Beantwoord

iPhone 5C kan geen mobiel internet buitenland activeren

• 14 januari 2016
  • 9 reacties
  • 169 Bekeken

Op onze iPhones 5c hebben we niet de mogelijkheid om in het buitenland te internetten.
de functie die daarvoor nodig is verschijnt niet in het menu " mobiele data" met de oude simkaart van Hollandse nieuwe kon mijn vrouw dit wel. Ze is onlangs ook overgegaan naar T-mobile en na het plaatsen van de nieuwe simkaart bleek dat deze functie ook in haar telefoon weg was. Heeft dit met de provider ( T-mobile) te maken of de Simkaart?

Hoe krijgen we de functie terug op onze telefoon? in de winkel konden ze ons niet helpen.
icon

Beste antwoord door David 15 januari 2016, 13:30

Hey Screenpilot60,

Welkom op ons Forum! Was je in het buitenland of ben je er nog steeds? Ben wel benieuwd waar de reis heen gaat/ging? :)

Gelukkig heb ik het mysterie kunnen ontrafelen! In het geval van het abonnement van je vrouw had Pilovali het goed in zijn tweede reactie. Dit is namelijk een nieuw abonnement en hier staat automatisch een blokkade op tot de eerste 2 facturen voldaan zijn. Ik heb deze nu verwijderd, omdat je hier om vroeg.

Op je eigen abonnement heb je zelf op 29 september 2012 een blokkade opgevoerd, waardoor je geen gebruik kon maken van data roaming. Dit is al een hele tijd geleden, logisch dat je hier niet aan gedacht had! Ik heb ook deze blokkade per direct verwijderd.

Jullie kunnen nu allebei weer internetten in het buitenland, mits de instellingen goed staan (zie 1e reactie van Pilovali)! Als er nog vragen zijn, dan horen we het graag!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Heb je 'EU-internet' ingeschakeld? Dit moet namelijk uitgeschakeld staan.
Meer informatie kun je hier vinden.

Groet,
Helaas dit staat niet ingeschakeld, ik heb gewoon niet de functie die anderen wel hebben "mobiel data netwerk" kan ik gewoon niet activeren dit moet onder dataraming staan maar helaas niet bij ons.
Reputatie 6
Badge +17
Hoe oud is de abonnement?
Als het jonger dan 2 maanden is, zit er een blokkade voor 0900-nummers en internetten in het buitenland.

Een T-Mobile medewerker kan deze blokkade uitschakelen.
Groet,
helaas, T-mobile medewerker wist van niks en mijn abbo is al meerdere jaren oud en dat van mijn vrouw is pas nieuw. Beide zelfde iPhone en met haar vorige abbo van Hollandse Nieuwe had ze de mogelijkheid wel. Na nieuwe sim van T-mobile niet meer (net als ik dus al een tijd)
Nu kunnen we beide dus niet meer in het buitenland internetten omdat we beide de functie niet in ons menu hebben staan.
wel goedkoper natuurlijk MAAR NIET GEBRUIKSVRIENDELIJK ALS JE HET NODIG HEBT. 😞
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Helaas weet ik het ook niet. Het kan zijn dat er een configuratie probleem is, maar dit weet ik niet zeker.

Jammer dat je vind dat de klantenservice van T-Mobile niet gebruikersvriendelijk is, ik heb vaak geen enkel probleem (er zitten ook soms medewerkers tussen die niks kunnen of niks snappen, dat heb ik ook meegemaakt).

Je kunt het beste even wachten tot een medewerker reageert op deze topic.

Groet,
Ik bedoelde niet de klantenservice, maar het internetten in het buitenland.
Het heeft zeker met de T-mobile Sim te maken en de iPhone 5c. want zoals al gezegd deed dezelfde iPhone het wel met Hollandse nieuwe.

We wachten in spanning af.

bedankt voor het meedenken.

vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hey Screenpilot60,

Welkom op ons Forum! Was je in het buitenland of ben je er nog steeds? Ben wel benieuwd waar de reis heen gaat/ging? :)

Gelukkig heb ik het mysterie kunnen ontrafelen! In het geval van het abonnement van je vrouw had Pilovali het goed in zijn tweede reactie. Dit is namelijk een nieuw abonnement en hier staat automatisch een blokkade op tot de eerste 2 facturen voldaan zijn. Ik heb deze nu verwijderd, omdat je hier om vroeg.

Op je eigen abonnement heb je zelf op 29 september 2012 een blokkade opgevoerd, waardoor je geen gebruik kon maken van data roaming. Dit is al een hele tijd geleden, logisch dat je hier niet aan gedacht had! Ik heb ook deze blokkade per direct verwijderd.

Jullie kunnen nu allebei weer internetten in het buitenland, mits de instellingen goed staan (zie 1e reactie van Pilovali)! Als er nog vragen zijn, dan horen we het graag!
Allemaal bedankt voor het meedenken en de moeite, helaas is er geen verandering opgetreden in onze beide menu's.onder Mobiel netwerk staat:
mobiele data / gesprekken 4G / dataraming.

Er moet staan:
mobiele data / gesprekken 4G / Mobiel datanetwerk
met deze instellingen kan ik dus wel internetten in het buitenland maar die waren verdwenen bij het invoeren van de nieuwe Simkaart.

Helaas hebben de veranderingen die doorgevoerd zijn geen resultaat opgeleverd en btw Dataraming heb ik altijd gehad en de keuze om het zelf uit te zetten.

Ik ben radeloos (en internetloos in het buitenland )

groepjes
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Screenpilot,

Erg vreemd dat het nog steeds niet lukt. Zelf maak ik ook gebruik van een iPhone, dus heb ik deze er maar gelijk bij gepakt.

Als ik ga naar instellingen dan kan ik kiezen voor Mobiel netwerk. Op de volgende pagina krijg ik hetzelfde te zien, namelijk;

Mobiele data (aan of uit)
Gesprekken en Data (2g, 3g of 4g)
Dataroaming (aan of uit)

Mobiele data moet uiteraard aan staan. Gesprekken en Data op 4G en Dataroaming aan. Onder deze 3 opties staat ook EU-internet, deze moet uitgeschakeld worden.

Zou je de bovenstaande instellingen willen controleren? Jouw menu klopt namelijk gewoon.

Ik ben ervan overtuigd dat we er samen uit gaan komen!

Reageer