Beantwoord

Internet in het buitenland stopt (altijd eu internet)

• 10 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 253 Bekeken

Ik heb al sinds jaar en dag de internet bundel in het buitenland van 15 euro voor 1gb is deze op dan word het internet traag zonder extra kosten.
Nu kom ik er vandaag achter dat mijn internet geblokkeerd is als mijn 1000 mb op is. En ik verplicht ben een bundel bij te kopen om te kunnen internetten. Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Issam 11 oktober 2016, 15:57

Hallo Gerjanfijn,

Leuk om je weer op het forum te zien. Welkom terug!

Het is begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Voordat ik begin met mijn uitleg over de Altijd EU Internet bundel wil ik eerst duidelijk maken dat er 2 Internet Europa bundels zijn (waren).

Voorheen maakte je namelijk gebruik van de Internet Europa bundel. Bij deze bundel kreeg je maandelijks 500MB tot je beschikking voor in Zone 1 landen (EU-landen). Na het verbruiken van de 500 MB's kon je blijven internetten met een lage snelheid. Met deze snelheid kon je alleen e-mails ophalen en whatsapp berichtjes verzenden of ontvangen.

De Internet Europa bundel is vervangen door de Altijd EU Internet bundel, deze is bij jou geactiveerd bij de vernieuwing begin dit jaar. Bij deze bundel krijg je 2x zoveel MB's tot je beschikking, namelijk 1000MB per maand. Echter is het niet meer mogelijk om na het bereiken van je limiet te blijven internetten.

Zoals ik eerder aangaf maak je dus sinds de ingang van je vernieuwing gebruik van de Altijd EU Internet bundel, in de tussentijd zijn de voorwaarde ongewijzigd gebleven. Ook zie ik dat je in de afgelopen maanden een aantal keer een MB-aanvuller hebt aangeschaft voor in het buitenland. Je zou er dus al van op de hoogte moeten zijn dat je internet niet werkt na het bereiken van je limiet.

Ik hoop dat alles nu duidelijk is en je nu ook begrijpt wat het verschil is tussen de oude en de nieuwe bundel. Heb je aanvullende vragen? Dan beantwoorden we ze graag voor je. Laat het ons weten!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Anne Paul,

Allereerst sorry dat je verkeerd bent geïnformeerd in de T-Shop, ik zal dit ook naar hen doorspelen, want ze horen hier natuurlijk wel van op de hoogte te zijn.

Wat hierboven aangegeven wordt is het kloppende antwoord. Bij de nieuwe Altijd EU Internet-bundel wordt de snelheid niet verlaagd na de 1 GB aan data in het buitenland, maar stopgezet. Dit had de verkoper in de winkel je ook moeten vertellen, aangezien dit de nieuwe voorwaarden zijn. Ik hoop van harte dat je er alsnog mee uit de voeten kunt en er je voordeel mee kunt doen!

Als je nog verdere vragen hebt, dan hoor ik dat graag van je!
Goedenmorgen,
Ik wil hier ook graag op reageren: ik heb op 24/09/16
Een abonnement bij jullie afgesloten in Meppel, de verkoper daar heeft mij verteld dat in met de altijd EU internetbundel na mijn 1000mb op lage snelheid door kan internetten.
Dit is voor mij reden geweest om een abonnement af te sluiten, nu blijkt dit niet zo te zijn.

een vervelende situatie; het lijkt mij dat de verkopers op de hoogte zouden moeten zijn van de laatste regels. en ik zit met een ALTIJD EU abonnement waarmee ik niet altijd EU internet heb maar 1000mb voor 15 euro en dat is helemaal niet zo'n heel goede deal.

Vriendelijke groeten Anne Paul.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Gerjanfijn,

Ik heb nog even in het systeem gekeken en ik zie dat jouw verlenging op 22/01/2016 is ingegaan. Sinds die datum heb je ook deze nieuwe Altijd EU Internetbundel. Kan het misschien zo zijn dat je nooit de 1000MB opmaakte waardoor je altijd op hoge snelheid kon blijven internetten? Ik zie dat je in april, juni en augustus een Travel & Surf pas hebt gekocht voor in het buitenland.

Bedankt voor je feedback, ik kan me voorstellen dat de naam voor wat verwarring zorgt. Voorheen kon je inderdaad na 500MB te hebben verbruikt op lage snelheid door blijven internetten. We hebben ervoor gekozen om dit aan te passen. Je kunt nu twee keer zoveel MB’s op volle snelheid gebruiken voor dezelfde prijs. Daarnaast kun je met jouw internetbundel ook 250MB gebruiken in de EU. Dus in totaal ontvang je nu elke maand 1250MB voor in de EU, in vergelijking met 500MB eerst.

Nog even iets anders: had je al gezien dat je sinds deze week gebruik kunt maken van Datavrije Muziek? Daarmee kun je bij ons muziek streamen via de aangesloten muziekstreamingdiensten, zonder dat het je MB’s kost. Leuk meegenomen toch? 😉 Op deze pagina vind je meer informatie.

Als ik nog iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag!
Mijn internet is tot deze maand nog niet geblokkeerd geweest in het buitenland. Vanaf het verlengen tot aan deze week.

De naam van de bundel is erg misleidend. Altijd eu internet is niet altijd eu internet maar 1000 mb internet. En daarna niks dus niet altijd internet.
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Gerjanfijn,

Leuk om je weer op het forum te zien. Welkom terug!

Het is begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Voordat ik begin met mijn uitleg over de Altijd EU Internet bundel wil ik eerst duidelijk maken dat er 2 Internet Europa bundels zijn (waren).

Voorheen maakte je namelijk gebruik van de Internet Europa bundel. Bij deze bundel kreeg je maandelijks 500MB tot je beschikking voor in Zone 1 landen (EU-landen). Na het verbruiken van de 500 MB's kon je blijven internetten met een lage snelheid. Met deze snelheid kon je alleen e-mails ophalen en whatsapp berichtjes verzenden of ontvangen.

De Internet Europa bundel is vervangen door de Altijd EU Internet bundel, deze is bij jou geactiveerd bij de vernieuwing begin dit jaar. Bij deze bundel krijg je 2x zoveel MB's tot je beschikking, namelijk 1000MB per maand. Echter is het niet meer mogelijk om na het bereiken van je limiet te blijven internetten.

Zoals ik eerder aangaf maak je dus sinds de ingang van je vernieuwing gebruik van de Altijd EU Internet bundel, in de tussentijd zijn de voorwaarde ongewijzigd gebleven. Ook zie ik dat je in de afgelopen maanden een aantal keer een MB-aanvuller hebt aangeschaft voor in het buitenland. Je zou er dus al van op de hoogte moeten zijn dat je internet niet werkt na het bereiken van je limiet.

Ik hoop dat alles nu duidelijk is en je nu ook begrijpt wat het verschil is tussen de oude en de nieuwe bundel. Heb je aanvullende vragen? Dan beantwoorden we ze graag voor je. Laat het ons weten!

Reageer