Beantwoord

Internet in Noorwegen

• 11 mei 2017
  • 6 reacties
  • 1498 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 6 reacties
Ik was vorige week 1 dag in Noorwegen en had geen internet daar. 4g stond wel op mijn telefoon, maar geen internet. Travel en surf link uit de sms werkte ook niet. Nu was dat voor 1 dag geen probleem, maar binnenkort moet ik langer en wil hier niet weer tegen aanlopen. Hoe kan ik dit vioorkomen. Heb wel de t-mobile app gedownload nu op mijn telefoon
icon

Beste antwoord door Hajar 12 mei 2017, 08:43

Hi Ada,

Ik hoop dat je een leuke tijd hebt gehad in Noorwegen. Jammer dat je internet niet goed werkte.

Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie dat je gebruik maakt van een Basis sim abonnement. Ook heb ik gecontroleerd of je een blokkade hebt staan voor gebruik in het buitenland, maar dat is niet het geval. Als je met jouw abonnement in het buitenland gebruik wilt maken van internet dan moet je dataroaming aanzetten en een Travel & Surf pas activeren via My T-Mobile. Had je jouw dataroaming wel aan? Was je verbonden met een netwerk in Noorwegen? Op deze pagina kun je het land selecteren waar je naar toe gaat en dan zie je per land de providers die het beste werken in dat land. In Noorwegen zou je met het netwerk Telnor en Telia het beste bereik moeten hebben. Deze kun je handmatig selecteren in je toestel. Van welk toestel maak jij gebruik?

Ik wil er graag voor zorgen dat jij de volgende keer gewoon kunt internetten in het buitenland dus laat mij weten of het met deze tips wel lukt. Anders ga ik natuurlijk op zoek naar een oplossing!
Bekijk origineel

6 reacties

Als je prepaid hebt, kun je kijken in (mijn ) topic https://forum.t-mobile.nl/buitenland-423/mobiel-internet-prepaid-werkt-niet-duitsland-278698 . Daar heb ik ook schermafbeeldingen aan toegevoegd en er staat beschreven hoe je het moet doen. Het is echt een truc die je moet kennen, anders lukt het niet. De beschreven methode gaat uit van de Tmobile app. Maar je kunt het ook via de website https://www.t-mobile.nl/roamingstatus proberen. Denk ook hier eraan, dat , in geval je "betalen per MB" niet kunt vinden, je waarschijnlijk eerst " koop internetbundel" moet kiezen. En als je daar een beetje zoekt ( onderaan), verschijnt de " bundel: " betalen per MB". Omdat ik zelf prepaid klant ben, kan ik je ook niet anders helpen.
Het is in ieder geval zo, dat Tmobile een nieuw systeem heeft ingevoerd onlangs, waarbij je , als de buitenlandbundel op is, het internet uitvalt en je eerst moet kiezen voor een nieuwe bundel of " betalen per MB". Dus ook de eerste keer moet je die keuze maken. Tmobile zegt dat je automatisch op de zogenaamde "landingspagina" uitkomt van je webbrowser. Maar er zijn hier veel mensen op het forum, bij wie dat niet automatisch is gebeurd. Op de website van Tmobile staat hierover ook een video, ze gebruiken daar Google Chrome. Je schijnt alle tabbladen te moeten sluiten. Helaas is het niet mogelijk om dit te regelen vóórdat je naar het buitenland gaat, omdat de juiste landingspagina pas verschijnt zodra je in het buitenland bent.
Pas op: als je " betalen per MB " in Nederland hebt aanstaan, moet je het daarna nog apart voor het buitenland aanzetten. Dat zijn twee verschillende acties.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ada,

Ik hoop dat je een leuke tijd hebt gehad in Noorwegen. Jammer dat je internet niet goed werkte.

Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie dat je gebruik maakt van een Basis sim abonnement. Ook heb ik gecontroleerd of je een blokkade hebt staan voor gebruik in het buitenland, maar dat is niet het geval. Als je met jouw abonnement in het buitenland gebruik wilt maken van internet dan moet je dataroaming aanzetten en een Travel & Surf pas activeren via My T-Mobile. Had je jouw dataroaming wel aan? Was je verbonden met een netwerk in Noorwegen? Op deze pagina kun je het land selecteren waar je naar toe gaat en dan zie je per land de providers die het beste werken in dat land. In Noorwegen zou je met het netwerk Telnor en Telia het beste bereik moeten hebben. Deze kun je handmatig selecteren in je toestel. Van welk toestel maak jij gebruik?

Ik wil er graag voor zorgen dat jij de volgende keer gewoon kunt internetten in het buitenland dus laat mij weten of het met deze tips wel lukt. Anders ga ik natuurlijk op zoek naar een oplossing!
Ik had dataroaming aanstaan. Ga volgende keer gewoon weer proberen die travel en surf pas te krijgen, dan via de app. Ik gebruik een huawei toestel.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ada,

Met een Huawei zou het met de reguliere instellingen gewoon moeten lukken, dus roaming en internet aan. Hopelijk lukt het volgende keer wel, met een pas! Als dit niet het geval is, trek dan even gelijk aan de bel, zodat wij je gelijk kunnen helpen! 🙂
Even vraagje: is gegevensroaming zelfde als dataroaming?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ada,

Goed dat je dit nog even voor de zekerheid navraagt. Ja, gegevensroaming is hetzelfde als dataroaming. 😉

Reageer