Beantwoord

Internetten in Europa uit je nationale internetbundel!



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

113 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hi Anneliesva,

Welcome to the T-Mobile Community! It's nice to see you here. :)

Ah, I'm glad that it's solved. Thank you for the update. If you have any further questions, please let us know. We will gladly help you!
ik vind t ook te duur. Gelukkig is bijna overal wifi
Reputatie 7
Badge +20
Hi kikiloi,

Welkom op ons Forum!

Wist je dat jij 100 MB kan verbruiken uit je eigen databundel in het buitenland. Ideaal toch? Wat vind je duur als ik vragen mag? 😳
Stel samen sim only 1GB?? Mogen die niet internetten binnen de eu vanuit de bundel?
Hoi Poppetje_van_wol.

Het geldt alleen voor Stel Samen & Stel Bij abonnementen, zie de openingspost van dit topic voor meer informatie.
Ik heb een windows Phone. Ik wil graag zien wat mijn 100 Mb internettegoed voor in het buitenland is. Er is geen app te openen en op t-mobile.nl krijg ik dit overzicht ook niet. Hoe krijg ik mijn tegoed zichtbaar of gaat dat met mijn windows Phone niet?
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb een windows Phone. Ik wil graag zien wat mijn 100 Mb internettegoed voor in het buitenland is. Er is geen app te openen en op t-mobile.nl krijg ik dit overzicht ook niet. Hoe krijg ik mijn tegoed zichtbaar of gaat dat met mijn windows Phone niet?

Het tegoed is alleen zichtbaar als je op een buitenlands netwerk zit. In Nederland kun je de verbruiksstatus van de buitenland bunder niet bekijken. (Heel irritant als je aan de grens woont..)

Aangezien er nog steeds geen Windows Phone app is, zul je op https://roaming.t-mobile.nl/ moeten kijken.
Vorig jaar introduceerden we 'Bellen zoals thuis' waarmee je 120 minuten kunt bellen vanuit je eigen bundel in de EU. Vanaf 4 april bieden we ook 'data mee op reis' aan.

Met 'data mee op reis' kunnen T-Mobile klanten met een Stel Samen & Stel Bij abonnement in de hele EU (zone 1) tot maximaal 2 GB per maand mobiel internetten uit hun nationale databundel zonder extra kosten. Zo kun je zonder datastress de grens over!

Mobiel internetten in de EU vanuit je bundel is een standaard onderdeel van alle internetbundels in combinatie met een Stel Samen & Stel Bij abonnement. Dit geldt voor alle klanten met dit abonnement, zowel voor de nieuwe als de bestaande klanten. Maak je nog geen gebruik van Stel Samen & Stel Bij en wil je hier wel gebruik van maken? Kijk dan in dit topic of je hiervoor in aanmerking komt.



even toevoegen, wat hierboven staat geldt alleen voor het allerduurste abonnement.
[quote=

Op dit moment kost het ons helaas nog teveel geld wat wij afdragen aan buitenlandse providers als jij als klant je bundel in het buitenland gebruikt. Wij hopen dat die tarieven die buitenlandse providers aan elkaar vragen dalen door ontwikkelingen zoals de regulering maar zover zijn wij nog niet. Zo zijn er buiten Nederland wel voorbeelden van providers die klanten ruimere roaming hoeveelheden uit hun bundel laten gebruiken. Waarschijnlijk hebben deze providers betere tariefafspraken met buitenlandse providers waardoor zij deze grotere hoeveelheden mogelijk kunnen maken. Nogmaals, dit is de eerste stap en hopelijk volgt er snel meer![/quote]

Dit zou niet moeten gelden voor die Europeese landen waar t-mobile als zusterorganisatie ook provider is....
Reputatie 6


Dit zou niet moeten gelden voor die Europese landen waar T-mobile als zusterorganisatie ook provider is....


Zo 'simpel' is het helaas niet. Enkele netwerken in de EU (en VS) dragen wel dezelfde naam, echter zijn het vooralsnog verschillende bedrijven met hun eigen netwerk en infrastructuur. Natuurlijk wordt er vanuit Duitsland geld overgeheveld vanuit het moederbedrijf, echter zal het niet zo zijn dat deze tak (en haar klanten) op moet/zal draaien voor kosten gemaakt door in dit geval de Nederlandse T-Mobile.

De frequentieveiling heeft de NL'se providers ontzettend veel geld gekost en zal ergens terug verdiend moeten worden. Wanneer je de kosten van voorheen (SMS, bellen) weg laat dan blijft alleen de roaming (zover nog kan nu) de enige echte 'melkkoe' over. Hier kunnen de providers (al dan niet met concurrerende bundels) nog iets op verdienen.

Het zal nog wel enkele jaartjes duren voordat er 'één' netwerk is in de 'T-Mobile landen'. Zelfs Vodafone heeft met haar netwerk nog niks overkoepelend.
Reputatie 7
Badge +9
En dan zit je ook nog eens met de overheden die aan alle kanten de vrije markt blokkeren onder de noemer "Marktbescherming".

Reken maar dat zo'n bedrijf graag alles onder een naam gooit (Veel goedkoper), maar dat wordt aan alle kanten verboden.

T-Mobile NL mag niet samengaan met T-Mobile DE in verband met de wetten tegen kartelvorming(de wet waar KPN, Unilever en Ahold steeds wél mee weg komen.), monopolievorming, marktcontrole en omdat dat financieel vrijwel onmogelijk te regelen is ivm de wisselende wetten in alle landen.

Neem alleen de BTW, wij betalen 21% BTW op onze abonnementen, de Duitsers maar 6%.

Neem de MediaMarkt. Het is als Nederlander niet mogelijk iets te kopen bij de webshop van MediaMarkt Duitsland, terwijl het exact hetzelfde bedrijf is. Waarom? Om de Nederlandse markt te beschermen tegen de veel grotere Duitse variant, waar men tevens minder BTW betaald.

Je kan niet eens een broodje Döner bestellen bij de zaak in Altstatte, want ze mogen de grens niet over om het te bezorgen. Je moet zelf letterlijk naar de grenspaal lopen en daar kunnen ze het aan je overhandigen, en dan is het eigenlijk per Nederlandse wet nog illegaal ook. Door onze vele regeltjes op kwaliteitscontrole.

Nederland regeltjesland. We hebben op alles wetten, regels en uitzonderingen.

Nederland in een Notendop:
Rossmann had de Rexona Deo in de folder staan. "Het hele Rexona assortiment 1+1 gratis.". Geen uitzonderingen.
Kruidvat ook. "Alles van de Rexona 1+1 gratis." "Muv Maximum Protectn, Mini's, Compressed, Voordeelverpakkingen en cadeauverpakkingen." Uiteindelijk geldt het alleen op 3 van de 40 producten.

En moet je voor de gein eens kijken wat de MediaMarkt allemaal uitzondert met hun BTW acties, tov de andere landen...

Klachten kunt U indienen bij de Roverheid.

Providers mogen niet eens diensten als Netflix data-vrij maken, want dat is in strijd met de wet op netneutraliteit. (Diezelfde wet die er voor zorgde dat alle onbeperkte data abonnementen werden afgeschaft en we gigantisch mochten gaan betalen voor kleine databundels.)
Ik begreep dat ik iedere maand 50 MB in Europa uit m'n bundel zou kunnen gebruiken. Begin juli lukte dit in België prima. Halverwege juli kreeg ik mijn nieuwe bundel voor de maand. Echter kon ik geen MB's gebruiken in Frankrijk. Ik kreeg steeds de melding dat ik geen actieve pas had. Wat ik ook probeerde, het werkte niet zoals eerder in België. Erg onprettig en onhandig.

Wat was hier t probleem en hoe is dit de volgende keer te voorkomen?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Marie11,

Begrijpelijk dat je ook in het buitenland goed bereikbaar wilt zijn! Op dit moment ontvang je de MB's die je in de EU kunt gebruiken vanuit je bundel op de 1e van de maand en niet tegelijk met je nieuwe bundels. Vandaar dat je halverwege juli in Frankrijk geen MB's voor in de EU hebt ontvangen en dat je een melding kreeg dat je een Travel & Surf pas moest aanschaffen. Sorry voor de verwarring!

We gaan dit nog aanpassen zodat het tegelijk gaat lopen met jouw bundels. Wanneer dit aangepast is, is op dit moment helaas nog niet bekend. Zodra we een update hierover hebben, plaatsen we dat uiteraard in dit topic. Ben je op dit moment nog in het buitenland? Het is namelijk weer de 1e van de maand, dus je hebt nu weer je MB's voor de EU ontvangen.

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid en heb je ondanks dit toch kunnen geniet van je tijd in Frankrijk! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Reputatie 2
Ik zat afgelopen weken in Italie op vakantie. Omdat ik toch graag surf op vakantie bekeken naar de mogelijkheden. De data bundels zijn echt schreeuwend duur bij T-Mobile. Mijn vriendin heeft Tele2 en betaald een derde van wat je bij T-Mobile betaald voor een vergelijkbare bundel.

Ik dus gekozen voor gebruik uit eigen bundel. Ik denk mooi maar op een gegeven moment zie ik toch kosten in rekening gebracht worden. Nog maar ff lezen owja 6 cent per mb. Waarom zou je dan uit eigen bundel gebruiken als er kosten in rekennig gebracht worden. Je hebt die mb's al een keer betaald!

Als je dan nog een goede verbinding hebt maar ook die was tergend langzaam in Italie.

In december kan ik weer kijken voor verlenging of vernieuwing. Na vele jaren, ik denk iets van 15 ofzo toch maar eens heel goed kijken naar andere want T-Mobile prijst zich zo langzamerhand wel uit de markt heb ik het gevoel.
Reputatie 7
Badge +20
Hi remcobe,

Welkom op ons Forum!

Wat juammer om te lezen dat je er zo over denkt. Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie dat je op 24-7 voor betalen per MB hebt gekozen. Ik snap dat de informatie die op My T-Mobile staat verwarrend is ''gebruik uit eigen bundel'', maar dat is dus betalen per MB. Dat is ook de reden waarom je kosten hebt gemaakt.

Het klopt dat je bij ons data uit je eigen bundel kan gebruiken, maar dat geldt alleen voor Stel Samen & Stel Bij klanten. En jij hebt een ouder prijsplan en dus is dat niet geldig. Meer informatie over data mee op reis vind je op deze pagina.

Je kan in het vervolg voordelig gebruik maken van data in het buitenland door een Travel & Surf pas te kopen. Je krijgt voor een vast bedrag een vast aantal MB's en zo kom je ook niet voor verrassingen te staan. Als je pas op is dan stopt je internet ook automatisch tenzij je voor een L-pas kiest. Daarmee kun je onbeperkt online blijven tegen een basissnelheid.

Het zou jammer zijn als je ons om deze reden verlaat. Als je straks je abonnement wilt verlengen dan kun je dat ons laten weten en dan zorgen wij ervoor dat je wordt gebeld. Je kan dan samen met een collega kijken naar een leuk aanbod. Je zal dan ook gebruik maken van Stel Samen & Stel Bij en met dit prijsplan kun je straks veel profiteren in het buitenland. Je kan MB's uit je nationale databundel gebruiken en je kan tot 120 min bellen in en naar de EU.

Ik hoor graag tegen die tijd weer van je. Als ik nu nog iets voor je kan doen, laat het mij dan weten.
Beste,

Ik ben momenteel in Frankrijk en lees deze post, ik heb stel samen en stel bij en ik heb geprobeert te internetter via roaming maar ik kan hier nergens het gebruik van zien. De app kan ik niet downloaden omdat hij niet geschikt is voor mijn toestel.
Tevens krijg ik vaak de melding dat de verbinding niet veilig is, wat is hier aan de hand?
ik heb straks bij thuiskomst liever geen factuur van een paar 100 euro omdat ik iets verkeerd gelezen heb.

Bvd voor de reactie!

Gr
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Schweppes,

Welkom op het forum! Wat heerlijk dat je momenteel in Frankrijk bent! Hopelijk aan het genieten van een welverdiende vakantie?

Begrijpelijk dat je dan ook gewoon gebruik wilt kunnen maken van deze EU MB's. Ik heb in het systeem gekeken en ik zie dat je op dit moment een goede verbinding hebt en dat je ook al een klein deel van jouw MB's hebt verbruikt. Je hebt op dit moment nog 235MB over. Klopt het dat alles nu werkt? Als er toch iets niet werkt, laat het dan even weten. Dan gaan we kijken naar een oplossing!

Voor nu in ieder geval een fijne tijd toegewenst in Frankrijk! Au revoir! 🆒
Hallo t mobile.

Op dit ogenblik ben ik in Duitsland. Maar ik krijg met geen mogelijkheid internet via 4g te pakken hier. Data raming staat aan. Hebben jullie enig idee?
Gr. Martijn
Reputatie 7
Badge +15
Hey Martijn,

Lekker op vakantie? :8

Ik zie dat je wel verbinding hebt met internet maar je geen actieve internetbundel hebt. Via My T-Mobile kun je een Travel & Surf-pasaanschaffen. In Duitsland zou je wel gebruik moeten kunnen maken van 4G. Op deze pagina kun je de dekking bekijken en zien van welk netwerk je het beste gebruik kunt maken.

Laat je weten of het gelukt is?
Hallo Amy...
Ik hen een stel samen en bij met 3 gb. Data. Volgens mij kan ik dan toch 100 mb uit mijn bundel in de eu gebruiken?
Nu lijkt me dat lekker alleen krijg ik überhaupt geen internet te pakken hier...
Reputatie 6
Badge +17
Hi mgr75,

Ik heb je in dit topic van een reactie voorzien. Zou je kunnen aangeven of je verbeteringen merkt na het opnieuw starten van je toestel? 🙂
Ik was vorige week in Griekenland, en heb daar de 100 Mb uit de Data mee op reis Zone 1 gebruikt, maar dat was op een paar dagen voordat ik weer terug zou gaan. Daarop heb ik een S-pas Zone 1 gekocht, dus nog eens 100 Mb. Tot zover alles goed. Maar op 3 oktober gaat de nieuwe bundel in, en krijg ik weer 100 Mb Data op reis. Maar tot mijn schrik wordt er éérst data gebruikt uit de nieuwe bundel, die nog tot 3 november geldig is, terwijl het saldo van de S-pas Zone 1 niet gebruikt wordt. terwijl die eerder begonnen is, én eerder zal verlopen. Nu ben ik terug, en de de data uit de S-pas die vervalt vandaag. Volgens mij ben ik nu 63 Mb aan data misgelopen, want als ik deze maand nog in het buitenland ben, dan heb ik nog maar 37 Mb over, terwijl dat 100 Mb zou kunnen zijn...
Zie ook de bijgaande afbeelding.


Reputatie 7
Badge +20
Hey Tjaf,

Goed opgemerkt inderdaad, eigenlijk geef je zelf het antwoord al.

Als je Travel & Surf en MB's in het buitenland elkaar kruisen krijgen je MB's in de EU voorrang op je pas. In jouw geval is er echter een uitzondering van toepassing. Onlangs hebben we de dag waarop je jouw MB's voor in de EU ontvangt gewijzigd. Dit was eerst op de 1e van de kalendermaand, nu is dat op de dag waarop je jouw nieuwe tegoed ontvangt.

Aangezien deze wijziging in eerste instantie zou betekenen dat je benadeeld zou worden, hebben we het voor deze maand iets aangepast. Als je jouw tegoed ontving vóór 13 september krijg je EU MB's op 1 oktober én de dag waarop je in oktober je een nieuwe tegoed ontvangt. Je hebt dus dubbel MB's ontvangen en bent dus geen MB's misgelopen, maar juist het tegenovergestelde. ;)

In het vervolg kun je er dus rekening mee houden dat je elke maand je MB's bij je tegoed ontvangt. Daar kun je dan ook weer op aanpassen welke Travel & Surf-pas nodig hebt.

Hopelijk is alles zo duidelijk, maar als je nog vragen hebt, laat het ons weten!
Hey Tjaf,

Goed opgemerkt inderdaad, eigenlijk geef je zelf het antwoord al.

Als je Travel & Surf en MB's in het buitenland elkaar kruisen krijgen je MB's in de EU voorrang op je pas. In jouw geval is er echter een uitzondering van toepassing. Onlangs hebben we de dag waarop je jouw MB's voor in de EU ontvangt gewijzigd. Dit was eerst op de 1e van de kalendermaand, nu is dat op de dag waarop je jouw nieuwe tegoed ontvangt.

Aangezien deze wijziging in eerste instantie zou betekenen dat je benadeeld zou worden, hebben we het voor deze maand iets aangepast. Als je jouw tegoed ontving vóór 13 september krijg je EU MB's op 1 oktober én de dag waarop je in oktober je een nieuwe tegoed ontvangt. Je hebt dus dubbel MB's ontvangen en bent dus geen MB's misgelopen, maar juist het tegenovergestelde. ;)

In het vervolg kun je er dus rekening mee houden dat je elke maand je MB's bij je tegoed ontvangt. Daar kun je dan ook weer op aanpassen welke Travel & Surf-pas nodig hebt.

Hopelijk is alles zo duidelijk, maar als je nog vragen hebt, laat het ons weten!


Beste David, ik kan het nu niet meer controleren, aangezien ik nu niet meer in het buitenland ben. Zoals ik het zie, heb ik op 1 oktober (toen mijn Data mee op Reis op was), een S-Pas gekocht; maar toen heb ik op 3 oktober (dat is de dag voor mijn nieuwe tegoed) weer 100Mb van de Data mee op Reis gekregen. Toen is alle data die ik vanaf dat moment verbruikt heb, van de Data mee op Reis afgegaan, terwijl de S-Pas op 67 Mb bleef steken. Die 67 Mb zijn nu vervallen. Terwijl, als ik nu vóór 3 november weer naar het buitenland zou gaan, nog maar 37 Mb over heb van de Data mee op Reis. Maar dat zou dan nog 100Mb zijn geweest, als éérst de S-Pas was opgebruikt, en dan pas de (verse) Data mee op Reis. Dus volgens mijn redenering heb ik nu betaald voor data (de S-Pas) die ik niet heb kunnen gebruiken, omdat de Data mee op Reis eerst opgebruikt is.
Snap je mijn vraag?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Tjaf,

Ik begrijp je vraag inderdaad heel goed! Dat is in principe het eerste gedeelte van mijn antwoord. Als de pas en MB's in EU elkaar kruisen krijgen de MB's "voorrang". Op dit moment heb je dus wel 2 keer die MB's gekregen, maar door de pas tussendoor heb je inderdaad op de 3e weer MB's gebruikt.

Ga je voor 3 november naar het buitenland? Dan moeten we daar inderdaad iets op vinden als je veel MB's gebruikt wanneer je over de grens bent. We kunnen dan eventueel een pas activeren of iets in die richting. In de toekomst weet je dan in ieder geval dat de MB's uit je bundel voorrang hebben op de pas. 😉

Als we nog ergens bij kunnen helpen, laat het ons weten!