Beantwoord

Internet USA mooier dan het lijkt

• 10 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 1395 Bekeken

Om allereerst maar even te beginnen is dit deels een klacht, een mededeling naar anderen en misschien wel het begin van een oplossing.

Afgelopen 3 weken heb ik gebruik gemaakt van het Unlimited GO NL+EU+USA abonnement, iets wat ik al 2 of 3 keer eerder had gedaan zonder problemen. Dit maal ben ik echter niet tevreden met de geleverde diensten. Als ik netjes op het netwerk van T-Mobile USA aangesloten ben verwacht ik dat ik ook USA internet hebt. Dit is echter verre van waar. Sinds een tijdje wordt je namelijk door een proxy geleid. In de eerste instantie lijkt dit vrij onschuldig totdat je op bepaalde Amerikaanse sites probeert te komen. Veel websites in Amerika zijn buiten de USA niet te benaderen vanwege regio blokkades, doordat T-Mobile mij door een proxy heen stuurt kan ik deze sites dus niet bezoeken. Andere sites zijn weer niet te benaderen omdat ze het gebruik van een proxy niet toestaan.

Gelijk bij aankomst op de luchthaven probeerde ik de website van de tolwegen in Florida te bezoeken, ik ben hier bekend en heb zelf een soort tol kastje waar ik elke vakantie mijn huur auto aan koppel. Makkelijk als je veel tolwegen rijd. Je krijgt je huur auto echter net buiten het bereik van de luchthaven-WiFi, het kenteken invullen moet dus gebeuren op je 4G verbinding (denk je), en na zo'n lange vlucht wil je niets liever dan lekker naar je hotel of vakantie huisje. Maar hier liep ik tegen mijn eerste probleem aan, ik kon mijn kenteken niet registreren. Erg frustrerend, op dit moment heb ik geen kleingeld om de tol mee te betalen, je kan op veel plekken de tol niet betalen met een creditcard, dus ik moet omrijden, kost me dus extra benzine.

Maarja de vakantie is begonnen en ik dacht eerst nog, het zal wel aan de website liggen dus je rijd naar huis en vult daar rustig het kenteken in zodat je de volgende dag wel gewoon door de tol kan rijden. Een paar dagen later stuit ik op het volgende probleem, ik ben aan het afrekenen bij het lokale warenhuis en had thuis al gezien dat er een kortingscoupon op de site stond. Dus ik haal mijn telefoon tevoorschijn en open de site.

Ik snap er geen bal van, ik sta letterlijk in de winkel maar het is niet available in this country. Op dat moment heb ik in de gaten wat er mis is. T-mobile stuurt me via een Nederlandse proxy, iets waar ik niet om gevraagd heb en wat ook nergens terug te vinden is in de voorwaarde. Ik heb het ook nooit eerder mee gemaakt toen ik eerder gebruik heb gemaakt van dit abonnement. Het werd echter pas echt vervelend toen we een hele dag op het strand waren geweest en dachten slim te zijn door onderweg naar huis een pizza te bestellen, zodat deze aan zou komen wanneer wij thuis zouden komen.

Dat hele feest ging mooi niet door, je kan ieder land kiezen behalve de USA, als je (internet) niet uit de USA komt. Dus wachten tot we thuis waren en toen de pizza besteld, waar we vervolgens nog een uur op hebben moeten wachten omdat het druk was.

Om het hele verhaal dan even nog teleurstellender te maken. Omdat mijn telefoon bleef aangeven dat ik in zuid holland was (iets wat er bij google onderaan de zoekresultaten stond) dacht ik wel gebruik te kunnen maken van mijn ziggo-go of foxsports abonnement. Deze diensten kregen echter weer door dat ik in het buitenland zat en dat ik geen gebruik mocht maken van ze. Beetje "the worst of both worlds" scenario.

Mijn algehele ervaring met het Unlimited Go NL+EU+USA abonnement is door de huidige vakantie sterk negatief beïnvloed. Voor mensen die naar de USA reizen raad ik dan ook aan om dit goed door te lezen. Ben je niet van plan om lokale sites te bezoeken met je abonnement dan is de bundel ideaal. Ben je dat wel (en ben je minder dan 21 dagen in de VS) dan raad ik je aan gewoon lekker een toeristen simkaart te kopen bij t-mobile USA voor 30 dollar heb je dan 2000 MB's op 4G, hierna neemt de snelheid af maar je kan wel blijven internetten.

Toch hoop ik dat die vervelende proxy er nog af gehaald kan worden, ik was namelijk erg tevreden met het abonnement. Ik heb tot dus ver nog geen goede klanten service gehad, de proxy zit er tenslotte nog steeds op. Niet alleen bij mij maar ook bij al mijn medereizigers die gebruik hebben gemaakt van dit abonnement en tegen hetzelfde probleem aanliepen.
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 14 augustus 2018, 12:56

Goedemiddag @Mman250

Dat klopt inderdaad! Elke provider stuurt het internetverkeer terug naar Nederland. De providers moeten namelijk weten in welk land je bevindt. Zo kunnen ook de MB's, minuten etc. geregistreerd worden. Het is eigenlijk een simpel proces.
  • Je meldt je aan op een buitenlands netwerk;
  • roamingnetwerk stuurt een request naar thuisnetwerk;
  • Thuisnetwerk zet een verbinding op met roamingnetwerk.
Echter zijn organisaties wel strenger geworden op wat ze wel/niet toelaten. Een Amerikaan zou dat in Nederland ook hebben met bepaalde services. Hierbij wordt geregistreerd of je je wel in dat land bevindt. Dit wordt aan de hand van IP-adressen gedaan. Het IP-adres 45.60.87.17 wat je ziet, is van Incapsula en heeft gedetecteerd dat je een proxy met Nederland opzet. Het 84.x.x.x IP-adres is van T-Mobile Nederland. Vandaar dat je ziet dat je niet kunt shoppen bij JCPenny en geen pizza kan bestellen bij papajohns. Zie hieronder voor oplossing

Het is inderdaad beter om een lokale simkaart te kopen, want elke roamende partij heeft hier last van. Er zal altijd een tunnel/proxy opgezet moeten worden met het thuisland. Vandaar dat je vaak ziet dat er overal ter wereld ineens problemen zijn met roamen wanneer er problemen optreden. Zie T-Mobile vorig jaar juli, Tele2 afgelopen week, enzovoort.

Het zal helaas niet mogelijk zijn om de tunnel op te heffen tussen het roamende netwerk en het thuisnetwerk. Want dan heeft je Nederlandse provider geen controle meer over je telefoon met betrekking tot internet, telefoneren, sms'en etc. Als je telefoon geen verbinding kan maken met T-Mobile NL vanuit een roamende netwerk, dan krijg je dat je helemaal geen netwerk hebt.

Wat je wel kunt doen, is het omzeilen. Ik heb het probleem met Sunpass, JCPenny en Papajohns proberen na te bootsen. Ik heb een proxy opgezet met het buitenland en vervolgens met een VPN uit de Verenigde Staten verbonden. Dit ging goed en ik kon de websites probleemloos bezoeken. Het klinkt misschien krom om vanuit T-Mobile USA een verbinding op te zetten met T-Mobile NL om vervolgens weer een VPN op te zetten met een server in USA, maar het werkt wel. 🙂 Ik heb wat screenshots bijgevoegd.

Hopelijk is het een stukje duidelijk zo. Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Papajohns

Sunpass

JCPenny

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Wil wel even reageren:

Als T-mobile alles wil registreren voor de kosten en om te zien welke abbonements vorm je hebt is het ook mogelijk om bij de laatste verbinding geen locatie meer mee te geven of deze om te leiden zodat je daadwerkelijk via het buitenlandse netwerk internet.

• Thuisnetwerk zet een verbinding op met roamingnetwerk via een andere proxy of VPN.
Ik weet dat het kan maar dat T-mobile hier nog even wat research naar moeten doen.
Let wel bijna alle apps werken wel naar behoren WhatsApp iMessage twitter facebook enz enz.

Met een VPN krijg je voor elkaar waar je naar op zoek bent. Of anders schaal je jouw abonnement terug voor de periode dat je niet Nederland bent en schaf je een lokale SIM aan.
Wil wel even reageren:

Als T-mobile alles wil registreren voor de kosten en om te zien welke abbonements vorm je hebt is het ook mogelijk om bij de laatste verbinding geen locatie meer mee te geven of deze om te leiden zodat je daadwerkelijk via het buitenlandse netwerk internet.

• Thuisnetwerk zet een verbinding op met roamingnetwerk via een andere proxy of VPN.
Ik weet dat het kan maar dat T-mobile hier nog even wat research naar moeten doen.
Let wel bijna alle apps werken wel naar behoren WhatsApp iMessage twitter facebook enz enz.
Reputatie 3
Badge +13
Goedemiddag @Mman250

Dat klopt inderdaad! Elke provider stuurt het internetverkeer terug naar Nederland. De providers moeten namelijk weten in welk land je bevindt. Zo kunnen ook de MB's, minuten etc. geregistreerd worden. Het is eigenlijk een simpel proces.
  • Thuisnetwerk zet een verbinding op met roamingnetwerk.
Echter zijn organisaties wel strenger geworden op wat ze wel/niet toelaten. Een Amerikaan zou dat in Nederland ook hebben met bepaalde services. Hierbij wordt geregistreerd of je je wel in dat land bevindt. Dit wordt aan de hand van IP-adressen gedaan. Het IP-adres 45.60.87.17 wat je ziet, is van Incapsula en heeft gedetecteerd dat je een proxy met Nederland opzet. Het 84.x.x.x IP-adres is van T-Mobile Nederland. Vandaar dat je ziet dat je niet kunt shoppen bij JCPenny en geen pizza kan bestellen bij papajohns. Zie hieronder voor oplossing

Het is inderdaad beter om een lokale simkaart te kopen, want elke roamende partij heeft hier last van. Er zal altijd een tunnel/proxy opgezet moeten worden met het thuisland. Vandaar dat je vaak ziet dat er overal ter wereld ineens problemen zijn met roamen wanneer er problemen optreden. Zie T-Mobile vorig jaar juli, Tele2 afgelopen week, enzovoort.

Het zal helaas niet mogelijk zijn om de tunnel op te heffen tussen het roamende netwerk en het thuisnetwerk. Want dan heeft je Nederlandse provider geen controle meer over je telefoon met betrekking tot internet, telefoneren, sms'en etc. Als je telefoon geen verbinding kan maken met T-Mobile NL vanuit een roamende netwerk, dan krijg je dat je helemaal geen netwerk hebt.

Wat je wel kunt doen, is het omzeilen. Ik heb het probleem met Sunpass, JCPenny en Papajohns proberen na te bootsen. Ik heb een proxy opgezet met het buitenland en vervolgens met een VPN uit de Verenigde Staten verbonden. Dit ging goed en ik kon de websites probleemloos bezoeken. Het klinkt misschien krom om vanuit T-Mobile USA een verbinding op te zetten met T-Mobile NL om vervolgens weer een VPN op te zetten met een server in USA, maar het werkt wel. 🙂 Ik heb wat screenshots bijgevoegd.

Hopelijk is het een stukje duidelijk zo. Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Papajohns

Sunpass

JCPenny

Reageer