Beantwoord

Internetten in de EU met Sim-Only

• 31 maart 2017
  • 8 reacties
  • 249 Bekeken

Hallo T-mobile!

Binnenkort ga ik voor een dag naar Frankrijk, kan ik dan met data-roaming mijn normale abonnnement MB's gebruiken? Of komen er extra kosten bij?

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Anonymous 31 maart 2017, 15:22

Hoi yusufcf98,

Welkom op de forum van T-Mobile.

Wanneer is binnenkort? Ik ga er vanuit dat dit voor 15 juni 2017 is?

Mocht dit zo zijn en je hebt geen Go Abonnement dan zal je een Travel & Surf pas moeten aanschaffen. Meer informatie hier over kan je vinden op deze pagina: Tijdelijk internet in het buitenland.

Uitgebreide uitleg over aankoop, lees deze pagina. Het makkelijkst is om via de My T-Mobile app je Travel & Surf pas aan te schaffen, dat gaat het makkelijkst. Je moet dan al wel in het buitenland zijn.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust! Fijne vakantie alvast 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Hoi Yusufcf98,

Fijn om te horen dat je zo blij bent met onze hulp! :D

Je kan inderdaad via My T-Mobile weer heel makkelijk de blokkade inschakelen. Die vind je terug onder het kopje "Gegevens & instellingen" en dan bij "Blokkades" staat "In het buitenland".

Neem lekker je tijd om de Travel & Surf pas uit te kiezen die het beste bij jouw internetverbruik past. Mocht je toch meer internet nodig hebben als je in Frankrijk zit, dan kan je altijd nog een Travel & Surf pas erbij kopen. Je hoeft niet bang te zijn dat je extra kosten maakt, want zodra de MB's op zijn stopt meteen het internet. Ideaal toch?

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Nogmaals graag gedaan en veel plezier in Frankrijk! 🆒
Hoi yusufcf98,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Wanneer is binnenkort? Ik ga er vanuit dat dit voor 15 juni 2017 is?
Mocht dit zo zijn en je hebt geen Go Abonnement dan zal je een Travel & Surf pas moeten aanschaffen. Meer informatie hier over kan je vinden op deze pagina: Tijdelijk internet in het buitenland.

Uitgebreide uitleg over aankoop, lees deze pagina. Het makkelijkst is om via de My T-Mobile app je Travel & Surf pas aan te schaffen, dat gaat het makkelijkst. Je moet dan al wel in het buitenland zijn.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust! Fijne vakantie alvast 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hey Yusufcf98,

Het antwoord van Serviceweb hierboven klopt helemaal! 🙂 Ik had nog even gecontroleerd welk abonnement jij hebt, want bij Stel Samen & Stel Bij zitten ook een aantal MB's die te gebruiken zijn in de EU, uit de reguliere databundel. Echter heb jij een Basis Sim abonnement, daar zit deze optie niet bij. Je kunt dus inderdaad een Travel & Surf-pas aanschaffen voor de reis!

Ik geef je ook alvast even dit algemene topic mee, zodat je gelijk de juiste instructies hebt om jouw toestel in te stellen voor roaming. Ik heb gelijk ook even gecheckt of je misschien een blokkade had aangezet en inderdaad, die stond aan. Deze heb ik handmatig alvast voor je uitgeschakeld, zodat je hier niet meer aan hoeft te denken, hopelijk vind je dit niet te brutaal van me! Je hoeft je geen zorgen te maken dat je ineens kosten maakt als je de grens over gaat, want dan moet je eerst een keuze maken voor een optie om te roamen. Je kunt de blokkade altijd weer inschakelen via My T-Mobile.

Alvast heel erg veel plezier en als wij nog iets voor je kunnen doen, laat het dan weten! Au revoir! 🙂
Hartelijk dank voor de antwoorden! Het was geen probleem hoor van het uitschakelen van de blokkade. Stel dat ik die ooit weer wil inschakelen, kan dat dus via My T-Mobile?

Ik heb het opgezocht over een Travel en Surf pas, dat is inderdaad de beste oplossing. En binnenkort is inderdaad nog in april, dus dat valt er wel binnen 🙂

Voor één dag lijkt mij de 100 MB het meest geschikt. Voor iemand die niet veel er op zit.

Nogmaals erg bedankt!
Dat is helemaal goed! Nu waarschijnlijk mijn laatste vraag: zodra ik in Frankrijk ben kan ik de pas aanschaffen. Moet ik daarvoor iets bij de hand hebben voor de betaling of gebeurt dat achteraf (een Rabo scanner bijvoorbeeld).

Dankjewel 🆒
Reputatie 4
Hi Yusufcf98,

Je mag zoveel vragen stellen als je wilt, daar zijn wij voor! :D

De Travel & Surf pas kan je aanschaffen via My T-Mobile of door te reageren op de sms die je ontvangt wanneer je in Frankrijk aankomt. De makkelijkste en snelste manier is natuurlijk via My T-Mobile en hier kan je ook alle extra gemaakte kosten in de gaten houden bij "Verbruikstatus" en dan bij "Overige kosten". Het maakt niet uit op wat voor manier je de internetpas aanschaft, het voordeel is dat je niet meteen hoeft te betalen. De Travel & Surf pas wordt in rekening gebracht op je eerstvolgende factuur. Dus jouw Rabo scanner kan je thuis laten.

Neem ook een kijkje op onze dekkingspagina. Hier zie je met welke buitenlandse providers wij samenwerken en op welk netwerk je de beste dekking hebt in La France. 🆒

Enjoy your trip en als je nog meer vragen hebt, mag dat altijd!
Haha dankjewel. Dat is inderdaad een mooi voordeel, dat het wordt afgeschreven van de maandelijkse factuur. Nogmaals bedankt en het enjoyen' komt goed :D:cool:
Reputatie 4
Hi Yusufcf98,

Voordeel is onze tweede naam, Viva La T-Mobile! :P

Ik weet zeker dat je goed gaat genieten met onze Travel & Surf pas. 🆒

Reageer