Beantwoord

internet in het buitenland

• 21 februari 2016
  • 4 reacties
  • 247 Bekeken

Volgende week ga ik op vakantie naar het buitenland, maar binnen de EU.
Nu wil ik na aankomst meteen een Travel & Surfpas nemen. In het hotel heb ik echter Wifi. Kan ik tussendoor dan roaming en dus de Travel & surfpas afzetten en wifi gebruiken en dan buiten het hotel weer de pas aanzetten, zodat ik alleen mb's verbruik als ik geen wifi heb? Of snijd ik mezelf dan in de vingers en komt de travel & surfpas te vervallen, zodra ik de roaming afzet? Jullie begrijpen het, ik ben bang voor onverwachte kosten door iets verkeerd te doen. Wie weet het antwoord?
icon

Beste antwoord door Mitch 22 februari 2016, 13:28

Hoi RobbertRotterdam,

Welkom op het forum van T-Mobile! Waar ga je naartoe? 😃 Ik kan me goed voorstellen dat je geen onverwachte kosten wilt. Gelukkig heb je bij ons ook nooit onverwachte kosten! 🙂 Zodra jouw toestel verbinding maakt met een buitenlands netwerk ontvang je een sms. Hierin kun je kiezen om te betalen per MB of voor de aankoop van een pas. Je kunt pas internetten na het maken van een keuze. Zodra de pas op is kun je geen gebruik meer maken van internet. Je kunt uiteraard dan wel weer een nieuwe pas aanschaffen.

Als je gebruik maakt van Wi-Fi dan maak je geen gebruik van de MB's uit de Travel & Surf pas. Je Travel & Surf pas vervalt als het aantal MB's op is of als de geldigheid van de pas verstreken is. Via de link die GertjanB96 geeft kun je zien welke passen wij aanbieden.

Is het zo duidelijk voor je? Als je hier of ergens anders nog vragen over hebt, je weet ons te vinden!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Hallo Robbert,

Een travel & surf pas moet je zien als een normale internet bundel, alleen dan voor het buitenland. De bundel heeft een aantal mb's en is een bepaalde tijd geldig. Als jij tussendoor mb's wil besparen door op het wifi netwerk van het hotel te gaan, moet dag geen enkel probleem zijn. Je travel & surf pas blijft dan gewoon.

Meer informatie en prijzen vind je hier:
https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/travel-en-surf

Alvast een fijne vakantie!
Reputatie 4
Badge +3
Hoi RobbertRotterdam,

Welkom op het forum van T-Mobile! Waar ga je naartoe? 😃 Ik kan me goed voorstellen dat je geen onverwachte kosten wilt. Gelukkig heb je bij ons ook nooit onverwachte kosten! 🙂 Zodra jouw toestel verbinding maakt met een buitenlands netwerk ontvang je een sms. Hierin kun je kiezen om te betalen per MB of voor de aankoop van een pas. Je kunt pas internetten na het maken van een keuze. Zodra de pas op is kun je geen gebruik meer maken van internet. Je kunt uiteraard dan wel weer een nieuwe pas aanschaffen.

Als je gebruik maakt van Wi-Fi dan maak je geen gebruik van de MB's uit de Travel & Surf pas. Je Travel & Surf pas vervalt als het aantal MB's op is of als de geldigheid van de pas verstreken is. Via de link die GertjanB96 geeft kun je zien welke passen wij aanbieden.

Is het zo duidelijk voor je? Als je hier of ergens anders nog vragen over hebt, je weet ons te vinden!
Ik ga naar Tsjechië en een paar dagen later naar Duitsland. Bedankt voor de heldere antwoorden. Nu lees ik ook hier en daar dat je 2 maanden abonnee moet zijn om in het buitenland te mogen bellen en internetten. Hopelijk geldt dat niet voor de travel & surfpas. Ik wil ook in.mijn vakantie nog prive en zakelijk bereikbaar zijn.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Robert,

Je hoeft je geen zorgen te maken over de blokkade. Deze is op 16 februari namelijk opgeheven. Je kan dus bellen, sms'en en internetten in het buitenland. ;)

Mocht je problemen ervaren met het netwerk in het buitenland dan kan je een kijkje nemen in dit topic.

Voor andere vragen of verzoeken weet je ons te vinden. We helpen je natuurlijk graag verder!

Reageer