Beantwoord

Internetten in Europa uit je nationale internetbundel!

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

113 reacties

Reputatie 6
Ik vind de T&S bundels nog behoorlijk prijzig i.v.m. bijvoorbeeld Tele2.
Overigens gaat het pas echt interessant worden als we straks verplicht geen roamingtarieven binnen de EU meer hebben. Kan je een buitenlands abonnement afsluiten en op elk Nederlands netwerk gebruik maken tegen "thuis" tarieven.

Hoe ben jij van plan dan een abonnement af te sluiten in bv Frankrijk of Spanje? Heb je daar een woonadres? Dat is namelijk vereist om een abonnement af te sluiten. En vwb de roamingkosten. Deze worden inderdaad afgeschaft worden, maar providers kunnen wel een FUP instellen. Maar dat is allemaal afwachten tot volgend jaar.

T-Mobile heeft een stap gezet, het zal vanaf nu alleen nog maar beter worden.
Reputatie 1
Ik vind de T&S bundels nog behoorlijk prijzig i.v.m. bijvoorbeeld Tele2.
Overigens gaat het pas echt interessant worden als we straks verplicht geen roamingtarieven binnen de EU meer hebben. Kan je een buitenlands abonnement afsluiten en op elk Nederlands netwerk gebruik maken tegen "thuis" tarieven.
Reputatie 1
Turkije is geen onderdeel van dit pakket he? :(

Nee, Turkije valt helaas onder zone 2
Turkije is geen onderdeel van dit pakket he? 😞
Reputatie 4
Badge +7
Wat is nu 50MB in mijn geval, dat is misschien alleen genoeg voor email en whatsapp en dan moet je geen bijlagen ontvangen en versturen want dan zit je er zo overheen.
Ik lees dat dit per kalendermaand geld, maar mijn nieuwe tegoeden krijg ik altijd per tweede van elke maand, is het dan zo dat je de tweede dan ook de nieuwe "gratis" te gebruiken mb`s in het buitenland ingaan of echt per eerste tot eerste? het zou wel vreemd zijn als dit niet gelijk loopt met je huidige bel/internet bundel aangezien het ook daaruit afgeschreven word en niet als extra gezien word!
Stel samen stel bij met onbeperkt Internet in Nl maar geen aparte internetbundel. Toch gratis 50 MB in het buitenland?
Great idea;I am in UK and tried to use the free 250 mb but it doesn't work...can anyone assist with this?
Reputatie 2
Ik heb ook het dode-mus-gevoel; waarom maar 250MB voor een hele maand? Is dat zodat klanten mogen ruiken aan 'lekker internetten in het buitenland" en zodra ze na een week 250MB hebben verbruikt kopen ze een T&S-pas voor een onevenredig hoge prijs. Het wordt tijd voor een Europees abonnement zodat ik ook in het buitenland van mijn 12500MB kan genieten. Daar betaal ik immers voor.
ik krijg een beetje het "dode mus gevoel"

ik zit met een contract van 1,5 jaar oud en kom dus niet in aanmerking voor deze actie. Waarom wordt dit niet op alle actieve klanten toegepast?
Reputatie 1
Heel mooi, hier zaten we op te wachten!

Maar wat gebeurt er met de huidige travel & surf passen? Wordt er ook nog aan deze gesleuteld? Deze zijn namelijk relatief duur ten opzichte van bijvoorbeeld KPN en tele2.
Wat is dat nou voor een actie van T-Mobile om zakelijke klanten als tweederangs klanten te behandelen? Kan ik dan nu overstappen van zakelijk naar prive klant? 😠
Reputatie 7
Badge +15
Veelgestelde vragen
Update: 9 december 2016

Hoeveel MB's kan ik in de EU gebruiken?
Het is afhankelijk van je internetbundel en van het resterende aantal MB's in je internetbundel op het moment dat je in de EU bent hoeveel MB's je in de EU kunt gebruiken:

Alleen Startabonnement - Geen MB's in Europa
Internet XS 500 MB - 50 MB in Europa
Internet S 1 GB - 50 MB in Europa
Internet M 3 GB - 100 MB in Europa
Internet L 6GB - 250 MB in Europa
Internet XL 20 GB - 250 MB in Europa
Oneindig Online - 2 GB in Europa

Wanneer de MB's uit je bundel verbruikt zijn ontvang je een sms en stopt dataroaming automatisch. Je kunt dan zelf kiezen of je verder wilt internetten met een Travel & Surf-pas. Zo maak je nooit extra kosten zonder dat je dit zelf wilt. :)

In welke landen kan ik de MB's uit mijn bundel gebruiken?
De MB's zijn geldig in zone 1. Hieronder valt de gehele EU en Noorwegen, IJsland en Zwitserland.

Hoe en wanneer kan ik de MB's binnen de EU gaan gebruiken?
Alle klanten die gebruik maken van een Stel Samen & Stel Bij abonnement met internetbundel zullen in de eerste week van april in een sms ontvangen per wanneer zij hun MB's binnen de EU kunnen gaan gebruiken. Om gebruik te maken van je MB's binnen de EU zet je dataroaming aan in je instellingen. Wanneer je gebruik maakt van een iPhone, zet de knop 'EU Internet' uit.

Sinds 13 september ontvang je de MB's tegelijkertijd met jouw bundel, dus niet meer op de 1e van de maand.

Hoe lang zijn mijn MB's binnen de EU geldig?
De MB's voor het gebruik binnen de EU zijn een maand geldig. Als je in de EU bent op het moment dat een nieuwe maand ingaat dan kun je de EU MB's van de volgende maand ook gebruiken. MB's die je in de EU niet gebruikt hebt kun je niet meenemen naar de volgende maand.

Je ziet de MB's voor in de EU alleen wanneer je in het buitenland bent. Je kunt dit altijd gratis checken met de My T-Mobile App.

Ik heb Altijd EU Internet of Altijd Wereld internet Geldt data meenemen ook voor mij?
Wanneer je gebruik maakt van Altijd EU Internet of Altijd Wereld Internet kun je natuurlijk ook gebruik maken van je data op reis. Je gebruikt eerst de MB's uit je Altijd EU Internet of Altijd Wereld Internetbundel. Daarna ga je over op de EU MB's uit je Stel Samen & Stel Bij abonnement.

Wanneer je gebruikt maakt van Internet Europa is het niet mogelijk om je data mee op reis te nemen. Wanneer je wel gebruik wilt maken van je MB's binnen de EU kun je overstappen naar Altijd EU Internet of Altijd Wereld Internet.

Ik ben een zakelijke klant, kan ik hier ook gebruik van maken?
Sinds 22 augustus 2016 is het voor zakelijke klanten ook mogelijk om hier gebruik van te maken. Meer informatie hierover vind je in dit forumtopic.