Beantwoord

Internetten in Europa uit je nationale internetbundel!



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

113 reacties

Reputatie 2
Badge

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Lisanne, de aanstichter en bedenker van deze dienst bij T-Mobile. Wij hebben er als T-Mobile voor gekozen om een andere weg in te slaan zodat klanten zonder extra kosten hun nationale MB’s in de EU kunnen gebruiken. Andere providers hebben ervoor gekozen hun buitenlandbundels te verbeteren. Wij begrijpen dat Travel & Surf passen er in de vergelijking nu duurder uitkomen. Om heel eerlijk te zijn hebben wij ons de afgelopen periode vooral gefocust om ervoor te zorgen dat jij je nationale bundel in de EU kunt gebruiken waardoor het aanpassen van Travel & Surf minder aandacht heeft gehad. Bovendien weten wij natuurlijk niet van tevoren wat onze concullega ’s doen dus dat was de afgelopen week ook een verrassing 🙂. We laten jullie feedback in ieder geval niet ongehoord en gaan hiermee aan de slag.


Hi Lisanne S!

I have a question. Is Tmobile planning to introduce WiFI calling? It is working now in Tmobile USA and EE in UK. I know that they started testing it in Poland so there is already know-how in the DT group. I like the idea of Tmobile USA- you can use internet (with limited speed) almost all over the world- i know that it may not be possible in NL but EU internet with limited speed should be possible. I know that it is maybe already too late as next year there will be no extra roaming costs in EU
Reputatie 6
Badge +17
Hi HugoB,

Dat is goed, we zijn benieuwd naar je ervaringen. ;)

Hi Gertjan,

Ah super, kan je in Nederland wel verbinding maken met het 4G netwerk? Zou je een andere provider willen selecteren in de instellingen van je telefoon als je in Duitsland bent? Je zou namelijk wel gebruik moeten kunnen maken van het 4G netwerk. Laat het ons weten.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Mpiotrek,

It's good that you asked this question, because we always try to look for new services to offer. Calling via Wi-Fi or our mobile network also known as VoIP is something we are considering. It's not yet possible to use this service as you said, but we are definitely looking at it. We cannot tell you for sure if and when it's coming. So please keep an eye out on our T-Mobile Forum and website. If there is any new development, we will share it with everyone!

Thank you for posting your question here. If you have any further questions, you know where to find us! We will gladly help you. 🙂
Reputatie 1
Hi Gertjan,

Ah super, kan je in Nederland wel verbinding maken met het 4G netwerk? Zou je een andere provider willen selecteren in de instellingen van je telefoon als je in Duitsland bent? Je zou namelijk wel gebruik moeten kunnen maken van het 4G netwerk. Laat het ons weten.


Ik weet dat ik alleen bij Telekom DE een 4g verbinding kan krijgen, maar ik heb het geprobeerd.

Ik heb speciaal voor jou uit het dakraam gehangen om een Duitse 4g verbinding te kunnen krijgen, maar het is gelukt. 😃
Reputatie 6
Badge +17
Hi Gertjan,

Hahah gaaf zeg! Goed om te lezen dat het werkt. 😉
@Vermoeiend ik zat me ook af te vragen wat nu het juiste is, maar het blijkt dat afhankelijk is van hoe groot je bundel is, toch?

Klopt.
50 mb voor de 500 en de 1000 bundel;
100 mb voor de 3000 bundel; en
250 mb voor de 6000 en de 12000 bundel.


Beetje krenterig....
Waarom niet gewoon 10% van je maandelijkse bundel?
Zo schiet het nog steeds niet op; voor de populaire 3000MB-bundel zou je dan 300MB krijgen.
100MB is er zo doorheen.
Ik heb nog steeds niet kunnen vinden waar je het huidige verbruik van je EU data kunt nazien. Op de site en op mijn telefoon (getest in NL en BE) kan ik geen verbruiksgegevens vinden. Kan iemand me laten zien waar dit zou moeten staan?
Reputatie 6
Ik heb nog steeds niet kunnen vinden waar je het huidige verbruik van je EU data kunt nazien. Op de site en op mijn telefoon (getest in NL en BE) kan ik geen verbruiksgegevens vinden. Kan iemand me laten zien waar dit zou moeten staan?

Je zou de bundel moeten zien in je My Tmobile app. In onderstaand voorbeeld zit er een Altijd Internet bundel bij van 1GB, maar ipv daarvan moet je dus 100/250MB moeten zien staan.

Hieronder mijn screenshot van de app. Daar zie ik alleen de gewone bundel en T-Mobile Samen. Niets over travel & surf.
Reputatie 6
En wanneer je bij Travel&Surf kijkt in de app? Links in het menu van de app.
Reputatie 2
dus als ik het goed begrijp worden de particulieren hiermee bevoordeeld? en dat terwijl zakelijke klanten per saldo altijd al meer betalen! (ex BTW prijzen!)

Waarom niet gewoon alle klanten dit voordeel geven en later alsnog je nieuwe zakelijke plannen uitrollen!

heb net contact gehad met de helpdesk....ze hebben echt geen idee wanneer dit voor zakelijke klanten geintroduceerd wordt....echter er wordt hierboven wel mee geschermd dat dit nog dit jaar zal gebeuren....echter dat wordt niet bevestigd door de helpdesk! het klinkt een beetje als aan het lijntje houden......ik voel me er ook niet helemaal goed bij eigenlijk!

Waarom de particulieren bevoordelen?! waarom überhaupt onderscheidt maken met een dienst als deze!?
Dan kan ik in NL alleen maar naar de verbruiksstatus zoals hierboven aangeduid. Hoe dat in het buitenland eruit ziet, kan ik pas maandag weer checken. Maar voor mensen die regelmatig naar het buitenland gaan, zou het makkelijk zijn als ik de verbruiksstatus ook in NL kan inzien.
Reputatie 7
Badge +20
@ChristiaanL;

Je kan je verbruik alleen in het buitenland inzien. Ga je maandag voor plezier of werk naar het buitenland? We horen graag of het jou daar wel lukt om je verbruikstatus te controleren.

@WalterAspin;

Ik begrijp dat je hier ook gebruik van wilt maken. Ik kan je helaas niet meer vertellen als mijn collega van de afdeling zakelijk. Op dit moment is het bekend wanneer dit ook mogelijk is voor zakelijk klanten, maar we zullen het natuurlijk met jullie delen wanneer het zover is.
@ChristiaanL;

Je kan je verbruik alleen in het buitenland inzien. Ga je maandag voor plezier of werk naar het buitenland? We horen graag of het jou daar wel lukt om je verbruikstatus te controleren.


Ik zal maandag kijken of het lukt. Maar ik zou het vooraf ook graag inzien en niet alleen in het buitenland. Desnoods alleen via de site en niet de app.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Christiaan,

Ik snap je punt en ik snap dat dit voor sommige gebruikers erg handig kan zijn. Helaas is dit nu momenteel nog niet mogelijk. Wel heeft mijn collega Bart, die verantwoordelijk is voor de My T-Mobile App, een topic gestart waar je ideeen en feedback voor de app kunt plaatsen. Zou je jouw feedback in dit topic willen delen? Dan gaat Bart er mee aan de slag. :)

Laat je ons maandag weten of alles naar behoren werkte over de grens?
Gisteren in Duitsland. Dataroaming aan en dacht lekker te kunnen internetten / appen.
Jammer, maar helaas. Geen internet. Had ik nog wat anders moeten aanzetten ? Doe ik iets niet goed? Mijn abonnement is Stel samen '13 volgens mijn T-mobile pagina.

Graag een reactie!
Reputatie 6
Gisteren in Duitsland. Dataroaming aan en dacht lekker te kunnen internetten / appen.
Jammer, maar helaas. Geen internet. Had ik nog wat anders moeten aanzetten ? Doe ik iets niet goed? Mijn abonnement is Stel samen '13 volgens mijn T-mobile pagina.

Graag een reactie!


Met een Stel Samen kun je niet gebruik maken van de EU databundel. Hiervoor dien je te beschikken over een Stel Samen en Stel Bij abonnement.
Hey Christiaan,

Ik snap je punt en ik snap dat dit voor sommige gebruikers erg handig kan zijn. Helaas is dit nu momenteel nog niet mogelijk. Wel heeft mijn collega Bart, die verantwoordelijk is voor de My T-Mobile App, een topic gestart waar je ideeen en feedback voor de app kunt plaatsen. Zou je jouw feedback in dit topic willen delen? Dan gaat Bart er mee aan de slag. :)

Laat je ons maandag weten of alles naar behoren werkte over de grens?


Het werkte inderdaad zoals beloofd. Vreemd dat de bundel per maand gaat en dus niet parallel loopt aan de rest van je bundels. Bedankt voor de hulp!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Christiaan,

Fijn dat het goed heeft gewerkt! 😃

Ik snap dat dit nogal onoverzichtelijk kan zijn natuurlijk.. in de toekomst zal dit naar alle waarschijnlijkheid nog gaan veranderen zodat de bundel gelijk loopt aan de rest van de bundels.
Hoe weet je of je een Stel Samen & Stel Bij abonnement hebt? Mijn abonnement was ooit een kortingsactie, dus geen idee wat voor naam het heeft. In My T-Mobile zie ik wel "Stel Samen" (alleen geen Stel Bij) als huidig tariefplan, is dit dan dus een Stel Samen & Stel Bij abonnement?
Reputatie 7
Badge +20
Hi M.C Lampe,

Welkom terug op ons Forum!

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je gebruik maakt van het Stel Samen & Samengesteld abonnement. Dit kun je zelf ook terug op My T-Mobile bij Mijn abonnement. Op deze pagina kun je de tarieven bundels van jouw abonnement zien.

Heb je nu meer duidelijkheid? 🙂
Bedankt voor de reactie! Dat betekent dus dat ik geen gebruik kan maken van mijn nationale internetbundel in het buitenland toch?
Reputatie 6
Badge +17
Hi M.C. Lampe,

Dat klopt. Dit is namelijk alleen mogelijk met het Stel Samen & Stel Bij prijsplan.

Mocht je de overstap willen maken naar dit prijsplan dan is dat mogelijk. Neem voor meer informatie een kijkje in het 'Stel Samen & Stel Bij overstap topic'.
Great idea;I am in UK and tried to use the free 250 mb but it doesn't work...can anyone assist with this?

I have the same problem. Neither in UK, neither in Belgium I could use this. Why is this?
Great idea;I am in UK and tried to use the free 250 mb but it doesn't work...can anyone assist with this?

I have the same problem. Neither in UK, neither in Belgium I could use this. Why is this?


Actually, doublecheck your settings. My internet abroad was turned off :$

Good luck!