijgen. Zou je dat eens willen proberen? Vanuit onze kant staat alles goed namelijk en ik vermoed dus dat het iets is in de instellingen van het toestel.

Ik zie je reactie tegemoet! 🙂
Travel en surf werkt niet. Ipad pro cellular met mb verdeler. Kan dit niet? Werk vanuit Frankrijk, moet scriptie afronden in office 365
Reputatie 7
Badge +20
Hi Pentel66,

Welkom op ons Forum!

Goed dat je dit aangeeft. Ik help je graag verder! Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie dat Travel & Surf was uitgeschakeld waardoor je waarschijnlijk geen pas kon kopen. Ik heb hem nu weer aangezet dus nu kun je een Travel & Surf pas kopen zodat je gebruik kan maken van de MB-verdeler. Je kan in Frankrijk verbinding maken met de volgende netwerken;Bouygues, Orange of SFR.

Laat je mij weten of het lukt? Ik wens je heel veel succes met het afronden van je scriptie!
Beste Amy

Ik had een reactie gegeven dacht ik maar blijkbaar niet. Vandaar dat ik geen reactie meer van jou kreeg.

Ik kan nergens op accepteren klikken. Niet bij Bouygues ook niet bij Orange. Kom niet tot hun pagina's!!
Reputatie 7
Badge +15
Hi Sanja73,

Krijg je nog wel een melding te zien? Wat gebeurt er precies als je een van die netwerken selecteert in je instellingen? Ben je dan wel bereikbaar? Zorg er wel voor dat je dataroaming aan hebt staan. Je gaf eerder aan dat je wel een melding kreeg dat je jezelf moest aanmelden. Zou je hier anders eens een screenshot van willen plaatsen?
Ik geef het op. Morgen gaan we naar huis.
Weet niet hoe ik een screenshot moet plaatsen. Zie nergens button om iets toe te voegen.
Als ik klik op inloggen bij netwerk (icoon links boven in begaat hij naar die tekst over instellingen
Heb vanmorgen ineens WhatsAppjes binnen gekregen terwijl ik geen WiFi had en ook niks aan mijn instellingen had veranderd.
Daarna helaas niks meer. Als ik op icoon klik voor inloggen kom ik weer op die tekst van instellingen waarna er niks meer gebeurd.
Toch raar.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sanja,

Dankjewel voor je reactie. Ben je nog steeds in het buitenland? Zo ja, heeft je toestel sindsdien weer verbinding kunnen maken met het netwerk? Heb je toen je de WhatApps binnenkreeg ook gecontroleerd of je bijvoorbeeld ook een webpagina kon openen? Als je nog in het buitenland bent dan kan ik dit doorzetten naar onze technische afdeling en zij kunnen dan uitzoeken waarom het internetten in het buitenland niet lukt.

Ik hoor graag van je.
Wij zijn inmiddels weer thuis maar op de terugweg kreeg ik via een andere Franse provider de melding dat ik een iPhone heb die op ios8 draait. Maar ik heb een Sony Xperia Z3 compact en die draait op Android.
Ik heb trouwens in Duitsland ook geprobeerd om verbinding te maken maar toen kwam ik weer op de tekst: Als je op deze pagina komt... Bla bla bla
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sanja,

Welkom terug in ons kikkerlandje.

Het lijkt erop dat je toestel ook kuren vertoont. Is hij wel voorzien van de laatste update?Als je binnenkort weer naar het buitenland gaat dan wil ik je adviseren om een ander simkaart in jouw toestel te proberen en jouw simkaart in een ander toestel. Zo kunnen we controleren of het probleem bij je simkaart of toestel ligt. Je zou ook een fabrieksreset kunnen uitvoeren. Dit lost vaak zulke problemen op met je toestel. Maak dan wel eerst een back-up van je gegevens zodat je ze niet kwijt raakt.

Ik hoop dat dit de oplossing is en mocht je nog problemen ervaren in de toekomst, trek dan even aan de bel.

Reageer