Beantwoord

Internetten in Europa uit je nationale internetbundel!

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

113 reacties

Reputatie 7
Badge +20
@ChristiaanL;

Je kan je verbruik alleen in het buitenland inzien. Ga je maandag voor plezier of werk naar het buitenland? We horen graag of het jou daar wel lukt om je verbruikstatus te controleren.

@WalterAspin;

Ik begrijp dat je hier ook gebruik van wilt maken. Ik kan je helaas niet meer vertellen als mijn collega van de afdeling zakelijk. Op dit moment is het bekend wanneer dit ook mogelijk is voor zakelijk klanten, maar we zullen het natuurlijk met jullie delen wanneer het zover is.
Dan kan ik in NL alleen maar naar de verbruiksstatus zoals hierboven aangeduid. Hoe dat in het buitenland eruit ziet, kan ik pas maandag weer checken. Maar voor mensen die regelmatig naar het buitenland gaan, zou het makkelijk zijn als ik de verbruiksstatus ook in NL kan inzien.
Reputatie 2
dus als ik het goed begrijp worden de particulieren hiermee bevoordeeld? en dat terwijl zakelijke klanten per saldo altijd al meer betalen! (ex BTW prijzen!)

Waarom niet gewoon alle klanten dit voordeel geven en later alsnog je nieuwe zakelijke plannen uitrollen!

heb net contact gehad met de helpdesk....ze hebben echt geen idee wanneer dit voor zakelijke klanten geintroduceerd wordt....echter er wordt hierboven wel mee geschermd dat dit nog dit jaar zal gebeuren....echter dat wordt niet bevestigd door de helpdesk! het klinkt een beetje als aan het lijntje houden......ik voel me er ook niet helemaal goed bij eigenlijk!

Waarom de particulieren bevoordelen?! waarom überhaupt onderscheidt maken met een dienst als deze!?
Reputatie 6
En wanneer je bij Travel&Surf kijkt in de app? Links in het menu van de app.
Hieronder mijn screenshot van de app. Daar zie ik alleen de gewone bundel en T-Mobile Samen. Niets over travel & surf.
Reputatie 6
Ik heb nog steeds niet kunnen vinden waar je het huidige verbruik van je EU data kunt nazien. Op de site en op mijn telefoon (getest in NL en BE) kan ik geen verbruiksgegevens vinden. Kan iemand me laten zien waar dit zou moeten staan?

Je zou de bundel moeten zien in je My Tmobile app. In onderstaand voorbeeld zit er een Altijd Internet bundel bij van 1GB, maar ipv daarvan moet je dus 100/250MB moeten zien staan.

Ik heb nog steeds niet kunnen vinden waar je het huidige verbruik van je EU data kunt nazien. Op de site en op mijn telefoon (getest in NL en BE) kan ik geen verbruiksgegevens vinden. Kan iemand me laten zien waar dit zou moeten staan?
@Vermoeiend ik zat me ook af te vragen wat nu het juiste is, maar het blijkt dat afhankelijk is van hoe groot je bundel is, toch?

Klopt.
50 mb voor de 500 en de 1000 bundel;
100 mb voor de 3000 bundel; en
250 mb voor de 6000 en de 12000 bundel.

Beetje krenterig....
Waarom niet gewoon 10% van je maandelijkse bundel?
Zo schiet het nog steeds niet op; voor de populaire 3000MB-bundel zou je dan 300MB krijgen.
100MB is er zo doorheen.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Gertjan,

Hahah gaaf zeg! Goed om te lezen dat het werkt. 😉
Reputatie 1
Hi Gertjan,

Ah super, kan je in Nederland wel verbinding maken met het 4G netwerk? Zou je een andere provider willen selecteren in de instellingen van je telefoon als je in Duitsland bent? Je zou namelijk wel gebruik moeten kunnen maken van het 4G netwerk. Laat het ons weten.

Ik weet dat ik alleen bij Telekom DE een 4g verbinding kan krijgen, maar ik heb het geprobeerd.

Ik heb speciaal voor jou uit het dakraam gehangen om een Duitse 4g verbinding te kunnen krijgen, maar het is gelukt. 😃
Reputatie 6
Badge +17
Hi Mpiotrek,

It's good that you asked this question, because we always try to look for new services to offer. Calling via Wi-Fi or our mobile network also known as VoIP is something we are considering. It's not yet possible to use this service as you said, but we are definitely looking at it. We cannot tell you for sure if and when it's coming. So please keep an eye out on our T-Mobile Forum and website. If there is any new development, we will share it with everyone!

Thank you for posting your question here. If you have any further questions, you know where to find us! We will gladly help you. 🙂
Reputatie 6
Badge +17
Hi HugoB,

Dat is goed, we zijn benieuwd naar je ervaringen. ;)

Hi Gertjan,

Ah super, kan je in Nederland wel verbinding maken met het 4G netwerk? Zou je een andere provider willen selecteren in de instellingen van je telefoon als je in Duitsland bent? Je zou namelijk wel gebruik moeten kunnen maken van het 4G netwerk. Laat het ons weten.
Reputatie 2
Badge

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Lisanne, de aanstichter en bedenker van deze dienst bij T-Mobile. Wij hebben er als T-Mobile voor gekozen om een andere weg in te slaan zodat klanten zonder extra kosten hun nationale MB’s in de EU kunnen gebruiken. Andere providers hebben ervoor gekozen hun buitenlandbundels te verbeteren. Wij begrijpen dat Travel & Surf passen er in de vergelijking nu duurder uitkomen. Om heel eerlijk te zijn hebben wij ons de afgelopen periode vooral gefocust om ervoor te zorgen dat jij je nationale bundel in de EU kunt gebruiken waardoor het aanpassen van Travel & Surf minder aandacht heeft gehad. Bovendien weten wij natuurlijk niet van tevoren wat onze concullega ’s doen dus dat was de afgelopen week ook een verrassing 🙂. We laten jullie feedback in ieder geval niet ongehoord en gaan hiermee aan de slag.

Hi Lisanne S!

I have a question. Is Tmobile planning to introduce WiFI calling? It is working now in Tmobile USA and EE in UK. I know that they started testing it in Poland so there is already know-how in the DT group. I like the idea of Tmobile USA- you can use internet (with limited speed) almost all over the world- i know that it may not be possible in NL but EU internet with limited speed should be possible. I know that it is maybe already too late as next year there will be no extra roaming costs in EU
Reputatie 1
Ik woon in Dinxperlo, dat ligt voor een deel in Duitsland. Ik heb geen 4g verbinding gehad, maar 3g leek goed te werken. 🙂
Badge +5
@Thalina

Ik heb het niet heel uitgebreid getest, alleen 2G deed het omdat ik toch een km of 5 van de grens af was nog. Dus te kort voor een goed oordeel, maar het werkte in ieder geval :)

Nou in de zomer pas eigenlijk echt voor vakantie dus duurt nog eventjes om het wat langer te kunnen testen. Maar tussentijds misschien af en toe nog wel even over de grens dus ervaringen zullen volgen als ik die heb!
Reputatie 6
Badge +17
@HugoB

Ahha, hoe beviel het dan tijdens het testen? 😉 Binnenkort nog een leuk reisje binnen de EU op de planning?
Badge +5
@Thalina

Geen flauw idee, niet meer in het buitenland geweest nog. Maar ik woon vrij dicht bij de grens, als je in het zuiden van de stad bent kun je net een Belgisch netwerk opvangen. Dus vandaar even kunnen testen afgelopen zaterdagavond toen ik daar in de buurt was.
Reputatie 6
Badge +17
@HugoB

Goed om te horen dat het werkt! 🙂 Hoe bevalt het tot nu toe?

@Jan Kelder,
Het klopt inderdaad dat je nog een sms van ons ontvangt, maar ik kan je vertellen dat de MB's voor in de EU al bij je abonnement zijn toegevoegd. Als je binnenkort in Duitsland bent kun je de MB's terugzien in de My T-Mobile app. Alvast veel plezier ermee! 🙂
Reputatie 5
Badge +14
nu zie ik in de mail wat ik heb gekregen dat ik een sms ontvang wanneer het in gaat voor mij .
maar deze heb ik nog niet ontvangen ?

ha zie dat hugo ook geen sms heeft gehad , dan maar even afwachten ga binnenkort naar duitsland
Badge +5
Een sms is nog steeds niet binnen bij mij, maar inmiddels werkt deze dienst wel. Roaming in je toestel kun je vanaf nu gewoon aanzetten en dan blijf je automatisch op internet via het buitenlandse netwerk. Als je daarna My T-Mobile opent, zie je dat er een Travel en Surf pas actief is van 100 MB (in mijn geval) en daar wordt je data van afgehaald.
[Off-topic] Jongens, die quotebomen weer. 😛 [/Off-topic]

Vervroegd je abonnement stopzetten als je naar het buitenland verhuist en dan overstappen naar een broertje of zusje uit de T-Mobile groep, is een vraag die ik onlangs eerder heb gehad. Ik zou het ook wel mooi en logisch vinden als dat zou kunnen maar weet er verder helaas niets vanaf!

Hier haak ik even op in met een stukje info van de website:
Verhuis je naar een ander land waar T-Mobile actief is? Dan kun je gebruikmaken van een overstapmogelijkheid. Dit betekent dat je in het nieuwe land een T-Mobile contract afsluit, waarna wij het abonnement in Nederland beëindigen. Overstappen is mogelijk bij:

Duitsland Oostenrijk
Hongarije Polen
Kroatië Slowakije
Macedonië Tsjechië
Montenegro Verenigde Staten
In het Verenigd Koninkrijk mag je ook overstappen, naar provider EE (Everything Everywhere).

Bron.
Ik heb ook het dode-mus-gevoel; waarom maar 250MB voor een hele maand? Is dat zodat klanten mogen ruiken aan 'lekker internetten in het buitenland" en zodra ze na een week 250MB hebben verbruikt kopen ze een T&S-pas voor een onevenredig hoge prijs. Het wordt tijd voor een Europees abonnement zodat ik ook in het buitenland van mijn 12500MB kan genieten. Daar betaal ik immers voor.
Zodra je in het buitenland bent en je mobiel wilt gebruiken krijg je te maken met ‘roaming’. Het is een veelbesproken onderwerp op Europees niveau en een best gek begrip. Providers hebben alleen in eigen land een netwerk. Als je als klant je mobiel wilt gebruiken in het buitenland gebruik je als ‘gast’ het netwerk van buitenlandse providers. Dit heet roaming en hier zijn soms hoge kosten aan verbonden. Deze kosten worden doorberekend aan jouw provider en deze berekent dit weer door aan jou in de vorm van bijv. een Travel & Surf pas met een bepaalde prijs.

Op dit moment kost het ons helaas nog teveel geld wat wij afdragen aan buitenlandse providers als jij als klant je bundel in het buitenland gebruikt.

Hoi Lisanne,

Hier heb ik nog een vraag over. Ik begrijp dit punt heel goed als je vanuit T-Mobile NL verbinding maakt met het netwerk van Three in de UK. Dit zijn namelijk 2 compleet verschillende bedrijven. Echter begrijp ik dit niet als dit bijvoorbeeld EE of T-Mobile Polen is. Dit valt beiden onder DT/T-Mobile.

Een tijd terug (ik weet niet of dit nog steeds zo werkt) kon je al je abbo kostenloos vervroegd stopzetten (als er geen toestelbetaling aan vast zat) als je voor een langere periode naar het buitenland verhuisde en een gelijkwaardig T-Mobile abbo afsloot bij een T-Mobile provider in het desbetreffende land. Dit betekent dat er dus wel een soort goede relatie is met die T-Mobile vestigingen in dat land :)

Het is wel interessant om dit vanuit die kant te horen :)

Hi Lodan,

Goede vraag. Technisch maakt het het niet perse gemakkelijker dat we broertjes of zusjes in dezelfde groep zijn want iedere provider heeft van oudscher op een andere manier zijn netwerk opgebouwd en zijn systemen ingericht. Financieel zitten daar wel voordelen bij met gunstigere tariefsafspraken. T-Mobile is onderdeel van de Deutsche Telekom groep. Helaas is EE daar inmiddels geen onderdeel meer van want deze provider is verkocht. Onze 'moeder' heeft naast haar eigen Duitsland, diverse oost Europese landen in de groep zitten. Daar hebben we dus wel voordelen maar dat zijn niet zoveer de meest populaire vakantiebestemmingen van Nederlanders (als ik naar de cijfers kijk waar onze klanten het meeste roaming verkeer vertonen). Maar ook in de landen waar we actief zijn als groep zijn we afhankelijk van andere buitenlandse providers. In Nederland hebben we de luxe positie dat we een goede landelijke dekking hebben. In het buitenland is dat niet zo, daar is een dekking van 80% al zeer hoog. Op plekken waar de ene provider geen goede dekking heeft neemt je telefoon dus weer het netwerk van een andere provider over waar je dan weer hogere tarieven betaalt.

Vervroegd je abonnement stopzetten als je naar het buitenland verhuist en dan overstappen naar een broertje of zusje uit de T-Mobile groep, is een vraag die ik onlangs eerder heb gehad. Ik zou het ook wel mooi en logisch vinden als dat zou kunnen maar weet er verder helaas niets vanaf!
Badge +9
Ik heb ook het dode-mus-gevoel; waarom maar 250MB voor een hele maand? Is dat zodat klanten mogen ruiken aan 'lekker internetten in het buitenland" en zodra ze na een week 250MB hebben verbruikt kopen ze een T&S-pas voor een onevenredig hoge prijs. Het wordt tijd voor een Europees abonnement zodat ik ook in het buitenland van mijn 12500MB kan genieten. Daar betaal ik immers voor.
Zodra je in het buitenland bent en je mobiel wilt gebruiken krijg je te maken met ‘roaming’. Het is een veelbesproken onderwerp op Europees niveau en een best gek begrip. Providers hebben alleen in eigen land een netwerk. Als je als klant je mobiel wilt gebruiken in het buitenland gebruik je als ‘gast’ het netwerk van buitenlandse providers. Dit heet roaming en hier zijn soms hoge kosten aan verbonden. Deze kosten worden doorberekend aan jouw provider en deze berekent dit weer door aan jou in de vorm van bijv. een Travel & Surf pas met een bepaalde prijs.

Op dit moment kost het ons helaas nog teveel geld wat wij afdragen aan buitenlandse providers als jij als klant je bundel in het buitenland gebruikt.

Hoi Lisanne,

Hier heb ik nog een vraag over. Ik begrijp dit punt heel goed als je vanuit T-Mobile NL verbinding maakt met het netwerk van Three in de UK. Dit zijn namelijk 2 compleet verschillende bedrijven. Echter begrijp ik dit niet als dit bijvoorbeeld EE of T-Mobile Polen is. Dit valt beiden onder DT/T-Mobile.

Een tijd terug (ik weet niet of dit nog steeds zo werkt) kon je al je abbo kostenloos vervroegd stopzetten (als er geen toestelbetaling aan vast zat) als je voor een langere periode naar het buitenland verhuisde en een gelijkwaardig T-Mobile abbo afsloot bij een T-Mobile provider in het desbetreffende land. Dit betekent dat er dus wel een soort goede relatie is met die T-Mobile vestigingen in dat land :)

Het is wel interessant om dit vanuit die kant te horen 🙂
Is het niet mogelijk om het andersom te gaan doen? Dus de nationale tegoeden ook per kalendermaand doen in plaats van op een willekeurige dag? Stuk overzichtelijker en dan loopt het mooi synchroon ook met andere zaken. Voor zover ik weet is T-Mobile echt het enige bedrijf wat de diensten niet berekend vanaf de 1e t/m de laatste dag van de maand. Kan me niet herinneren dat ik ooit een abonnement of dienst heb gehad in welke sector dan ook die maandelijks gefactureerd wordt wat niet van de 1e t/m de laatste dag van de maand is.

Hi HugoB,

Dat zou inderdaad wel logischer zijn 🙂 Het is een beetje een technisch verhaal waarom het zo werkt. Omdat we bij T-Mobile een paar miljoen klanten hebben is het eigenlijk niet te doen om iedere klant op exact dezelfde datum nieuwe maandbundels te geven en te factureren. Dan lopen we het risico dat de systemen eruit klappen. Ik weet dat dit in ieder geval vroeger de reden was waarom het voor verschillende klantgroepen is verspreid over verschillende data per maand. Of dit nog steeds noodzakelijk is en of wij de enige provider zijn die dit doen weet ik niet. Ik zal het eens navragen.
Badge +5
Is het niet mogelijk om het andersom te gaan doen? Dus de nationale tegoeden ook per kalendermaand doen in plaats van op een willekeurige dag? Stuk overzichtelijker en dan loopt het mooi synchroon ook met andere zaken. Voor zover ik weet is T-Mobile echt het enige bedrijf wat de diensten niet berekend vanaf de 1e t/m de laatste dag van de maand. Kan me niet herinneren dat ik ooit een abonnement of dienst heb gehad in welke sector dan ook die maandelijks gefactureerd wordt wat niet van de 1e t/m de laatste dag van de maand is.