Vraag

Internet snelheid buitenland

Ik kreeg laatst bericht dat het probleem met mijn internet beveiliging opgelost was. Ik kreeg geen verbinding namelijk ondanks da ik een Europa bundel had. Dit zou zijn opgelost maar mijn snelheid is in italie nog steeds belabberd ondanks de melding van 4 G

15 reacties

Reputatie 6
Ik kreeg laatst bericht dat het probleem met mijn internet beveiliging opgelost was. Ik kreeg geen verbinding namelijk ondanks da ik een Europa bundel had. Dit zou zijn opgelost maar mijn snelheid is in italie nog steeds belabberd ondanks de melding van 4 G

Hoi Tom,

Je spreekt over een belabberde snelheid. Over welke snelheid spreken we dan? Je weet zeker dat je op een 4G netwerk roamt? Dus TIM of WIND?

Wat zijn de precieze klachten en in welke plaats ervaar je de problemen?
Het laden van reacties op Facebook of van video duurt tergend langzaam. Dit probleem heb ik weer sinds jullie mij de melding gaven dat het probleem met de internet beveiliging is opgelost. Mijn toestel zegt een 4g verbinding te hebben. Ik ben momenteel in Baia Domizia maar de snelheid is overal langzaam als ik iets wil binnen halen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Tom,

Van de regen in de drup dus, erg jammer dat het niet direct goed werkt.

In Italië (het is er zeker wel stuk beter weer dan hier?) hebben we een overeenkomst met 4 providers: TIM, Vodafone, H3G en Wind. Zou je deze eens handmatig kunnen selecteren en vergelijken wat de snelheden van het internet zijn? Er staan namelijk geen blokkades actief en je hebt precies de goede bundels, het zou dus moeten werken. Als je de mogelijkheid hebt, zou je dan ook eens een kruistest kunnen uitvoeren? Jouw simkaart in een ander toestel en vice versa. Op die manier kunnen we kijken of er wellicht iets mis is met het toestel of de simkaart.

We zien je bevindingen graag binnenkort binnenkomen! Nog een heel fijne vakantie, Tom!
Dit ligt naar mijn mening aan de beveiliging die voor de vertraging zorgt. Dit was de laatste keer ook her probleem. Deze zorgde zelfs in Nederland voor trage verbinding dus deze gaarne uitzetten. Het probleem ontstond ook weer nadat jullie de beveiliging weer hebben aan gezet. Ik hoop ook dat jullie mij extra Mb geven voor het buitenland aangezien wel verbruik heb gehad maar geen snelheid. Ps ben voor mijn werk onderweg maar toch bedankt.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Tom,

Het zou kunnen, maar de bundel was op 4 juni al verwijderd. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de verwerking niet helemaal goed verlopen is, dus voor de zekerheid heb ik het even een reset gegeven. Als het dus aan Veilig Online zou liggen, dan zou dat nu niet meer het geval moeten zijn.

Ik ben benieuwd, houd ons op de hoogte!
Nu mijn extra gekochte bundel weer op is heb ik helemaal geen internet meer. We zijn dus weer terug bij af. Dus nu maar weer een bundel gekocht
Reputatie 6
Badge +16
Hi Tom,

Als je bundel op is, dan wordt inderdaad de toegang tot het internet geblokkeerd. Kan je na het activeren van een nieuwe Travel & Surf pas wel weer volledig gebruik maken van het mobiele data netwerk in Italië? Is de snelheid in orde?

Ik ben benieuwd naar je reactie.
Ik heb een Europa pas dus hoezo geen internet
Reputatie 7
Badge +15
Hey Tom,

Bedoel je de Altijd EU Internet bundel? Hiermee heb je iedere maand 1 GB in Europa. Wanneer de bundel op is stopt het internet automatisch. Om online te blijven kun je een eenmalige MB-aanvuller voor zone 1 aanschaffen. Alle informatie over deze bundel vind je op deze pagina.

Ik hoop dat je nu wat meer duidelijkheid hebt Tom. Wil je nog laten weten of je met de nieuwe Travel & Surf-pas wel weer een goede snelheid hebt? 🙂
De snelheid is nog steeds belabberd en mijn Europa pas werkt dus niet!!! Ik heb mijn volledige mbs nog. Geloof dat ik maar weer bel als ik in Nederland ben want dit schiet niet op zo.Schijnbaar is lezen moeilijk.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Tom,

In ons systeem zie ik dat je gisteren een nieuwe pas hebt aangeschaft, ik wil graag van je weten hoe het nu met de snelheid is. We kunnen dan nagaan of het aan de snelheid en/of de bundel Altijd EU Internet ligt.

We horen het graag van je, als je het nog met ons wilt bekijken.
Zover ik het nu merk gaat het weer prima maar ik heb geen zin om iedere keer extra te moeten betalen voor iets waarvoor ik al betaald heb. Het ligt naar mijn bescheiden mening aan de internet beveiliging waarvoor ik ook nog extra betaal
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Tom,

Ik snap je punt, maar zoals eerder ook aangekaart is de bundel Veilig Online al uitgezet. Het zou dus geen effect meer moeten hebben op je roaming.

Je hoeft hier niet vaker voor te betalen, als jouw tegoed weer wordt uitgekeerd, werkt het gewoon weer. Laat je het weten als er nog iets opvallends gebeurt?
Ik heb mijn volledige tegoed maar er wordt nu niets vanaf geschreven. Moet ik nu weer eerst mijn extra betaalde bundel opmaken alvorens mijn normaal bundel weer word aangesproken ? De snelheid laat helaas nog steeds te wensen over hier in italie.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Tom,

Heb je het nog naar je zin in Italië? Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je nog een actieve MB-aanvuller hebt. Je hebt nog ongeveer 600MB over en deze moet je eerst verbruiken voordat je gebruik kan maken van 1GB van Altijd EU internet. Wat betreft de snelheid; ervaar je dit op een specifieke locatie of overal?

Ik wens je in ieder geval een leuke tijd daar.

Reageer