Beantwoord

Internetten in Europa uit je nationale internetbundel!

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

113 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Marie11,

Begrijpelijk dat je ook in het buitenland goed bereikbaar wilt zijn! Op dit moment ontvang je de MB's die je in de EU kunt gebruiken vanuit je bundel op de 1e van de maand en niet tegelijk met je nieuwe bundels. Vandaar dat je halverwege juli in Frankrijk geen MB's voor in de EU hebt ontvangen en dat je een melding kreeg dat je een Travel & Surf pas moest aanschaffen. Sorry voor de verwarring!

We gaan dit nog aanpassen zodat het tegelijk gaat lopen met jouw bundels. Wanneer dit aangepast is, is op dit moment helaas nog niet bekend. Zodra we een update hierover hebben, plaatsen we dat uiteraard in dit topic. Ben je op dit moment nog in het buitenland? Het is namelijk weer de 1e van de maand, dus je hebt nu weer je MB's voor de EU ontvangen.

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid en heb je ondanks dit toch kunnen geniet van je tijd in Frankrijk! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Ik begreep dat ik iedere maand 50 MB in Europa uit m'n bundel zou kunnen gebruiken. Begin juli lukte dit in België prima. Halverwege juli kreeg ik mijn nieuwe bundel voor de maand. Echter kon ik geen MB's gebruiken in Frankrijk. Ik kreeg steeds de melding dat ik geen actieve pas had. Wat ik ook probeerde, het werkte niet zoals eerder in België. Erg onprettig en onhandig.

Wat was hier t probleem en hoe is dit de volgende keer te voorkomen?
Reputatie 7
Badge +9
En dan zit je ook nog eens met de overheden die aan alle kanten de vrije markt blokkeren onder de noemer "Marktbescherming".

Reken maar dat zo'n bedrijf graag alles onder een naam gooit (Veel goedkoper), maar dat wordt aan alle kanten verboden.

T-Mobile NL mag niet samengaan met T-Mobile DE in verband met de wetten tegen kartelvorming(de wet waar KPN, Unilever en Ahold steeds wél mee weg komen.), monopolievorming, marktcontrole en omdat dat financieel vrijwel onmogelijk te regelen is ivm de wisselende wetten in alle landen.

Neem alleen de BTW, wij betalen 21% BTW op onze abonnementen, de Duitsers maar 6%.

Neem de MediaMarkt. Het is als Nederlander niet mogelijk iets te kopen bij de webshop van MediaMarkt Duitsland, terwijl het exact hetzelfde bedrijf is. Waarom? Om de Nederlandse markt te beschermen tegen de veel grotere Duitse variant, waar men tevens minder BTW betaald.

Je kan niet eens een broodje Döner bestellen bij de zaak in Altstatte, want ze mogen de grens niet over om het te bezorgen. Je moet zelf letterlijk naar de grenspaal lopen en daar kunnen ze het aan je overhandigen, en dan is het eigenlijk per Nederlandse wet nog illegaal ook. Door onze vele regeltjes op kwaliteitscontrole.

Nederland regeltjesland. We hebben op alles wetten, regels en uitzonderingen.

Nederland in een Notendop:
Rossmann had de Rexona Deo in de folder staan. "Het hele Rexona assortiment 1+1 gratis.". Geen uitzonderingen.
Kruidvat ook. "Alles van de Rexona 1+1 gratis." "Muv Maximum Protectn, Mini's, Compressed, Voordeelverpakkingen en cadeauverpakkingen." Uiteindelijk geldt het alleen op 3 van de 40 producten.

En moet je voor de gein eens kijken wat de MediaMarkt allemaal uitzondert met hun BTW acties, tov de andere landen...

Klachten kunt U indienen bij de Roverheid.

Providers mogen niet eens diensten als Netflix data-vrij maken, want dat is in strijd met de wet op netneutraliteit. (Diezelfde wet die er voor zorgde dat alle onbeperkte data abonnementen werden afgeschaft en we gigantisch mochten gaan betalen voor kleine databundels.)
Reputatie 6

Dit zou niet moeten gelden voor die Europese landen waar T-mobile als zusterorganisatie ook provider is....

Zo 'simpel' is het helaas niet. Enkele netwerken in de EU (en VS) dragen wel dezelfde naam, echter zijn het vooralsnog verschillende bedrijven met hun eigen netwerk en infrastructuur. Natuurlijk wordt er vanuit Duitsland geld overgeheveld vanuit het moederbedrijf, echter zal het niet zo zijn dat deze tak (en haar klanten) op moet/zal draaien voor kosten gemaakt door in dit geval de Nederlandse T-Mobile.

De frequentieveiling heeft de NL'se providers ontzettend veel geld gekost en zal ergens terug verdiend moeten worden. Wanneer je de kosten van voorheen (SMS, bellen) weg laat dan blijft alleen de roaming (zover nog kan nu) de enige echte 'melkkoe' over. Hier kunnen de providers (al dan niet met concurrerende bundels) nog iets op verdienen.

Het zal nog wel enkele jaartjes duren voordat er 'één' netwerk is in de 'T-Mobile landen'. Zelfs Vodafone heeft met haar netwerk nog niks overkoepelend.
[quote=

Op dit moment kost het ons helaas nog teveel geld wat wij afdragen aan buitenlandse providers als jij als klant je bundel in het buitenland gebruikt. Wij hopen dat die tarieven die buitenlandse providers aan elkaar vragen dalen door ontwikkelingen zoals de regulering maar zover zijn wij nog niet. Zo zijn er buiten Nederland wel voorbeelden van providers die klanten ruimere roaming hoeveelheden uit hun bundel laten gebruiken. Waarschijnlijk hebben deze providers betere tariefafspraken met buitenlandse providers waardoor zij deze grotere hoeveelheden mogelijk kunnen maken. Nogmaals, dit is de eerste stap en hopelijk volgt er snel meer![/quote]

Dit zou niet moeten gelden voor die Europeese landen waar t-mobile als zusterorganisatie ook provider is....
Vorig jaar introduceerden we 'Bellen zoals thuis' waarmee je 120 minuten kunt bellen vanuit je eigen bundel in de EU. Vanaf 4 april bieden we ook 'data mee op reis' aan.

Met 'data mee op reis' kunnen T-Mobile klanten met een Stel Samen & Stel Bij abonnement in de hele EU (zone 1) tot maximaal 2 GB per maand mobiel internetten uit hun nationale databundel zonder extra kosten. Zo kun je zonder datastress de grens over!

Mobiel internetten in de EU vanuit je bundel is een standaard onderdeel van alle internetbundels in combinatie met een Stel Samen & Stel Bij abonnement. Dit geldt voor alle klanten met dit abonnement, zowel voor de nieuwe als de bestaande klanten. Maak je nog geen gebruik van Stel Samen & Stel Bij en wil je hier wel gebruik van maken? Kijk dan in dit topic of je hiervoor in aanmerking komt.

even toevoegen, wat hierboven staat geldt alleen voor het allerduurste abonnement.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb een windows Phone. Ik wil graag zien wat mijn 100 Mb internettegoed voor in het buitenland is. Er is geen app te openen en op t-mobile.nl krijg ik dit overzicht ook niet. Hoe krijg ik mijn tegoed zichtbaar of gaat dat met mijn windows Phone niet?

Het tegoed is alleen zichtbaar als je op een buitenlands netwerk zit. In Nederland kun je de verbruiksstatus van de buitenland bunder niet bekijken. (Heel irritant als je aan de grens woont..)

Aangezien er nog steeds geen Windows Phone app is, zul je op https://roaming.t-mobile.nl/ moeten kijken.
Ik heb een windows Phone. Ik wil graag zien wat mijn 100 Mb internettegoed voor in het buitenland is. Er is geen app te openen en op t-mobile.nl krijg ik dit overzicht ook niet. Hoe krijg ik mijn tegoed zichtbaar of gaat dat met mijn windows Phone niet?
Hoi Poppetje_van_wol.

Het geldt alleen voor Stel Samen & Stel Bij abonnementen, zie de openingspost van dit topic voor meer informatie.
Stel samen sim only 1GB?? Mogen die niet internetten binnen de eu vanuit de bundel?
Reputatie 7
Badge +20
Hi kikiloi,

Welkom op ons Forum!

Wist je dat jij 100 MB kan verbruiken uit je eigen databundel in het buitenland. Ideaal toch? Wat vind je duur als ik vragen mag? 😳
ik vind t ook te duur. Gelukkig is bijna overal wifi
Reputatie 6
Badge +17
Hi Anneliesva,

Welcome to the T-Mobile Community! It's nice to see you here. :)

Ah, I'm glad that it's solved. Thank you for the update. If you have any further questions, please let us know. We will gladly help you!
Great idea;I am in UK and tried to use the free 250 mb but it doesn't work...can anyone assist with this?

I have the same problem. Neither in UK, neither in Belgium I could use this. Why is this?

Actually, doublecheck your settings. My internet abroad was turned off :$

Good luck!
Great idea;I am in UK and tried to use the free 250 mb but it doesn't work...can anyone assist with this?

I have the same problem. Neither in UK, neither in Belgium I could use this. Why is this?
Reputatie 6
Badge +17
Hi M.C. Lampe,

Dat klopt. Dit is namelijk alleen mogelijk met het Stel Samen & Stel Bij prijsplan.

Mocht je de overstap willen maken naar dit prijsplan dan is dat mogelijk. Neem voor meer informatie een kijkje in het 'Stel Samen & Stel Bij overstap topic'.
Bedankt voor de reactie! Dat betekent dus dat ik geen gebruik kan maken van mijn nationale internetbundel in het buitenland toch?
Reputatie 7
Badge +20
Hi M.C Lampe,

Welkom terug op ons Forum!

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je gebruik maakt van het Stel Samen & Samengesteld abonnement. Dit kun je zelf ook terug op My T-Mobile bij Mijn abonnement. Op deze pagina kun je de tarieven bundels van jouw abonnement zien.

Heb je nu meer duidelijkheid? 🙂
Hoe weet je of je een Stel Samen & Stel Bij abonnement hebt? Mijn abonnement was ooit een kortingsactie, dus geen idee wat voor naam het heeft. In My T-Mobile zie ik wel "Stel Samen" (alleen geen Stel Bij) als huidig tariefplan, is dit dan dus een Stel Samen & Stel Bij abonnement?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Christiaan,

Fijn dat het goed heeft gewerkt! 😃

Ik snap dat dit nogal onoverzichtelijk kan zijn natuurlijk.. in de toekomst zal dit naar alle waarschijnlijkheid nog gaan veranderen zodat de bundel gelijk loopt aan de rest van de bundels.
Hey Christiaan,

Ik snap je punt en ik snap dat dit voor sommige gebruikers erg handig kan zijn. Helaas is dit nu momenteel nog niet mogelijk. Wel heeft mijn collega Bart, die verantwoordelijk is voor de My T-Mobile App, een topic gestart waar je ideeen en feedback voor de app kunt plaatsen. Zou je jouw feedback in dit topic willen delen? Dan gaat Bart er mee aan de slag. :)

Laat je ons maandag weten of alles naar behoren werkte over de grens?

Het werkte inderdaad zoals beloofd. Vreemd dat de bundel per maand gaat en dus niet parallel loopt aan de rest van je bundels. Bedankt voor de hulp!
Reputatie 6
Gisteren in Duitsland. Dataroaming aan en dacht lekker te kunnen internetten / appen.
Jammer, maar helaas. Geen internet. Had ik nog wat anders moeten aanzetten ? Doe ik iets niet goed? Mijn abonnement is Stel samen '13 volgens mijn T-mobile pagina.

Graag een reactie!

Met een Stel Samen kun je niet gebruik maken van de EU databundel. Hiervoor dien je te beschikken over een Stel Samen en Stel Bij abonnement.
Gisteren in Duitsland. Dataroaming aan en dacht lekker te kunnen internetten / appen.
Jammer, maar helaas. Geen internet. Had ik nog wat anders moeten aanzetten ? Doe ik iets niet goed? Mijn abonnement is Stel samen '13 volgens mijn T-mobile pagina.

Graag een reactie!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Christiaan,

Ik snap je punt en ik snap dat dit voor sommige gebruikers erg handig kan zijn. Helaas is dit nu momenteel nog niet mogelijk. Wel heeft mijn collega Bart, die verantwoordelijk is voor de My T-Mobile App, een topic gestart waar je ideeen en feedback voor de app kunt plaatsen. Zou je jouw feedback in dit topic willen delen? Dan gaat Bart er mee aan de slag. :)

Laat je ons maandag weten of alles naar behoren werkte over de grens?
@ChristiaanL;

Je kan je verbruik alleen in het buitenland inzien. Ga je maandag voor plezier of werk naar het buitenland? We horen graag of het jou daar wel lukt om je verbruikstatus te controleren.

Ik zal maandag kijken of het lukt. Maar ik zou het vooraf ook graag inzien en niet alleen in het buitenland. Desnoods alleen via de site en niet de app.