Beantwoord

internetbundel buitenland

• 21 juli 2019
  • 4 reacties
  • 405 Bekeken

Ik heb een abonnement en hierbij zit een travel en surfpas. Bellen en internetten in de EU. Echter telkens wanneer ik buiten NL (maar binnen de EU) ben krijg ik geen verbinding. Tijdelijke internetbundel L aangeschaft a 25 euro. Echter NU worden wel eerst de MB’s uit mijn travel en surfpas opgemaakt en niet uit die aangeschafte bundel en nu verloopt de geldigheidsduur bijna terwijl ik nog 95% van die bundel ongebruikt heb. Hoe werkt dit?! Voel me bekocht!
icon

Beste antwoord door Hajar 22 juli 2019, 10:07

Hi Marloes,

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je in Zwitserland de travel & Surf pas hebt geactiveerd. Toen is je verbruik ook van de Travel & Surf pas gegaan en vervolgens is de rest van je dataverbruik in Italie ook van Travel & Surf pas gegaan, omdat die al was geactiveerd. Nu is je Travel & Surf data op en nu gaat je verbruik van je reguliere databundel. Zoals je op je verbruiksstatus kunt zien heb je nog 643 MB over van je 5GB databundel. Zodra die op is kun je een GB-aanvuller activeren en hoef je geen Travel & Surf pas te activeren. Die is namelijk alleen bedoeld voor Zwitserland en buiten de EU.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het ons weten!
Bekijk origineel

4 reacties

Volgens mij heb je in de EU (dus ook Italië) geen travel&surf pas nodig. Je kunt daar gewoon gebruik maken van je 'normale' bundel en als die op is aanvullen op de 'normale' manier (dus geen travel & surf pas). De normale bundels gelden namelijk in de gehele EU.
Het lijkt er dus op dat de L-pas voor niets is aangeschaft, tenzij je nog naar een land buiten de EU zal gaan. Deze pas heeft echter wel een beperkte geldigheid van 14 dagen na aankoop..
Reputatie 7
Badge +18
Beste Marloes,

Mogelijk heb je nog ergens een blokkade op je abonnement. Kijk even in Mijn T-Mobile bij instellingen, blokkades of alles goed staat.

Ben je wellicht een nieuwe klant?
Heb je al je rekeningen voldaan?

Groet, Folkert
Reputatie 7
Badge +20
@MarloesWaal Je kan geen Travel en surf pas kopen en gebruiken in de EU. T&S werkt alleen maar buiten de EU!
Je kan wel je bundel aanvullen met meer MB’s
De moderators kunnen met je meekijken hoe het nu precies is gegaan.
Ze reageren meestal binnen de 25/48 uur.
Groetjes!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Marloes,

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je in Zwitserland de travel & Surf pas hebt geactiveerd. Toen is je verbruik ook van de Travel & Surf pas gegaan en vervolgens is de rest van je dataverbruik in Italie ook van Travel & Surf pas gegaan, omdat die al was geactiveerd. Nu is je Travel & Surf data op en nu gaat je verbruik van je reguliere databundel. Zoals je op je verbruiksstatus kunt zien heb je nog 643 MB over van je 5GB databundel. Zodra die op is kun je een GB-aanvuller activeren en hoef je geen Travel & Surf pas te activeren. Die is namelijk alleen bedoeld voor Zwitserland en buiten de EU.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het ons weten!

Reageer