Beantwoord

Internet in Hong Kong

• 10 maart 2019
  • 4 reacties
  • 411 Bekeken

Ik ben momenteel in Hongkong maar volgens T-MOBILE ben ik in München. Ik kan dus geen gebruik maken van het mobiele internet alhoewel ik wel nu verbinding heb met een service provider (SmarTone HK) in Hongkong , het toestel staat op roaming, contact met een andere service provider in Hongkong lukt - geeft een foutmelding. Ik heb via service desk van T-MOBILE een bundel telefonisch gekocht omdat dan volgens de service desk er wel een internet verbinding mogelijk zou moeten zijn. Maar helaa, heeft iemand nog een idee?
icon

Beste antwoord door David 11 maart 2019, 10:47

Hoi Rob,

In ons systeem zie ik terug dat de bundel inderdaad geactiveerd is en ook dat je toestel in Hong Kong is aangemeld. Dat staat dus wel allemaal goed aan deze kant van de aardbol!

Het lijkt hier te gaan om een belemmering op het netwerk. In Hong Kong kun je namelijk gebruikmaken van mobiel internet op de netwerken China Mobile Hongkong, CSL en Hutchison. Jouw telefoon is op dit moment aangemeld bij SmarTone. Dit netwerk heeft misschien de sterkste dekking in jouw omgeving, maar biedt (in combinatie met een T-Mobile abonnement) géén mobiel internet aan. Ik wil hierin dus aanraden om via de instellingen van jouw mobiele netwerk een andere provider te kiezen, omdat je met SmarTone dus niet kunt roamen.

Hopelijk lukt het zo om een werkende internetverbinding op te zetten! Je hebt in ieder geval nog voldoende MB's! Houd je ons op de hoogte?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Al een keer toestel uit en aan geprobeerd?
Je kan ook nog proberen om de app van tmobile op nieuw te instaleren op een wifi netwerk als die er is .
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Rob,

In ons systeem zie ik terug dat de bundel inderdaad geactiveerd is en ook dat je toestel in Hong Kong is aangemeld. Dat staat dus wel allemaal goed aan deze kant van de aardbol!

Het lijkt hier te gaan om een belemmering op het netwerk. In Hong Kong kun je namelijk gebruikmaken van mobiel internet op de netwerken China Mobile Hongkong, CSL en Hutchison. Jouw telefoon is op dit moment aangemeld bij SmarTone. Dit netwerk heeft misschien de sterkste dekking in jouw omgeving, maar biedt (in combinatie met een T-Mobile abonnement) géén mobiel internet aan. Ik wil hierin dus aanraden om via de instellingen van jouw mobiele netwerk een andere provider te kiezen, omdat je met SmarTone dus niet kunt roamen.

Hopelijk lukt het zo om een werkende internetverbinding op te zetten! Je hebt in ieder geval nog voldoende MB's! Houd je ons op de hoogte?
Hallo David

Het probleem heeft zich gisteravond "spontaan" opgelost toen ik omschakelde van G4 naar G2. Ik kreeg toen toegang tot andere service providers en kon omschakelen naar CSL vervolgens mijn bundel activeren. Naar mijn gevoel was het probleem dat bij T-MOBILE mijn locatie bleef hangen op München en duurde dus één dag. Uitzetten van telefoon, app verwijderen, chip verwijderen etc deed allemaal niets. Ik weet niet zeker of het omzetten naar G2 het probleem heeft opgelost, persoonlijk denk ik eerder dat er een fout in jullie software zit en die waarschijnlijk na een reset in jullie systeem gedurende nacht is recht getrokken.
Reputatie 3
@Rob Schipper Ik denk dat er geen sprake van een fout is, maar dat @David gewoon gelijk heeft: je bent "automatisch" bij SmarTone aangemeld geworden. Daar heeft T-Mobile geen roaming contract mee. Door je omzetting naar G2 heeft je telefoon zich blijkbaar aangemeld bij CSL (of heb je zelf gedaan) waar T-Mobile wel een roaming contract mee heeft en is je probleem opgelost.
China Mobile Hongkong, CSL of Hutchison bieden schijnbaar hun diensten niet aan op G4 waardoor je ze niet zag. Dat weet ik niet, maar dat lijkt zo te zijn.
Vervelend, onhandig, maar geen fout in de software bij T-Mobile die gedurende de nacht is recht getrokken ofzo ... De omzetting naar G2 heeft volgens mij gewoon je probleem opgelost.

Reageer