Beantwoord

kan geen buitenlands nummer bellen in het buitenland

Hallo,
Ik zit momenteel in Noorwegen voor mn werk en wordt vaak gebeld door buitenlandse (waaronder engelse) telefoonnummers.
Iedereen kan mij bereiken maar wanneer ik dezelfde nummers terug wil bellen lukt dit niet en zegt een vriendelijke dame dat deze functie geblokkeerd is.
Ik heb gekeken op mijn T-mobile en in mn telefoon en weet niet hoe of waar ik die blokkade op kan heffen. is er iemand die me kan helpen?
Nu kan ik zelfs geen taxi bellen...
groeten Dennis
icon

Beste antwoord door Bram 20 januari 2014, 10:24

@DennisStegeman

Ik zie dat je ondertussen al contact hebt gehad met de klantenservice. De blokkade staat erop omdat wanneer je een nieuw contract heb je de eerste 2 facturen moet betalen voordat de blokkade wordt opgeheven. Ik zie dat ook is aangegeven dat je een voorschot kunt betalen.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +13
@DennisStegeman en welkom op het forum. :)

Ten eerste is het niet de bedoeling dat je meerdere topics over hetzelfde gaat aanmaken. Dit valt onder crossposten en is niet toegstaan. Ook zal het niet helpen om zo eerder een reactie te ontvangen.

Als je abonnement net gestart is kan er een blokkade buitenland actief staan. Deze blokkade komt automatisch te vervallen na betaling van de 2de factuur. Het is mogelijk om de blokkade eerder op te heffen en zie voor meer informatie deze pagina.

Mocht dit niet de situatie zijn pak dan morgen een andere telefoon en bel naar de klantenservice (+31 6 2400 1200). Je kunt wachten tot een T-Mobile Moderator je topic oppakt maar dit kan enkele werkdagen duren.
Ok bedankt voor je reactie! Het was ook niet de bedoeling maar dacht dat het de eerste keer mis was gegaan.
Ik zal blijkbaar de klantenservice wel moeten bellen want ik heb al een tijdje een t-mobile abonnement. En afgelopen zomer vanuit Italie bellen ging ook goed.
Het is ook geen probleem om naar nederland (nederlandse nummers) te bellen maar Hier in Noorwegen moet ik dus met een engels nummer bellen en dat is wat niet lukt.Ik heb ook al geprobeerd om handmatig een ander netwerk te kiezen maar dat hielp ook niet.
Ik had gehoopt dat ik een instelling niet goed had staan en het zelf kon oplossen.
Maar nogmaals bedankt en op naar de klanten service.
Reputatie 5
Badge +13
Graag gedaan! :D
Goed van je dat je dan ook nog een ander netwerk hebt geprobeerd!

Ik zou zo niet weten welke instelling dan niet goed zou staan.
Heb je vanuit contacten het Engelse nummer gebeld of handmatig ingetoetst?
Als het vanuit het telefoonboek is gegaan dan zou je nog eens kunnen proberen door handmatig het nummer in te toetsen.
Ja dat heb ik ook al geprobeerd, opnieuw intoetsen, maar dat werkt ook niet.
Ik probeer ook het nummer terug te bellen dat in mn logbestand staat.
Ik heb meerdere nummers geprobeerd en ze doen het allemaal niet.
Maar ik zal morgen de klantenservice wel bellen.
Er zal nog wel een blokkade opzitten. Komt vast wel goed.
Bedankt!! 🙂
Reputatie 4
@DennisStegeman

Ik zie dat je ondertussen al contact hebt gehad met de klantenservice. De blokkade staat erop omdat wanneer je een nieuw contract heb je de eerste 2 facturen moet betalen voordat de blokkade wordt opgeheven. Ik zie dat ook is aangegeven dat je een voorschot kunt betalen.
Ja ik heb inderdaad al contact gehad met T-mobile klantenservice. Het schijnt dat de mensen van de T-mobile shop in Zwolle uitgerekend op 16 januari mijn abonnement niet hebben verlengt maar een nieuwe hebben afgesloten waardoor ik nu met een blokkade zit. Blijkbaar is dit mogelijk???? Nu zit ik met het probleem en ik kan vanavond pas een voorschot betalen en moet ik een kopie van de betaling mailen naar t-mobile om te proberen morgen de blokkade eraf te krijgen. Anders kan het een paar dagen duren. Ik zit nu met het probleem dat ik de klanten met veel omwegen moet proberen te bereiken en taxi's te bellen...
T-mobile klantenservice kan hier voor mij nu niets aan doen jammergenoeg omdat dit een vaste regel is bij t-mobile.
Beetje jammer en ik ben er`zeker niet tevreden mee. Ik zit er nu hard over na te denken om weer naar mn oude provider te gaan..
Niet erg klantvriendelijk in mijn ogen. T-mobile doet iets verkeerd en ik zit met een probleem.

Reageer